Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Intriør deler

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard Intriør deler

    Har akkurat kjøpt meg en V70. Å skal gjøre noen småting med den. Få den enda bedre stand. Reg.reim bytte å service står øverst på lista. Men har dukket opp vannlekasje. Som selvsagt må få stoppet. La opp til dab antenne, å ifbm dette hadde jeg av deksel på A-stolpen, var her jeg så at det var masse vann, skumgummi bak dekksel var så vått at det klarte ikke holde mere vann.. så vannlekasjen kommer i fra frontvindu eller høyere opp. Noen svake pungt som er vanlig her? Er forøvrig på Høyte side.

    Så til vesentlige spørsmålet. I stolpen bak fører, hvor selen ligger. Skal det være en plast gjennomføring for selen i selve dekselet. Denne plastdelen mangler, er et relativt stort hull inn til selen nå. Ønsker få fatt i denne. Men finner ikke ut hva denne heter, spesielt ikke på eng. slik at jeg kan søke den opp. Noen som vet?

  2. #2
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Rear/C-pillar seat belt guide, rear/c-pillar seat belt selector gate, rear/c-pillar seat belt gate trim. Finnes sikkert andre navn også, men du bør få en del treff på disse. Ser det ligger endel av disse på eBay.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ellers koster dem ikke stort hos Volvo heller, og du får den raskt. =) bare pass på at du får riktig farge. Volvo mente det bare var én beige farge, så jeg har nå grå i mitt oakfargede interiør.. =p

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Ellers koster dem ikke stort hos Volvo heller, og du får den raskt. =) bare pass på at du får riktig farge. Volvo mente det bare var én beige farge, så jeg har nå grå i mitt oakfargede interiør.. =p
    Noen anbefalte Volvoforhandlere? Gir opp å få fatt i lokal Volvo Forhandler, ikke mulig å få tak i på tlf eller mail. Har sikert snakka med resepsjonen å lagt igjen tlf mitt 10-15ganger. Men hører aldri noe ifra di. Snakka med lokalt bilversted. De kunne bekrefta at det var håpløst å få komt gjennom der å bestilt deler. Men kan ikke ta meg fri fra jobben ein dag for å kjøre til forhandleren å snakke med de der, bur liksom ikke i samme gata som forhandleren, blir fort 3-4timer kjøring. Så om eg bestiller deler av volvoforhandler annen plass i Landet spiller ingen rolle, bare de gidde yte Bittelitt service. :-)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ah, da blir det fort værre ja. Hadde nok eventuelt funnet delenr og søkt på ebay el.lign, og henta på posten. =) kan se om jeg finner delenr. For deg, men det er forskjell på 00-04 og 05-07 i tillegg til interiørfargen såklart. Hva har du?

  6. #6
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten Vis post
    Noen anbefalte Volvoforhandlere?
    Bilia Drammen har dyktige folk på delelageret, "JohBor" her inne jobber der.

  7. #7

    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Bergen/Nordfjord
    VCCN medlemsnummer
    2713
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Har du funnet ut av vannlekasjen kommer fra? På V70en som eg har (98) var det lekasje på innfestinga til takrails, dette var riktig nok på førersiden men kan kanskje være verdt å sjekke.
    Volvo V70 1998
    Volvo 960 1995

  8. #8
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke er noen Volvo forhandlere driver med service.men selge biler skal dem
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Raufoss
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Da er det noe feil på dem som jobber på Bilia på Gjøvik. Knallgod service de gangene jeg har behøvd deler eller informasjon til min bil. Og det er en -05 som jeg ikke har kjøpt der engang.
    Bosatt i Vestre Toten kommune
    Dice, VIDA 2014D
    V70 D5 Summum -05

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Havard89 Vis post
    Har du funnet ut av vannlekasjen kommer fra? På V70en som eg har (98) var det lekasje på innfestinga til takrails, dette var riktig nok på førersiden men kan kanskje være verdt å sjekke.
    Hei
    Ja har funne vannlekasjene- jepp det var mange. totalt 7stk. etter omlakering har de manglet en gummiskive/pakkning på ene feste til takrails venstre side fremme med frontvindu. så her kom nokk mesteparten av vannet inn. i tillegg lekket pakkning rundt Høytallere i dører, 3 av 4 dører lekket vann der, dette har også medført vannskadet Høytraler. den siste døren hadde de revet helt løs skum/plast på innsiden av dørtrekk, så denne døren lekket en del vann ja. i tilleg så lekker begge baklyktene, det er skumpakingnen bak lyktene som ikke holder tett.
    bakkninger bak lyk blir byttet til Butyl/Limelist. å det samme med pakking til alle Høyttalere. Alt av gulvtepper osv er tatt ut, hengt til avrenning, renset/vasket. å henger nå spred utover stuen til tørk. skal tørker 100% før det skal inn igjen.

Lignende tråder

  1. Komplett intriør til volvo 240 91 mod
    By 2førtin in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 22/12/13, 13:26
  2. Intriør spm volvo 940 stv
    By 7up in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 20/10/11, 07:03
  3. intriør s60
    By scania in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 21/09/11, 13:54
  4. prisantydning på svart intriør til 740
    By Alexk1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 02/11/10, 14:45
  5. intriør
    By jea87 in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 1
    Siste post: 07/10/10, 20:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •