Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Eiko: XC60 T8 2018 Fusion red

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard Eiko: XC60 T8 2018 Fusion red

    Da er første Volvo kommet i mitt eie. Ble en Fusion red XC60 T8 i R-design da jeg er glad farger som stikker seg litt ut. Lenge siden jeg hadde en rød bil og savnet det. Vurderte Bursting blu men siden gamlebilen var en vw med lik blåfarge utgikk det. Angrer ikke på fargevalget. Bestilte bilen i Mars i fjor og fikk den i starten av Desember, ca 8 mnd ventetid. Hadde jeg bestilt 2 dager før hadde den kommet med på første produksjon med levering i August. Var litt sen med å bestemme meg.

    R-design og T8 har jo bra med utstyr originalt men jeg plusset på:
    -Teknikkpakke pro så jeg fikk med HUD og 360 kamera
    -21" sommer
    -19" R-design vinter
    -girpaddles,
    -sota ruter
    -hengerfeste
    -parkassistent
    -Fikk montert skvettlapper foran og bagasjeromsmatte før levering

    Valgte Nubuck/nappa skinn. Luftfjæring og B&W tok jeg ikke med. Liker bilene litt stive, og selger anbefalte derfor sportchassi fremfor luft. Ble fortalt at sportchassi var 15mm lavere men er litt usikker på om det stemmer. Angrer nok litt på at jeg ikke tok luft men nå er det for sent uansett. Lyden i originalstereon duger godt i mine ører. Hentet bilen 4. Desember og kjørte den ned til Carspa Oslo nesten med en gang for å legge 1K nano lakkforsegling. Lakken var ikke helt ripefri så det ble en 1-stegs polering før forseglingen ble lagt. Resultatet er jeg fornøyd med. Gjør dette stort sett selv men det var kaldt ved levering og garasjen er ikke isolert, så andre fikk ta jobben denne tiden av året.|
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder
    Sist endret av Eiko; 14/02/18 kl 09:15

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Dårlig bilde fra den dagen den ankom Bilia. Med sommerdekk.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Ferdig hos Carspa

    Sist endret av Eiko; 13/02/18 kl 22:58

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sist endret av Eiko; 13/02/18 kl 22:57

  5. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Nydelig sak, rett interiør og knall eksteriørfarge. Alltid vært svak for en knallrød Volvo

    Velkommen til VCCN!
    Sist endret av mrstfu; 14/02/18 kl 19:57
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Whispbar flush montert sammen med Packline FX-Suv. Ikke helt fornøyd med monteringen. Synes boksen ligger for høyt sammenlignet med hva den gjorde på min VW som har forhøyede rails, der man kan bruke whispbar aero-x som gjør at boksen ligger betydelig lavere. Boksen har åpning kun i bakkant, laaangt å strekke seg opp for åpning/lukking. Vurderer bytte til boks med tunneller for stativ. Men vi får se, er litt sær på akkurat dette.


  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Flere bilder tåler vi vel? Tatt kvelden etter behandlingen hos Carspa. Lakken glinsa så klart og fint at det var en fryd å se på.


  8. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Årets vinter er tøff og jeg får snart avsmak av all denne snøen. Har lagt merke til at innerskjermene bak fanger mer snø enn de forran. Foran er de av plastikk vil jeg anta og glatte, Carspa satte de inn med noe middel. Bak er de av noe stoffliggnende greier jeg ikke helt får taket på. Slik så det ut etter få dager. Når det er sagt så kan jeg signere på at fremkommeligheten er upåklagelig

    Sist endret av Eiko; 14/02/18 kl 01:39

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke de helt store planene med bilen da jeg liker den godt som den er. Har gjort den så personlig som mulig "the original way" med fargevalg, r-design og 21" hjul. Ser de fleste velger hvit, grå eller svart. Vurderte både Polestar optimering og et 30mm senkesett fra Heico, men har vel slått det fra meg. Bilen går godt som den er, og jeg liker bakkeklaringen, den trenger jeg på vei til hytta. Veigrepet duger godt det også. Men har en svakhet for mørke ruter, så jeg skal ikke se bort fra at det kommer solfilm på de fremre rutene, av typen lysere vel og merke.

    Planen var å få montert støtfangerdeksel i rustfri stål bak for å unngå alle disse ripene som oppstår ved ut/innlasting. Selger mente dette ble feil i forhold til en R-design der han mente dette burde være i svart for å stå i stil. Han fikk av en eller annen grunn overtalt meg så det tok jeg ikke med. Ikke har Volvo denne i svart heller. I ettertid tenker jeg at rustfri hadde kanskje passet inn likevel. Må uansett legge på ett eller annet der.
    Sist endret av Eiko; 14/02/18 kl 09:23

  11. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Nydelig sak, rett interiør og knall eksteriørfarge. Alltid vært svar for en knallrød Volvo

    Velkommen til VCCN!
    Takk. Strengt tatt er den ikke knallrød, den fargen heter vel Rød Solid.

  13. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den er ganske knall i mine øyne
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Joa....ser den

  15. #13
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eiko Vis post
    Planen var å få montert støtfangerdeksel i rustfri stål bak for å unngå alle disse ripene som oppstår ved ut/innlasting. Selger mente dette ble feil i forhold til en R-design der han mente dette burde være i svart for å stå i stil. Han fikk av en eller annen grunn overtalt meg så det tok jeg ikke med. Ikke har Volvo denne i svart heller. I ettertid tenker jeg at rustfri hadde kanskje passet inn likevel. Må uansett legge på ett eller annet der.
    Jeg har passion red XC90 T8 R og valgte støtfangerdeksel i det jeg vil kalle børstet alu, men mulig det er rustfritt stål. Det er i alle fall matt. Synes det passer bra til bilen. Har samme sommerfelger som deg.
    Gratulerer med lekker bil!
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Dette firmaet selger både vanlige og mørke (ikke svarte) deksel i rustfri. Usikker på hva som passer best.

    www.gytisautek.no/volvo/xc60/2017

  17. #15
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.569
    Antall takk

    Standard

    Skulle hatt skvettlapper bak, ellers en MEGET bil
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  18. #16
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med snasen bil! Flott kombo og fargevalg

    Vet heller ikke formålet med det "stoff" belegget i innerskjermene bak men det er noe som har vært i mange år sånn sett. Har vel sin funksjon.

  19. #17
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Vet heller ikke formålet med det "stoff" belegget i innerskjermene bak men det er noe som har vært i mange år sånn sett. Har vel sin funksjon.
    Hjulkassene bak er "inne" i kupeen, mens de foran ligger uttafor/foran den godt isolerte torpedoveggen. Slik jeg ser det, prioriteres filtbelegg på plastinnerskjermene bak for å redusere hjulstøy i kupeen og samtidig fjerner filten knatringa fra småstein fra hjula som vil treffe innerskjermene.

    På min Alfa GT er det også filt foran, og det var det også på min gamle MB GL.

    Ulempen med filt er nok at de holder lenger på salt og fuktighet mot hjulbuene.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  20. Takk Per Turbo takket for denne posten
  21. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Skulle hatt skvettlapper bak, ellers en MEGET bil
    Takk. Har aldri likt å ha skvettlapper bak. Blir litt too much på en måte. Renere og penere uten☺

  22. #19
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eiko Vis post
    Takk. Har aldri likt å ha skvettlapper bak. Blir litt too much på en måte. Renere og penere uten☺
    Enig der, foran ok. Ikke bak hehe


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  23. #20
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.569
    Antall takk

    Standard

    Liker ikke skitt oppetter fangeren bak, ser dessuten mer asymmertrisk ut. Men ,er din bil
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  24. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2091
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard



    Da har jeg kjørt ca 13000km/10 mnd med bilen og meget fornøyd så langt. Fornøyd med fargevalget også. Lakkforseglingen med 1K Nano i Desember i fjor fungerer godt fremdeles. Fikk seg en vask i dag avsluttet med hurtigvoks, også fra Car Spa og Koch Chemie. Jevnlig vask hos Car Spa gjennom vinteren og god behandling av meg selv har gitt ytterst få riper. Har fått 4-6 stensprut på frontfangeren, men vanskelig å unngå. Måtte vært å foliere i så fall. Hadde et "uhell" der bakluka åpnet seg med sykkelstativet på, derav en liten skramme. Så ikke ha nøklene i lomma når dere bøyer dere ned for å sette inn kontakten til tilhenger, alternativ dra til deg foten

    Har ikke hatt noen problemer med bilen, men i vinter måtte jeg bytte ene demperen til bakluka da dekselet røk. Er visst en kjent problem forårsaket av kulde. Skal til Bilia på Mandag for å se over følgende:

    • Styring av menyen fra rattet med tilgang til navi, tlf, kjørekomputer. Den fungerer tidvis ikke i det hele tatt, så jeg må manuelt taste på telefonen, gå via midtdisplayet eller bruke talestyringssystemet. Har noen ganger lagt merke til at den fungerer etter at jeg har ringt eller foretatt meg noe manuelt som går på menyene som ligger der.
    • Rullgardinen for panorama-/soltak avgir en irriterende knirkelyd når den er trukket for. Kan virke som det er i forkant ved selve soltaket. Kjører derfor med rullegardinen åpen for å slippe å høre på lyden.
    • Slitasje på sidestøtte rygg sjåførstol. Dette oppstår gjerne på biler etter mange års bruk, men at det er slitt allerede i skinnet nå er ikke innafor.
    • Tregt midtdisplay ved bruk. Den reagerer tregt rett og slett. Dette skjer ikke hele tiden, men oftere og oftere synes jeg. Der den var rask og responsiv før er den ikke det i dag.
    • Basshøytaleren som ligger bak mener jeg bestemt ga mer trøkk før. Mulig dette bare er innbilning, men blir ikke enig med meg selv. Registrerer at når jeg skur ned på mellomtonen/bass foran så justerer jeg åpenbart på bass bak også.


    Ellers:
    Jeg blir ikke helt komfortabel med rullehjulet i midtkonsollen for å velge kjøreprogram. Litt tungvint. Dette kunne man valgt fra rattet mener jeg, raskere og sikrere.
    Valgte girpads på rattet for å gire selv, med klar referanse fra min VW med DSG. Brukes sjelden/aldri desverre. Litt skuffet over at den ikke holder på girene på samme måte som DSG, den holder på girvalget du gjør i noen få sekunder før den girer tilbake til det den åpenbart mener selv er riktig. Mulig jeg er litt sær på dette punktet men her er faktisk DSG bedre konstruert. Når det er sagt så girer kassa mykt og fint og til mer eller mindre rett tid, så jeg føler ikke helt samme behovet for å gire selv som jeg gjorde med Touranen og DSG. Eller er det noen justeringer/valg jeg ikke har fått med meg her?
    Er MEGET fornøyd med forbruket. Er nå på 0,28 men var helt nede i 0,22 en periode, hadde det ikke vært for en lengre tur på sensommeren. Lader både hjemme og på hytta noe som bidrar til det lave forbruket. Forbruket tilsier at jeg har mye småkjøring i det daglige, men selv på lengre turer er det relativt lavt forbruk. Det er 16 mil til hytta og det går som regel på 0,5-0,6 hver vei i det jeg vil kalle normal hastighet.

    Har selvfølgelig prøvd powermodusen og tatt en 0-100 test. Kan ikke annet enn å smile........ selv om jeg egentlig ikke helt vet hva jeg skal med 407 hk.
    Sist endret av Eiko; 16/09/18 kl 22:53

  25. #22
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Helt nydelig bil
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

Lignende tråder

  1. fusion 15" sub, noen som har?
    By ellingsøyern in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 0
    Siste post: 26/02/12, 21:17
  2. iNsane's Fusion Brain CarptR project.
    By iNsane92 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 01/11/10, 14:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •