Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Mangler ved levering

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard Mangler ved levering

    Heisann.
    Da hadde man endelig fått min XC90 T8.
    Men da æ e ute på havet var det min samboer som var å hentet bilen på onsdag. Etter å ha snakket litt med ho, skjønte æ at det va noe som ikke stemte.
    Da viser det seg at jeg har fått teknikkpakke 1 og IKKE teknikkpakke PRO som jeg bestilte.
    Ringte selgeren med engang men han var ute på reise. Han tar kontakt på mandag.
    Spm er; Hva skal æ gjøre?
    Heve kjøpet og vente på ny bil?
    Evt kompensasjon for tapt andrehåndsverdi?
    Tenkte å høre litt med folket så man e best mulig forberedt når han ringer.

  2. #2
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    heve kjøpet å venter på ny
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Hadde det ikke bare vært for den laaaange ventetiden. ????

  4. #4
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    tingen er kommer det irritera deg senare , vist det så heve du kjøpet
    meg til exampel , ner konemor og eg skulle se på allt utstyr så prøvde å se vad eg kunne ta vekk allså å redusera kostnad men så sa hun ( beste kone ) du kommer å irritera deg før ikke har haft det utsyr osv , V90 det ena den ikke har er parkering assistans og Gearshift paddles

    kan høre med selger siger
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Ja tenker også på det. Man har jo valgt en pakke fordi den inneholder utstyr man vil ha. Ja må si æ e spent på va selger sier på mandag. Og ikke minst om han finner ut hva som har skjedd. Skulle ikke tru at sånne her ting kunne skje...

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naess75 Vis post
    Skulle ikke tru at sånne her ting kunne skje...
    Hvis du har sett bestillingsystemet forhandlerene bruker, er det vel mer overraskende at det ikke skjer oftere

    Det er jo flere veier ut av dette:

    1. Der som forskjellen er betydelig (og det avgjøres individuelt), kan jo kjøpet heves. Du får jo pengene tilbake, men må jo gjennom en lang ventetid om du ikke finner ferdig bil som matcher dine ønsker.

    2. Kompensasjon. Dersom mangelen ikke ansees som betydlig og tilstrekkelig for heving, har du jo krav på kompensasjon. Størrelsen på denne må jo sees på ift manglen.

    3. Selger fikser opp manglene. Jeg vet ikke helt hva forskjellen på PRO og ikke er, men minns at det bla var 360-graders parkeringskamera. Det kan godt hende dette er mulig å ettermontere ganske lett? Bare _ikke_ la deg bli tatt med i en runddans av "volvo i gøteborg jobber med en løsning" eller "kommer en løsning etter sommeren".


    Det viktige her er hvor viktig det manglende utstyret er for akkurat deg. HUD hadde jeg fint klart meg uten og byttet det inn i f.eks gratis service og deler i 3-4 år eller noe sånt. Om det er 360 parkeringskamera og det _ikke_ går å ettermontere, hadde jeg gått for heving. Hadde ikke orka manøvrere den schwære kua på parkeringer eller garasjer uten det. Ellers får forhandler stå for gratis reparasjon av alle parkeringsbulker og felgskrapinger i bilens levetid ;-)

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Der kom det inn en hel del man kan ta opp med selger. Takk for tips!
    Ja tenker også at 360’ kameraet e det viktigste. Og det va selgeren sjøl som anbefalte dette på grunn av størrelsen på «kua»
    Æ har no funnet fram kontrakten og der står det iallefall svart på hvitt.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Du har fått gode tips her, tenk igjennom hva manglene betyr for deg.

    Ang 360 kamera så kalte min selger det en gimmik, og det ble følgelig ikke bestilt. Har ikke savnet det, parkeringssensorene dekker også sidene på bilen ganske så fint.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Må nok vurderes nøye ja. Sliter med tanken på å måtte vente i evigheter en gang til.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Ang 360 kamera så kalte min selger det en gimmik, og det ble følgelig ikke bestilt. Har ikke savnet det, parkeringssensorene dekker også sidene på bilen ganske så fint.
    Glimrende eksempel på at folk ser ting forskjellig når det kommer til utstyr. Jeg hadde helt sikkert klart meg veldig bra med park-sensore'ene, men da hadde jeg ikke fått den daglige gleden av å se bilen parker perfekt i parkeringsruta :-).

    Og jeg synes sensorene går i rødt (fast pip) alt for tidlig. Om jeg skulle fulgt de, hadde jeg ikke fått parkert på en vanlig parkeringsplass eller i garasjen.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Nå vet ikke jeg helt hvordan kameraløsningen er på XC90, men mistenker jo at den er like dårlig som de fleste andre biler på markedet. VW er vel de eneste som har skjønt at kamera må pakkes bort når det ikke er i bruk. Vi har kamera på elbilen, helt ubrukelig i 8 av årets måneder da det blir skittent før du har kjørt 1km. Blir heller ikke venn med vidvinkellinsa. =p Takke seg til ryggekamera på lastebilen, det oppfører seg ihvertfal normalt og har både skjerming og oppvarming. =)

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2017
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Vi får se hva selger sier på mandag. Bare å håpe på man blir enig.

Lignende tråder

  1. lh 2.4 mangler støm
    By stian745 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 18/05/14, 17:52
  2. lh 2.4 mangler gnist
    By Lundbyracing in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 06/09/13, 13:29
  3. Svar: 3
    Siste post: 10/12/11, 14:38
  4. Grøftelys, hva mangler??
    By spørck in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 22/07/11, 07:18
  5. mangler lys i setevarmerknappene.
    By lyngen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 25/02/10, 10:15

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •