Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lysbryter koblingsskjema?

  1. #1
    Registrerte brukere Oxcyder sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Oslo, Norway, Norway
    Innlegg
    197
    Antall takk

    Question Lysbryter koblingsskjema?

    Hei, er det noen som har et koblingsskjema for lysbryter i første generasjon S/V70?

    1. Vil at tåke/kurvelysene (bryteren) skal hente strøm fra tenningstrøm direkte uavhengig av posisjon på hovedlysbryter.
    2. Vil at USA blinkers skal lyse svakt samtidig med tåke/kurvelysene (samme bryter). (Jeg har USA socket og pærer installert allerede)

    Har fremdeles pærer i original parklys i hovedlykta, så alt er i henhold til forskrift.
    Grunnen til dette, er at jeg har kjørt med hovedlysbryter i parklys posisjon med tåkelys og noen ganger forlater og låser bilen med lysene på... flatt batteri :P

  2. #2
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oxcyder Vis post
    Hei, er det noen som har et koblingsskjema for lysbryter i første generasjon S/V70?

    1. Vil at tåke/kurvelysene (bryteren) skal hente strøm fra tenningstrøm direkte uavhengig av posisjon på hovedlysbryter.
    2. Vil at USA blinkers skal lyse svakt samtidig med tåke/kurvelysene (samme bryter). (Jeg har USA socket og pærer installert allerede)

    Har fremdeles pærer i original parklys i hovedlykta, så alt er i henhold til forskrift.
    Grunnen til dette, er at jeg har kjørt med hovedlysbryter i parklys posisjon med tåkelys og noen ganger forlater og låser bilen med lysene på... flatt batteri :P
    Ang spm 1, ligger allerede en how-to om dette. Spm 2, må nokk inn med en regulator på den.. men innbiller meg at pærevarsleren kommer til å lyse da.


    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Sollien

  3. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kan jo veldig enkelt kutte lederen til USA-parklysdelen av pæreholderen, og legge denne inn på tåkelysa da.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #4
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

  5. #5
    Registrerte brukere Oxcyder sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Oslo, Norway, Norway
    Innlegg
    197
    Antall takk

    Standard

    Takk Sagen, men det der ble litt for avansert for meg da jeg ikke gikk elektro linja på vgs :P

    Noen her som kan fortelle meg hva fargekoden til nærlyset er?
    Jeg ønsker å koble på en ekstra lysbryter for nærlysene, så jeg kan kjøre med Park og tåkelys uten nærlys med hovedlysbryter posisjon "ON".
    Kjøre med tåkelys i posisjon "park" har gitt meg flatt batteri flere ganger enn jeg kan telle fordi jeg glemmer at lysa står på når jeg forlater bilen.

    Om det er noen med mer innsikt, ledningen som styrer nærlysene fra hovedlysbryter, er det full strøm på dem, eller er det en signalkabel til en annen "boks" som skrur på nærlysene?

    Mvh.
    Thomas

  6. #6
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Kan se om jeg ikke kan se på koblingsskjemaet ved anledning å gi deg fargekodene.. Men styrestrøm fra tenning til bryter tåkelys vil fungere. Samme styrestrøm kan du bruke til "USA-lysene" dine. Igjen må jeg sjekke koblingsskjemaet for å kunne si noe mer om ledninger.. Alternativt kan du måle deg frem til hvilken ledning som gir strøm til tålelysbryteren din. Eventuelt legger du bare opp et eget relè til "USA-lysene".. Har en plan om legge opp et eget relè og skjult bryter til de selv, men har bare ikke kommet så langt.. Kjører med "norsk" sokkel nå, men det gjør seg jo litt med farge i glassa
    Sist endret av Sagen; 16/04/18 kl 08:33

Lignende tråder

  1. Lysbryter S80
    By torpedopimp in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 13/11/15, 14:23
  2. Instrumentlys/Lysbryter
    By Kolbjørn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 09/04/15, 15:40
  3. 5 pols lysbryter ØK
    By mortena in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 07/04/14, 09:15
  4. Programmering av lysbryter?
    By avorkinn in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 1
    Siste post: 07/11/13, 19:27
  5. Lysbryter 244
    By Loff in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/01/11, 11:13

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •