Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 27 av 27

Tråd: Bosh 968 dyser

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2017
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    La oss si at du önsker 1,0 BAR ladetrykk på 5000 o/min. La oss si at wg må väre 10 mm åpen for at dette skal skje. På hvilket ladetrykk og turtall må wg begynne å åpne for å klare 10 mm åpning på 5000 o/min.? For lite og for sent gir ustabilt ladetrykk med overboosting og boost peaks. For tidlig og for mye gir revva spool up. Ett eks. er at man tar bort wg og bare lar den lille åpningen under wg se til at ladetrykket blir 1,0 BAR på 5000 o/min.
    Ja, skjønner det du sier der, men jeg trodde et konstant fjærspenn på 1 bar gjør at actuator begynner å åpne ved 1 bar. Dersom kompressor begynner å gi mer enn 1 bar åpner actuator mer for å roe ned turboen slik at trykket ikke blir høyere enn 1 bar.. Da regulerer actuatoren åpningen akkurat så mye som du trenger for å holde 1 bar hele tiden.
    Dersom du baserer deg på dyser og bleed ventil er det lett å få ustabilt ladetrykk siden du jukser med å slippe ut luft. Som du sier for rask utlufting eller for lite vil gi ladetrykk i hytt og pine.

    Det jeg mener er at dersom du ikke slipper ut noe luft og lar actuatoren jobbe mot fjærtrykket vil den bli både rask og stabil siden du ikke jukser med lufta.
    Men som sagt, jeg har kun testet dette litt, og ikke trukket noen konlusjon enda hva som er best. Men den ekstra fjæra såg ut til å gi raskere og mer stabilt ladetrykk enn den bleed ventilen jeg hadde.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2017
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Har testet en del på ladetrykket idag, men det er ikke så enkelt å følge med på ladetrykk og kjøre samtidig, hehe
    Så jeg skal låne et måleinstrument på jobb som kan logge trykk. Da blir det bedre å sammenligne de forskjellige kombinasjonene.

    Foreløpig gir ekstra fjær raskest spool up og tilsynelatende stabilt trykk, men jeg mistenker at den bleedventilen jeg har ikke funker optimalt.
    Så derfor har jeg ikke konkludert før jeg får testet mer. Uten logg av trykket blir det bare synsing.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Bosch 968 dyser pa en B230 ET
    By bowspring in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 02/11/13, 17:45
  2. 968 dyser
    By ClassicTurbo in forum Motor og gir
    Svar: 19
    Siste post: 14/04/13, 06:12
  3. Bosch 968 dyser ?
    By turbodreams in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 09/02/13, 13:17
  4. -968 vs -558 dyser
    By Frigstad Racing in forum Motor og gir
    Svar: 17
    Siste post: 17/02/11, 22:40
  5. 968 dyser og formotstander??
    By lasse940 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 4
    Siste post: 06/10/10, 21:28

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •