Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 41 av 41

Tråd: sailorboy: Volvo 245 gjenoppstår etter mange år :)

  1. #26

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Du gjør godt arbeid
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #27
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Flott arbeide du gjør! Heldig bil du har, som får så mye nytt stål

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Det jobbest jevnt å trutt, nesten ivertfall!

    Mai/Juni var det ett rævva verkstedsvær, så det ble dårlig med inne tid der....måtte male :(
    nå har heldigvis vellkjent vestlandsvær meldt seg, å jeg har fått fortsatt noe...

    jeg brukte forresten finværet på å kapre meg ett Orginalt Roma ratt, med boss. og jeg fikk sendt felgene til restaurering

    fortsatte med å begynne på selve ræva på bilen. her er det helt sinnsykt dårlig tilstand! hull over alt, å det er ingenting å heft i med mindre du kapper ut dritmye!
    begynte å fjerne reservehjulsbrønn på høyre side, å innså tidlig at det her baller på seg til under bakluke, å alt må tas i samme vendingen.

    det er også slik at det er godt å ha noen delebiler stående...

    [/URL]

    kappet derfor ut falsen som skal være under bakluke, og den lippa som lista skal festes til. det ble bare bestemt at jeg ikke ville kappe alt i 100 biter for å få byttet hele profilen. men når jeg kappet der jeg gjorde så ble det minst like bra. Jeg prøver å leve etter at om det må kappest unødvendig mye for å bytte hel profil, vill jeg heller sjøte profil en plass hvor jeg får inn en sinnsyk sveis. her får man god gjennombrenning, å den blir 100%
    [/URL]

    Rart at kjøpeprofilen fra veng ikke går helt ut. men da får man sjøte på.

    [/URL]

    Rikelig med Etch primer før man sveiser på den ytterste profilen. kjører på med godstoff inni alt av hulrom/profiler etter lakk.
    [/URL]

    kommer bilder av når jeg blir ferdig under luka der

    bilen er nå også forresten over på løftebukken, det var deilig!
    [/URL]
    Sist endret av sailorboy; 24/06/18 kl 21:59

  4. Takk vangsfreaken, volvobrage takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Vell, hva skjer, tenker kansje noen?

    jo, det skal jeg fortelle! jeg står stuck i ett stilas, å maler garasje! ELENDIG!
    [/URL]


    Det positive er at jeg har hatt ganske god flaks på delefronten, jeg har som mål at jeg ikke skal betale noen blodpris på deler, men heller kjøpe når jeg "kommer over noe"

    Jeg fikk tak i ett veldig pent sportsratt, til langt under listepris !
    Jeg har også fått tak i en eske-ny sort GLT grill som fremdeles har plasten på, og ja...er HELT ny! den kosta nesten ei nyre da, men blir verdt det!

    Rattet :
    [/URL]

    ikke bilde av grillen, men fikser bilder av det når den kommer i posten

    felgene som jeg har tenkt å bruke har ligget delvis nedpusset lenge, å jeg har vært i stavanger for å få di rettet, å pulverlakkert. dette ble knallbra!

    FØR:
    [/URL]

    ETTER:

    [/URL]
    [/URL][/URL]

    Ang. felgvalget så skal det siest at jeg ikke er helt sikker på det....men jeg har hatt disse felgene liggende lenge, det var engang en god kompis sine, å di kledde 940Ticen hans veldig godt. Han, og en annen kompis gikk dessverre bort da vi var 18år. å jeg satte fra meg min egen bil litt på grunn av dette. jeg har derfor lyst å se hvordan dette kan funke på min, tenkte det kunne være en god greie for min egen del, isåfall

    Felgene på hans bil den gangen:
    [/URL]


    Fikk forresten også ferdig lista under bakluka
    [/URL][/URL][/URL]


    Høyre reservehjulsbrønn er kuttet ut, og fortsettelse følger

  6. Takk volvobrage takket for denne posten
  7. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Mye bra arbeid som blir utført her

    Husker den Blå 940'n , fra Bilforumet - syns alltid den bilen var så tøff...Jan Einar , var det det han het ? Tragisk ulykke , det som skjedde iallefall :(
    Syns det er kult at felgene fra den bilen lever videre på din bil
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  8. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 245 gl Vis post
    Mye bra arbeid som blir utført her

    Husker den Blå 940'n , fra Bilforumet - syns alltid den bilen var så tøff...Jan Einar , var det det han het ? Tragisk ulykke , det som skjedde iallefall :(
    Syns det er kult at felgene fra den bilen lever videre på din bil


    Takk for det

    nesten, han het Dag Einar han var minst like Volvofrelst som meg
    det var helt forferdelig, det var det! det er sånt som heldigvis "går seg til" med årene, selv om det fortsatt suger max, vi er liksom to i minus.

    derfor håpet jeg at di skulle fungere godt på min bil da, om ikke blir di hengt opp på verkstedsveggen

  9. Takk 245 gl takket for denne posten
  10. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard Ny giv!

    Vell, Vell!

    Ting har tatt lang tid nå! og jeg har jobbet lite på bilen siden August, kun gått ned, slått på varmepumpen, sjekket face...gått inn å drukket kaffe, elendig! :(
    Jobbet godt i ferien, men etter ferien har det vært svært hektisk på jobb, og til tider har jeg vært svært "mettet" av bil når jeg har kommet hjem fra jobb.

    jeg har også gitt bud på noe husgreier som har dratt ut siden august, og jeg har enda ikke den dealen i boks, og det er merkelig hvor mye energi den saken drar ut av kropp og sjel.

    Vell, nok om det, det har blitt gjort litt den siste tiden når overskuddet har vært på plass, rart hvor tilfredstillende dette kan være om man har dagen !


    Begynte med å sende Charlotte på tur til Oslo (smart!) slik at man kunne "gønne" på hele uka/helgen


    Valgte å kvitte meg med en delebil, men tok ut diverse først



    Men hentet kort tid etter en svensk 93mod delebil fra sørlanden


    Jeg bestemte meg for å få skikk på innerhjulbue, og gulv under baksete på venstre side. en gang for alle samt festene hvor bakfanger blir festet.
    dette ble det mye arbeid av, da alt dette er ihelrustet.
    I bakhodet har jeg heletiden for meg at det ikke skal være sånn "suupertydelig" at denne bilen har blitt sveisetopp såpass mye. kunne sikkert fått dette gjort mye kjappare, men ønsker en grei finnish







    Måtte lage nye avsluttningsstykker til bakfangerfeste, syntest dette ble ganske bra på bilen





    Resultat av innsveising av gulv, indre hjulbue, og hjørne mot kanal. mye skulle passe her, viste det seg! men gikk ganske bra!







    slik den står idag



    tror også jeg har funnet korrekt farge, på sikt




    Håper på en produktiv desember, og jul
    Sist endret av sailorboy; 02/12/18 kl 22:31

  11. Takk HansOla, Benjamin, vangsfreaken, volvobrage takket for denne posten
  12. #33
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å se noe aktivitet her igjen. Trodde du hadde gått i dvale jeg hehe

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  13. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    hehe. ja nesten! det jobbest jo også med søknader til BT, og slike ting også. så det ligger ikke helt dødt
    men satser på litt driv nå !

  14. #35
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sailorboy Vis post
    hehe. ja nesten! det jobbest jo også med søknader til BT, og slike ting også. så det ligger ikke helt dødt
    men satser på litt driv nå !
    Det er godt å høre

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  15. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard Romjulsmekking

    aah...fuckaduck! slettet mitt eget innlegg :( jaja, får bare legge ut nytt da !


    det har vært en travel juletid, og jeg har dessverre ikke fått særlig tid til å være i verkstedet! det har også sittet liiiitt lenger inne å få komt seg ut også. og siden jeg har lovet meg at jeg ikke skal tvinge meg ut, for så å blir dritlei hele greia har det tatt litt tid.

    vell! siste dagen i året hadde jeg god giv! og hadde nåkk motivasjon til å få kappet ut innerhjulbue, og deler av gulv i bagasjerom. deler av rammevange under der såg noe dårlig ut før jeg begynte, så var veldig spent på dette. en annen grunn til at jeg hadde gruet meg til dette var fordi at det må kappest ut veldig mye, langt frem/bak


    det er lett og forstå hvorfor dette er ett kritisk punkt! man kan nesten "se" hvor bløt bilen vill bli uten skikkelig oppsveisede innerbuer mot gulv!
    her tror jeg mange 240`er er mye råttnere enn mange tror, eller vet. kanten som kommer loddret ned fra innerbue møter en plate fra gulv, og dobbler seg med mange punktsveiser.
    jeg vill gjøre dette som orginalt, og satser på samme metode. mine var kjeks i bunn over hele, og man kunne se tvers igjennom. legger ved bilde av utkappet.


    her er utkappet. dette ville ikke blitt veldig pent om jeg ikke kappa ut "alt"


    mine bange anelser om dårlig rammevange var delvis berettiget! nedre del av "flensen" under baksete var helt rustet bort, og jeg måtte legge i nytt.


    etter en runde med stålbørste på vinkelsliperen.


    så en runde med sandblåseren!



    Valgte å bytte ut en del av vangen da denne var helt tært opp.

    og la på syregrunning på stykket etterpå.



    dette her tar mye tid! det skal slipes, kappes, sveises, grunnes, tørke, etc. og jeg liker også å grunne alle sidene på platene, slik at jeg får grunning der platene ligger dobbelt.

    jeg fikk sveiset opp plate i gulv, som jeg har lagt knekk på nedover slik orginal var. dette er båre grovtilpasset, og vill bli justert etterhvert. blir nåkk veldig ok.



    da gikk jeg rett og slett tom for sveisetråd, og det stoppet naturligvis litt opp :( vell,vell! får kjøpe mer i morgen. og mate på litt på nyåret

    dette er forøvrig den siste "store" joben i forhold til rust, og svakhet i karosseri. det er litt forran også, men det er av mer "overkommelig" størrelse.


    så får ønske meg litt mer arbeidslyst til nyttår!
    Sist endret av sailorboy; 30/12/18 kl 20:56

  16. Takk Benjamin, volvobrage takket for denne posten
  17. #37
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Knall jobbing ✌️ hvilken farge er det? Blackberry Pearl?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  18. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    det er blackberry pearl ja, 433!

    jeg går frem, og tilbake på dette med fargevalg hele tiden!

    går vi 10 år tilbake var det værste med hele bilen den hvite lakken. idag er det faktisk ikke så katastrofe om den hadde blitt lakkert oppigjen hvit. men nå har jeg jo kjangsen til å velge hvilken farge jeg vill. å Blackberry pearl var alltid favoritten før i tiden.

  19. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #39
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Beg støtter valget ditt. angrer ikke selv heller. Men angrer på larv ved grunnarbeid. Skal få seg lakk noen gang i fremtiden igjen
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  21. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    nice!

    jeg vill nåkk rett å slett prioritere å få lakkjobben med grunnarbeid gjort hos en lakksjappe, for å få det gjort på en ok måte. det blir lagt ned latterlig mange tusenlapper i dette her. så om jeg må ofre noen til på lakk for å få alt perfekt er det verdt det.

    alt av platearbeid gjør jeg nåkk selv da ;P
    Sist endret av sailorboy; 30/12/18 kl 22:48

  22. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  23. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Cool

    Well!

    Fucka det til forrige helg, så har vært særdeles lite produktivitet her! gikk på trynet så det sang etter på isen, og labaniserte venstre hånd


    men fikk etter en uke med sykemelding endelig litt garasjetid igjen!

    Fikk tilpasset flensen som går nedover, og blir dobblet mot innerskjermen. denne er da festet i gulvet. ble ganske ok!


    fikk også kappet ut, bøyd til å grunnet nytt materiale. Ting går veeeeeldig mye lettere om man bruker noen minutter ekstra med tilpassing, og kutting har jeg funnet ut


    sveist fra utsiden, og klar for og bli gått over på innsiden






    Ferdig slipt, og grunnet på utsiden :


    ferdig grunnet på innside


    Satser nå på og få gått over gulvet inni bilen, og gjøre ferdig alle sveiser, og sjøter. og få montert inn forhøyningen til stolene forran
    Sist endret av sailorboy; 03/02/19 kl 22:50

  24. Takk HansOla, volvobrage takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 561
    Siste post: 08/11/16, 15:55
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Svar: 28
    Siste post: 12/11/11, 15:03
  4. Hvor mange 245 turbo ble laget?
    By fotonet in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 25/12/10, 19:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •