Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Motorbytte 2006 V50 1.8 - problemer med å montere dynamo

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2018
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Motorbytte 2006 V50 1.8 - problemer med å montere dynamo

    Hei.

    Har en 2006 V50 1.8 bensin. Motor var defekt og jeg har montert en Ford Duratec 2.0 i bilen, fra en 2001 Mondeo. Den starter og går som normalt, men festet til dynamoen er forskjellig på de to blokkene, og det medfører at V50-dynamoen kommer for langt ut i forhold til resten av reimhjulene. Dynamoen fra Mondeo står montert på andre siden av blokka og kan dermed ikke brukes.

    Ønsker å komme i kontakt med noen som har brukt samme type motor i tilsvarende bil, som kanskje kan hjelpe meg litt på vei.

    På forhånd takk for alle innspill.

    Mvh Peer Christian

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke noe erfaring med dette men har du hørt med Ford om det finnes flere dynamo fester til disse motorene? Da de motorene har jo blitt brukt i mange forsjelige biler.
    Når jeg leter litt så finner jeg ut at disse motorene egentlig er en Mazda L motor som også ble kalt Ford duratec motor og 2 liter utgaven av denne står at den ble levert i V50
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine så du kan jo også høre med Volvo om de kan levere nytt dynamofeste til V50 med denne 2 liter motoren vis ikke så kan du jo begynne og lette på bilopphuginger etter den. Vis ikke er det mulig og bygge om festet du har?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2018
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Problemet er at dynamoen er bolta rett i blokka, ikke på en løs festebrakett. Øvre feste mangler på Ford-motoren, men det har jeg ordna ved å lage en brakett. Det er bare C30/S40/V50 og Focus som har dynamoen plassert i framkant, men bolthullene er tydeligvis ikke på samme sted på den gamle og den nye motoren fra Mondeo.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Går det ikke bare an og borre nye hull i blokka og gjenge de opp? Så du får nye bolthull.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2018
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Ikke som jeg kan se. De originale hullene stikker noen cm ut fra blokka, og det er ikke plass til å borre og gjenge nye.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er jo veldig rart da de må jo da ha støpt forskjellige motorblokker til disse motorene?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg kom til og tenke på disse motorblokkene er jo av aluminium står det i wikipedia. Og det kan sveises av noen som kan det så hvorfor ikke finne en som er god på aluminium sveising også enten sveise på gjengede stykker eller bygge opp nok sveis til og borre og gjenge i? Her er jo et eksempel på ei Mercedes aluminium blokk.

Lignende tråder

  1. XC90 tom. 2006.. kjøper man seg bare problemer?
    By ojo1208 in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 16
    Siste post: 02/12/17, 19:49
  2. Problemer med drivreimer til dynamo.
    By kimar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 27/09/13, 17:25
  3. Hvordan montere grøftelys på V50 2006?
    By Kristian Søreide in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 15
    Siste post: 12/09/12, 21:20
  4. Montere 100a dynamo. HASTER
    By KillerFly in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/07/12, 01:57
  5. Dynamo problemer? 240 1987
    By b230k in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 15/01/12, 15:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •