Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Tenningsproblem B200K, fordeler ønskes kjøpt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard Tenningsproblem B200K, fordeler ønskes kjøpt

    Har en 84 mod 240 jeg bruker som hverdagsbil, var på fjellet med den for et par uker siden kjørte opp, sveiv da jeg parkerte, to dager etterpå startet den ikke. Har nå etter mye om og men fått bilen ned fra fjellet og inn i garasjen. Prøvd med ny tenningsmodul og coil, uten hell, har ikke gnist noe sted i systemet. Mistenker nå at det er giveren til tenningsmodulen som sitter i fordeleren som har sviktet. Tenker derfor å prøve og bare bytte fordeleren, er det noen som vet hvilke fordelere fra hvilke motorer som vil passe? evt har en fordeler til salgs? Tegninger av fordelerens sammensettning hadde også vert til hjelp!

    All hjelp settes stor pris på! Står for øyeblikket uten bil, og kollektiven her er ubrukelig.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    K motorene er de minst populære motorene Volvo har laget grunnen problemene med de så de fleste har bygget om til B230A forgasser og tenning på disse eller helle B230A motoren eller bygd om til B230F/FK/FT motorene så er nok en del som har liggende K motor deler. Så du burde si hvor du holder til i landet da det kanskje er noen i nærheten av deg som har deler

  3. Takk brdals takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Mye mulig, har vert gjennom hele Finn uten hell, har funnet en fordeler til b200k i nederland for 500kr+frakt. Men hadde jo vert greit å finne noe i nærområdet.

    Hører til i Stavanger.

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Det er litt av problemet med disse motorene at de fleste har bygget om til annet og kastet K motor delene 2førr10 sin 240 hadde B200K før han bygget den om vis du er heldig så har han delene enda. Har du sjekket hugge sider som bil1din, bildelsdatabasen i Sverige osv?

  6. Takk brdals takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg har lettet en del nå for deg og denne giveren virker og være nesten umulig og få tak i ingen av de som pleier og ha Volvo deler har denne. Men en ting jeg merket på flere av de så kommer det opp samme tenningsdeler på B200K og B230A. B230A er langt mer vanlig og burde være enklere og få tak i en fordeler fra men om den virkelig er lik kan jeg ikke si noe om.

  8. Takk brdals takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg lettet litt for deg og finner på huggesider og vis ikke noen vil selge fordeleren løs så kan du vell like godt bare kjøpe helle motoren og få den sendt hjem?
    Den eneste B200k motoren jeg finner i Norge
    http://www.nbfbildeler.no/nbf//Bilde...otor/400878123

    Helle B200k motorer i Sverige
    http://no.bildelsbasen.se/?link=item...204&pc1=120&vc[0]=204102100&vcx=5012&pc[0]=120101100&post_id=12532882
    http://no.bildelsbasen.se/?link=item...204&pc1=120&vc[0]=204102100&vcx=5012&pc[0]=120101100&post_id=14715759
    http://no.bildelsbasen.se/?link=item...204&pc1=120&vc[0]=204102100&vcx=5012&pc[0]=120101100&post_id=13431477
    http://no.bildelsbasen.se/?link=item...204&pc1=120&vc[0]=204102100&vcx=5012&pc[0]=120101100&post_id=26686240

  10. Takk brdals takket for denne posten
  11. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Har du fått gjort noe med denne eller fikset den?

  12. Takk brdals takket for denne posten
  13. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Kom ingen vei med ny fordeler...

    Er litt rådvill nå. Lurer på om det kan ver at tenningsmodulen ikke får den strømmen den skal ha. Noen som vet oppgaven til de forskjellige pinnene på den? Hvilke som skal ha hva slags spenning når? Er det strøm til den så lenge det er spenning på coilen? Evt en artikkel, bok eller lignende hvor jeg kan finne utav det. Sliter veldig med å finne noe diagrammer ol. på akkurat min bil da det er en B200K, og de er det et stykke mellom. Dekker Haynes manualen dette? Kan jo alltids bare løpe å kjøpe den.

    All hjelp tas imot og settes stor pris på!

  14. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Beklager seint/ingne svar, har ikke fått notifikasjoner på mail av en eller annen grunn, skal sjekke opp i dette så eg fremstår litt mer vennlig og oppegående i fremtiden. Tusen takk for all hjelp så langt kimar!

  15. #10
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    AKL har en slik motor stående. Du får sikkert kjøpe fordeleren fra den

  16. Takk brdals takket for denne posten
  17. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Vis noen har en b200k stående som du kan kjøpe deler fra så burde du kjøpe alt du kan da delene er jo vanskelige å få tak i som du vet og kan være noe annet som er galt enn det du tror .

  18. Takk brdals takket for denne posten
  19. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Ja, burde det, men ikke har eg plass og lagre det, og er i prosessen med å få kjøpt seg en heim og, så vil helst ikke binde pengene der heller

  20. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brdals Vis post
    Ja, burde det, men ikke har eg plass og lagre det, og er i prosessen med å få kjøpt seg en heim og, så vil helst ikke binde pengene der heller
    Tenker mest på tenningsdeler og slikt kan du jo ha i ei kasse. Er noe annet det en og ha 4-5 delebiler og en låve full av deler.

  21. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Men tror feilen ligger et annet sted, har byttet coil, fordeler og tenningsmodul, og fortsatt ikke antydning til gnist. Mistenker nå feilen er i ledningsnettet et sted. Lurer på om det kan ver at tenningsmodulen ikke får den strømmen den skal ha. Noen som vet oppgaven til de forskjellige pinnene på den? Hvilke som skal ha hva slags spenning når? Er det strøm til den så lenge det er spenning på coilen? Evt en artikkel, bok eller lignende hvor jeg kan finne utav det. Sliter veldig med å finne noe diagrammer ol. på akkurat min bil da det er en B200K, og de er det et stykke mellom. Dekker Haynes manualen dette? Kan jo alltids bare løpe å kjøpe den.

  22. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. nov. 2015
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Tenker mest på tenningsdeler og slikt kan du jo ha i ei kasse. Er noe annet det en og ha 4-5 delebiler og en låve full av deler.
    Helst sant, vet ikke hvor mye lenger jeg skal beholde B200K'en uansett, når eg kommer i full jobb og får en plass å skru blir det nok fort turbomotor i den, da det er et serdeles pent karroseri

  23. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Du burde kjøpe en Haynes manual koster ikke stort og er nyttig til mye om de har infoen du trenger vet jeg ikke. Og skjønner godt at du vil bygge den om er igrunn det alle har gjort.

Lignende tråder

  1. B21ET fordeler ønskes kjøpt
    By pskaret in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/15, 14:12
  2. fordeler fra B230A/E ønskes kjøpt
    By Jan-Einar Jenssen in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 26/11/12, 08:04
  3. B200k 631 Topp ønskes kjøpt
    By Shibbs in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 31/10/10, 23:19
  4. R-sport Fordeler ønskes kjøpt
    By Alan_f in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 05/07/10, 00:22

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •