Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Overfølsomme sensorer.

  1. #1
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard Overfølsomme sensorer.

    I den siste tiden har jeg vært innom et selvvaskeanlegg for å få spylt av dritt og salt.
    Mens jeg står og spyler med høytrykk står bilen og låser og låser opp dørene, og lysene kommer på.

    I går åpna til og med bakluka seg da jeg spylte støtfangeren bak.
    Inne i bilen har trekket under takluken lukket seg.

    Jeg synes det virker litt tullete at det skal være sånn.

    Andre som har samme erfaringer og/eller funnet en løsning?
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Dette er vel en ulempe som er vanskelig å unngå. Falske positiver og falske negativer er avveining som må gjøres.

    F.eks falske negativer er jo f.eks når jeg har nøkkelen i lomma inntil mobiltelefonen. Da må jeg stå veeeeldig nærme bilen for å kunne låse den på dørhåndtaket.
    Falske positiver er når jeg som deg, vasker bilen, og den låser seg opp 50 ganger under vaskingen. Jeg har også opplevd at bakluka lukker seg opp.

    Jeg har foreløpig løst det ved å legge nøkkelen i bilen eller oppe på betalingsterminalen ved selvvasken. Begge deler føles litt skummelt; jeg kan ha en ekstra nøkkel i en jakke som gjør at jeg kan finne på å kjøre fra nøkkelen på betalingsterminalen. Eller at jeg kan risikere å låse meg selv ute fra bilen om jeg har nøkkelen liggende i bilen.
    Det siste er løsbart ved å ha mobilen i lomma og ha muligheten til å låse opp via VOC.

  3. Takk Holern takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Dette er vel en ulempe som er vanskelig å unngå. Falske positiver og falske negativer er avveining som må gjøres.

    F.eks falske negativer er jo f.eks når jeg har nøkkelen i lomma inntil mobiltelefonen. Da må jeg stå veeeeldig nærme bilen for å kunne låse den på dørhåndtaket.
    Falske positiver er når jeg som deg, vasker bilen, og den låser seg opp 50 ganger under vaskingen. Jeg har også opplevd at bakluka lukker seg opp.

    Jeg har foreløpig løst det ved å legge nøkkelen i bilen eller oppe på betalingsterminalen ved selvvasken. Begge deler føles litt skummelt; jeg kan ha en ekstra nøkkel i en jakke som gjør at jeg kan finne på å kjøre fra nøkkelen på betalingsterminalen. Eller at jeg kan risikere å låse meg selv ute fra bilen om jeg har nøkkelen liggende i bilen.
    Det siste er løsbart ved å ha mobilen i lomma og ha muligheten til å låse opp via VOC.
    Tenkte ikke på at nøkkelen ligger i lomma....får legge den igjen inne i bilen neste gang
    Det skal vel ikke være mulig å låse bilen med nøkkelen inni kupeen....det var ikke mulig på min forrige bil (V70) i hvert fall.

    Regner med at dette løser det meste.
    Takk!
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

Lignende tråder

  1. Egt sensorer
    By Rocket in forum Avansert trimming
    Svar: 0
    Siste post: 18/11/17, 22:29
  2. 2 defekte ABS sensorer på kort tid.
    By GMV in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 29/08/17, 18:45
  3. Sensorer et og ft
    By Riff in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 06/04/12, 16:20
  4. Volvo V70 T5 forskjell i 02 sensorer?
    By V70T5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 22/01/11, 17:20
  5. Svinghjul og sensorer B230ET
    By kmokkelg in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 01/10/10, 16:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •