Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: XC60 II - barneseter/3 barn

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. des. 2017
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard XC60 II - barneseter/3 barn

    Hei!

    Jeg har i 4 1/2 år kjørt Tesla og ironisk nok fikk jeg Volvo XC60 (siste versjon av forrige utgave; Reg i 2017) som lånebil ved siste service og denne har en lang rekke kvaliteter som gjør at jeg vurderer å bytte ut Model X. Lysene spesielt er episke på Volvo, helt begredelig på Model X (seriøst - sykt dårlige!).

    Men, siste gen var med det setet og de putene vi har veeeeldig trangt i baksetet (umulig å få på belter). Belteforlenger løser nok mye av dette, men skulle hatt erfaringer fra om folk her har 3 barn på puter, eventuelt hvilke puter, og om det går greit? Spesielt i nyeste XC60 som jeg leser er 10 cm bredere (får man nytte av noe av dette inni bilen?).
    Sist endret av Laumb; 25/12/17 kl 22:12 Begrunnelse: Skrivefeil

  2. #2
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard XC60 II - barneseter/3 barn

    Vi har kun en pute på venstre side. Men denne har rikelig med plass og 6-åringen klarer fint å sette på seg eget belte uten problemer. Uten at jeg har testet virker det å kunne være plass til tre barneputerni baksetet.
    Volvo har i en årrekke levert integrerte barneseter i 2. seterad. Dessverre har ikke det vært tilgjengelig i XC60 ennå.


    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. des. 2017
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Takk for det!

    Dersom du har et ledig tidspunkt; kunne du målt bredden på puta og satt den «3 ganger etter hverandre» for å teoretisk se hvordan det hadde gått?

    Jeg ser at de har en barnesetekonfigurator på hjemmesidene sine og at det ene setet der framstår som om det skal bli veldig god plass (og da er den basert på utgående modell). (Finner ikke ut hvordan jeg laster opp bilder via mobil)

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. des. 2017
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Da fikk jeg testet XC60 II T8 i dag og kan ikke akuratt si at jeg har troa på at det er plass til 3 barn i puter der.
    Selv med belteforlengere i låsen tror jeg det blir kranglete, dessverre.

    Synes og, sammenlignet med min Model X (60D, så er den tregeste med 330 hk), at den virket litt slapp, men det kan jeg enkelt leve med. Bruker ikke makspedal så ofte uansett.

    Det jeg kanskje reagerte mest på sånn sett var at jeg synes kanskje elmotoren ikke holdt «langt nok» - altså at bensinmotoren slår inn rimelig tidlig i akselerasjon ut av kryss, rundkjøring, etc - selv når jeg følger vanlig «treg» trafikk.

    Dette får meg til å tenke litt på hva jeg kan forvente av forbruk på typisk 30-70km turer som er 98% av vår langkjøring? Målet er jo å kjøre mest på el eventuelt.

    Så, jeg drar å sjekker ut XC90 T8 i morgen med hovedvekt på det samme; elmotor i daglig bruk og bakseteplass for unger.

    Ellers har jeg ingenting å utsette på XC60II. Bedre motor og plass i Model X, men vidunderlig anlegg, god kjørekomfort, gode informasjonssystemer og utrolig mange smarte funksjoner jeg ikke visste jeg savnet (lommer under setene bak, knapper for å felle ned seter i bagasjen, headup-display, minnesete på passasjersiden, ++).

    Og - får man ikke elektrisk innstilling av rattet? Med minnefunksjon?

    Hva knyttes til minnet i bilen? Kan det kobles til nøkkel så setet justerer seg etter hvem som kjører?

    Veldig spent på XC90 i morgen! XC60 er fortsatt en kandidat på tross. For en lekker og god bil øvrig!

  5. #5
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.569
    Antall takk

    Standard

    På ren elektrisk har vel en her på forumet strukket den til 46 km før bensin måtte ta over. Regner med 40 km er innenfor rekkevidde med xc90 også. XC90 har separate stoler, så denne er myye mer egnet til 3 barnestoler.

    Nøkkelen har minne til hvilken sjåfør som bruker bilen, så din lagrede innstilling på sete/ratt/kjøremodus++ bytter seg på nøkkelen
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

Lignende tråder

  1. Bytte til baksete med integrerte barneseter i sitteputen, V70 2016
    By hgnubel in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 25/06/17, 18:28
  2. Gåbil barn
    By RoarT5R in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 17/07/15, 10:46
  3. Barn i bil....
    By kristoffeer in forum Volvo i media
    Svar: 0
    Siste post: 12/06/12, 22:09
  4. Barneseter!
    By Joakim-G_R in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 32
    Siste post: 10/10/10, 21:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •