Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Oppgradere MY12 XC70 til Dynamic Edition understell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2017
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Oppgradere MY12 XC70 til Dynamic Edition understell

    Vurderer å oppgradere understell på min XC70 da jeg syntes den er litt vel myk.
    Noen der ute som har peiling på delenummer til Dynamic Edition dempere og fjærer?

    Regnr YN57138

  2. #2
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard

    Se min tråd fra to år tilbake. Vet ikke hvordan jeg linker direkte til tråder fra mobil. Men søker du i mine tråder så heter den "dempere 2011"

    Jeg gjorde det byttet du snakker om, med fire dempere og fire fjærer. Det ble veldig bra. Så bra at jeg droppa å bytte krengestag.

    Anbefaler en firehjulskontroll etterpå.

    Lykke til.

  3. Takk AndreasXC70 takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere JonnyL sin avatar
    Medlem siden
    05. aug. 2011
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    2197
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Question

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard__ Vis post
    Se min tråd fra to år tilbake. Vet ikke hvordan jeg linker direkte til tråder fra mobil. Men søker du i mine tråder så heter den "dempere 2011"

    Jeg gjorde det byttet du snakker om, med fire dempere og fire fjærer. Det ble veldig bra. Så bra at jeg droppa å bytte krengestag.

    Anbefaler en firehjulskontroll etterpå.

    Lykke til.
    Jeg har sett den tidligere tråden din også. Veldig interessant å lese og jeg vurderer å gjøre som deg.

    Kan ikke du skrive partnr på de delene du kjøpte? Greit å ha et utgangspunkt og så slipper vi andre å finne opp kruttet på nytt
    2012 XC70 D3 AWD Oyster gray pearl (472)
    Solgt 2012 V70 D3 R-Design Polar White (614)
    Solgt 2005 V70 2,4D Kinetic Polar White (614)
    Solgt 1998 V70 2.0T Silver metallic (426)
    Solgt 1985 740 Turbo Polar White (614)

  5. #4
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard Oppgradere MY12 XC70 til Dynamic Edition understell

    Sitat Opprinnelig postet av JonnyL Vis post
    Jeg har sett den tidligere tråden din også. Veldig interessant å lese og jeg vurderer å gjøre som deg.

    Kan ikke du skrive partnr på de delene du kjøpte? Greit å ha et utgangspunkt og så slipper vi andre å finne opp kruttet på nytt
    Delenummer står i min post, men her er de igjen:

    Sport/Dynamic Edition, uten nivåregulering (Nivomat)

    «Fram, marked 58 ,
    Höger 31323217 pris 1260kr
    vänster 31323216 pris 1260kr

    Bak, marked c4 31429277 1240kr»

    Bak er delenummer for dempere.

    Foran er komplett fjærbein med demper/fjær.

    Skal du bytte fjærer bak, som anbefales, må du sjekke med Bilia eller lign. Bruk reg nr som står i min post. Det er VH eller VF ett-eller-annet. Dette er en norsk Sport/Dynamic Edition.

    Billigst er nok å finne komplett sats fram/bak fra Bildelsbasen. Svenskene har plenty av vraka ganske nye XC70 Sport.

    https://www.bildelsbasen.se/se-sv/
    OEM
    /31323217/

  6. Takk JonnyL takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere JonnyL sin avatar
    Medlem siden
    05. aug. 2011
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    2197
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard__ Vis post
    Delenummer står i min post, men her er de igjen:

    Sport/Dynamic Edition, uten nivåregulering (Nivomat)

    «Fram, marked 58 ,
    Höger 31323217 pris 1260kr
    vänster 31323216 pris 1260kr

    Bak, marked c4 31429277 1240kr»

    Bak er delenummer for dempere.

    Foran er komplett fjærbein med demper/fjær.

    Skal du bytte fjærer bak, som anbefales, må du sjekke med Bilia eller lign. Bruk reg nr som står i min post. Det er VH eller VF ett-eller-annet. Dette er en norsk Sport/Dynamic Edition.

    Billigst er nok å finne komplett sats fram/bak fra Bildelsbasen. Svenskene har plenty av vraka ganske nye XC70 Sport.

    https://www.bildelsbasen.se/se-sv/
    OEM
    /31323217/

    Dette så bra ut. Takker så mye.
    Men dette er jo bare dempere da, men jeg klarer nok sikkert å finne ut resten. Det jeg ikke skjønner noe av er dette med "Marked..." Har du, eller noen andre, peiling på dette og kan navigere i dette?

    Du er inne på noe med å sjekke Bildelsbasen. Mye som nesten ikke er brukt, og veldig ofte til gi-bort-priser :-)

    Fant en link til en bra side på nett også. Den har lagt ut det meste av delekataloger til Volvo på nett. Bare å søke og finne. Søkebonansa https://www.volvopartswebstore.com

    Men igjen, der dukker dette med marked opp igjen..... Vanskelig å velge rett.
    2012 XC70 D3 AWD Oyster gray pearl (472)
    Solgt 2012 V70 D3 R-Design Polar White (614)
    Solgt 2005 V70 2,4D Kinetic Polar White (614)
    Solgt 1998 V70 2.0T Silver metallic (426)
    Solgt 1985 740 Turbo Polar White (614)

  8. #6
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonnyL Vis post
    Dette så bra ut. Takker så mye.
    Men dette er jo bare dempere da, men jeg klarer nok sikkert å finne ut resten. Det jeg ikke skjønner noe av er dette med "Marked..." Har du, eller noen andre, peiling på dette og kan navigere i dette?

    Du er inne på noe med å sjekke Bildelsbasen. Mye som nesten ikke er brukt, og veldig ofte til gi-bort-priser :-)

    Fant en link til en bra side på nett også. Den har lagt ut det meste av delekataloger til Volvo på nett. Bare å søke og finne. Søkebonansa https://www.volvopartswebstore.com

    Men igjen, der dukker dette med marked opp igjen..... Vanskelig å velge rett.
    «Marked» vet jeg ikke helt hva betyr, men delenunmer jeg brukte var til en svensk Sport/Dynamic og er rett type.

    Fremre deler er komplette fjærbein, altså med demper og fjær.

    Bak må du som sagt bestille et sett fjærer i tillegg til demperne nevnt i posten min. Bilia skulle ha ca 2.800kr sist jeg kjøpte. Dette var veil priser. De kan helt sikkert skaffes billigere. Evnt brukt i Sverige når/hvis du kjøper resten derfra.

    Det eneste jeg fant ut at du må være obs på, er om du skal ha/ikke ha Nivomat, mekanisk nivåregulerende bakdempere.

    Jeg valgte bort det da jeg kjøpte nytt. Men i dag hadde jeg valgt Nivomat. Har det på min 04 V70
    AWD
    og det anbefales.

    Kikk nøye og få bekreftelse fra selger hvorvidt det er med eller uten Nivomat før du bestiller.

    Velger du Nivomat-dempere bak så må du ha egne fjærer tilpasset nivomat. De er litt kortere enn standard fjærer (standard og Sport/Dynamic).

    Nivomat-kit koster ca 11-12.000 nytt, så jeg personlig hadde gått for et komplett understell fremme/bak fra en nyere svensk Sport (Dynamic som de heter i Norge). Jeg fant kjapt en 2016 XC70 Sport med lav km med komplett understell på Bildelbasen.

  9. Takk JonnyL takket for denne posten
  10. #7
    Registrerte brukere JonnyL sin avatar
    Medlem siden
    05. aug. 2011
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    2197
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Takker for info

    Nei, det med marked er litt kryptisk. Kan liksom ikke se på "marked" foran og tro at det er samme "marked" bak....
    Ser at det delenummeret du har oppgitt foran er til Sport/Dynamic/Police. Da dekker det godt innenfor det jeg er ute etter

    Når det gjelder nivåreg. så ser det ut til at sport/dynamic har en standard nivå.demper bak og ikke noe sport.... Men for min del er ikke det viktig. Jeg holder meg til vanlige sport/dynamic fjærer/dempere.

    Kommer langt med delenummere på de demperne du har skrevet. Bra pris også. Greit med nye dempere. Fjærer tenker jeg at det finnes flusst av på bildelsbasen. Må holde budsjettet nede

    Nå blir det vel å holde litt øye med bildelsbasen og planlegge. Handler nok utover vinteren, og monterer til våren tenker jeg.
    2012 XC70 D3 AWD Oyster gray pearl (472)
    Solgt 2012 V70 D3 R-Design Polar White (614)
    Solgt 2005 V70 2,4D Kinetic Polar White (614)
    Solgt 1998 V70 2.0T Silver metallic (426)
    Solgt 1985 740 Turbo Polar White (614)

  11. #8
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard Oppgradere MY12 XC70 til Dynamic Edition understell

    Sitat Opprinnelig postet av JonnyL Vis post

    Når det gjelder nivåreg. så ser det ut til at sport/dynamic har en standard nivå.demper bak og ikke noe sport.... Men for min del er ikke det viktig. Jeg holder meg til vanlige sport/dynamic fjærer/dempere.
    Du får biller i Sport/Dynamic-utgave både med og uten Nivomat bak, men mulig du må bruke delenr fra Police der.

    Nivomat er kjekt hvis du trekker henger/vogn eller har mye last bak. Jeg hadde et dobbelt hundebur og to store hunder, pluss litt utstyr baki der.

    Personlig synes jeg originale dempere (med eller uten Sport) gjør bilen mer komfortabel enn Nivomat. Du må altså velge praktikalitet eller komfortabilitet.

    (I just made that word up)


Lignende tråder

  1. 2015 Volvo XC70 D4 Dynamic Edition
    By Texascom in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 29/01/17, 11:26
  2. Dynamic Edition - Fjærer bak
    By Vegard__ in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 8
    Siste post: 28/01/16, 22:47
  3. Mr. RAH - Volvo V70 Dynamic Edition 2015
    By Mr. RAH in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 31/03/15, 19:53
  4. S: 2006 Volvo S60 2,4D Dynamic edition.
    By JørgenT in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 28/05/12, 21:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •