Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  187
Side 9 av 12 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 287

Tråd: B230FK enkel "NO CHIP" tuning.

  1. #201

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette blir den samme gamle diskusjonen rundt kompresjonsforhold, oktantall og tenning. Så vidt jeg husker fikk Zeeker mer enn nok problemer med höye temperaturer på banekjöring selv med betydelig redusert ladetrykk og jeg mener at dette er pga lav effektivtet som en fölge av overdrevet tenningsretard. Jeg mener også at tenningskartet ditt er ekstremt. Er spent på hvordan bladene på turbinhjulet ditt ser ut.

    Hvor mye ett kambytte klarer å endre i positiv retning gjenstår å se, men jeg er ikke spesielt optimistisk for öyeblikket da jeg mener at hovedproblemet er noe annet enn kammen.
    Man kan få det inntrykket at hovedproblemet er noe annet ja. Jeg tror det kan ligge noe i at man er i et område på kompressor kart som er veldig ineffektivt. Uten måling av kompressor turtall blir det dog bare en antagelse. Men får litt inntrykk at Volvo 8v er nærmere wankel effektivitet enn det man skulle tro .

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Man kan få det inntrykket at hovedproblemet er noe annet ja. Jeg tror det kan ligge noe i at man er i et område på kompressor kart som er veldig ineffektivt. Uten måling av kompressor turtall blir det dog bare en antagelse. Men får litt inntrykk at Volvo 8v er nærmere wankel effektivitet enn det man skulle tro .
    Jeg bruker dyseduty, bensintrykk og AFR til å se hvor man er i kompressorkartet. Prosentverdier under 65 er utfordrende slik jeg har sett det. '
    Det er helt rett. Det kreves mye luft og fuel pr. whp på disse så små turbinhjul er nok ikke det optimale.

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #203

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Fikk ikke med meg kommentaren om tilstanden på turbin hjulet mitt. Uten å ha målt eksos temp så blir det bare spekulasjon. Men det skal sies, det gløder ikke av manifold eller eksoshus her heller. Mulig det er pga overdreven lav AFR ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #204

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    För eller siden får du anledning til å ta en titt på det og da tror jeg at du vil få deg en overraskelse for tenningskartet ditt tilsier voldsomme eksostemperaturer.

    Vi var jo i 480 whp med ett annet enkelt oppsett, men med i underkant av 30 grader fortenning ved ca. 2,3 BAR ladetrykk. Målet er at det energipotensielet som finnes i fuelflow og airflowet, i störst mulig grad skal omdannes til effekt. Det energipotensialet en motor ikke klarer å omsette til effekt blir automatisk omdannet til varme, hovedsaklig som höyere eksostemperaturer. Jeg tror ikke at vårt enkel oppsett puster til 100 whp mer enn andre, men den slöser ikke bort energipoensiale pga overdrevet mye tenningsretard.
    B.S.F.C. og B.S.A.C avslörer alltid den hele og fulle sannheten.
    Har hatt turboen fra hverandre før, kunne ikke se noe da men. Poenget med innlegget over var å si at man til dels kan kontrollere eksos temp med AFR'en. Hvor mye det f.eks endrer seg fra 11,5:1 til 11:1 vet jeg ikke men forskjell er det. Så det kan brukes, til dels, for å senke eksos temperaturen.


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  6. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da er dette B230FK enkel "NO CHIP" tuning. prosjektet offisielt avsluttet.
    Som vi har sett ballet det hele fort på seg og sporte av relativt tidlig, og nå ga Automatkassen endelig opp og slurer for ingenting. Automatkassen blir erstattet av en Manuell kasse og den originale B230FK motoren blir byttet og ut med en annen som har neddreide B23ET stempler, 57 mm turbo osv osv.
    Som vi forstår blir bilen nå ett mer "vanlig" prosjekt og prosjekttråd kommer nok IKKE.

    16.05.2018.
    Da har vi värt og G-målt bilen. Den 13.05.2018 ble den målt til 420 hk i Dynapack så jeg forventet: 420 / 1,64 / 1,1 (som er forskjellen mellom G-måler og Dynapack) 233 hk pr. tonn. Resultatet ble 230 hk / tonn som da stemmer svärt godt med de 420 hk som ble målt i dynapacken for 3 dager siden.

    Oppsettet er: EFR7670, BCB intercooler, CNC portet 530 topp med store ventiler, A-kam, dreide B23ET stempler, 940 eksosmanifold, 3" eksos, T56 kasse og 3,73:1 True Trac diff. Boost test i motbakke viste 1,0 BAR på 3100 o/min. på 4. gear.
    Gratulerer til eieren. Dette var direkte glimrende.

    22.05.2018.
    Da har bilen värt en liten runde i Dynapacken for ettermapping. 420 Hp fra 5100 o/min - 6100 o/min og 600 + Nm v/ 4500 o/min målt på NAV med 2,2 BAR ladetrykk på 98 blyfri.

    30.08.2018.
    Siste nytt er at F-manifolden er byttet med ett Kl-Racing innsug. Den teoretiske sugemotorens prestasjoner er nå 141 hk og 190 Nm målt på NAV i Dynapack. Denne bruksbilsmotoren drikker i fölge eieren NÖYAKTIG det samme som den orginale motoren gjorde når bilen brukes slik som den i praksis brukes.



    Her 21.10.2018 med BSRT5+ kam innstallert, men dessverre noe redusert ladetrykk innledningsvis. Det kommer mer etterhvert som f.eks höyere ladetrykk og vanninnsprut. Sugemotorens prestasjoner er nå i nabolaget 153 hp.


    530 topp med store ventiler.
    BSRT5+ kam.
    Dreide B23ET stempler.
    940 manifold med EFR7670 turbo. (57 mm inn, 62 mm ut og A/R0.83 turbinhus.)
    DO88 940 intercooler.
    Ett eldre datasprut. (gjenbruk sammen med original fordeler og 1 stk. FAST tenningsforsterker med m/ tilhörende LX92 coil.)
    Ikke F-manifold.
    Ren pumpebensin uten noen tricks.
    "Well done" til eieren for 320 hk på 4000 o/min er alvor og det er mer å hente her med å aktivere elektronisk ladetrykkstyring. Nå i begynnelsen er det bare bleedventil så ladetrykket faller når motorturtallet öker. Likevel ser vi effektökning hele veien fra 2000 o/min og til turtallsperre med hele 50+ hk på 6000 o/min og 40 hk + på 6500 o/min. i forhold til den röde kurven til A-kammen.

    Jeg har ikke fått analysert noe enda, men den teoretiske sugemotorens prestasjoner ligger i området 190+ Nm 153 hp målt på Nav, opp 53 hk og 53% i forhold til en original B230FK.

    25.10.2018
    Bekreftelse dagen derpå.
    Da har det vært gjort noe vedlikehold, noen endringer og motoren er nå mappet så langt som Mr. Turbosnurr turte å gå. Oppsettet er helt utrolig nok IKKE tømt enda da vanninnspurtet bare går med 50% kapasitet. Det er nesten så man ikke tør å legge det ut for det virker absolutt usannsynlig og for godt til å være sant med A-KAM! og pumpebensin med vanninnsprut som drivstoff, BSRT / RS-Tuning spec. 530 topp, ikke-sekvensielt datasprut med fordeler + singel coil og 940 eksosmanifold med EFR7670A/R0.83 FTW.
    Bremsepapiret ER korrekt, tro det eller ei. De svake, blå laveste kurvene viser resultatet med BSRT5+ kam uten vanninnsprut.
    645 Nm på 3934 o/min. = 355 hk på 3934 o/min., 464 hk maks og 420 hk helt oppe på 6800 o/min, begrenset av for liten intercooler og for lite eksosanlegg er uvanlig bra for å si det mildt. WTF man.



    Sist endret av Batland; 20/07/22 kl 17:36

  7. Takk Liland takket for denne posten
  8. #206
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da er dette B230FK enkel "NO CHIP" tuning. prosjektet offesielt avsluttet.
    Som vi har sett ballet det hele fort på seg og sporte av relativt tidlig, og nå ga Automatkassen endelig opp og slurer for ingenting. Automatkassen blir erstattet av en Manuell kasse og den originale B230FK motoren blir byttet og ut med en annen som har neddreide B23ET stempler, 57 mm turbo osv osv.
    Som vi forstår blir bilen nå ett mer "vanlig" prosjekt og prosjekttråd kommer nok IKKE.
    Kunne du ikke avsluttet med en full ABC på prosjektet? Blir enklere i framtiden når folk finner denne tråden.
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  9. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Kunne du ikke avsluttet med en full ABC på prosjektet? Blir enklere i framtiden når folk finner denne tråden.
    Jeg er den gamle skolen som bruker PC og god tid i stedet for å multitaske på mobilen så jeg er nok ikke den rette til å forfatte en effektiv ABC til ungdommen.
    De av dere som har gode forslag er velkommen til å lage deres forslag / utgave her slik dere mener at en slik ABC bör väre.

  10. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da gratulerer vi eieren med 7,77 sek. og 146 km/t på dagens Street legal stevne. Vi antar at dette er rekord med A-kam og pumpebensin og det er imponerende med tanke på den höye egenvekten på en 940 og den grusomt tunge utvekslingen som ble brukt denne dagen.
    Sist endret av Batland; 21/10/18 kl 16:19

  11. Takk Holck takket for denne posten
  12. #209
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da har jeg fått info om at det er gjort en vellykket test med å jorde pin 19 og retardere tenningen 6 grader. Nå klarer man ikke å fremprovosere tenningsbank. Planen for øyeblikket er å sette bilen i Dynapack i kveld og måle hvordan dette påvirker kurvene samt koble til en trykkbryter som jorder pin 19 ved ønsket ladetrykk.

    Ser man på tenninskartet og regner forskjellen mellom original og 3" LMM som 225 - 300 hk, så kan man anta at man nå bruker 75% linjen i stedet for 100 linjen.

    6 grader ekstra retard virker derfor å kompensere for LMM byttet.

    Ble det testet ut med trykkbryter som jorder pin 19 ved et gitt ladetrykk? Isåfall, hvilket trykk trigget bryteren? Eller ble den jordet og retarderte hele kartet med 6°? Jeg har lest litt diverse om akkuratt denne metoden for å senke tenningen, og det blir påstått at dette ikke senker tenning over hele kartet.. Målte dere tenning med lampe etter denne testen?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 24/10/18 kl 20:46

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. Takk Kjapp1 takket for denne posten
  14. #210
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Våre teorier var at å jorde pin 19 kompsenserte for LMM byttet så den ble bare skrudd rett i jord. Det ble bruk velfungerende bankssensorutstyr under effektmålingene som da bekreftet at tenningen i alle fall ble senket der behovet var størst.

  15. Takk HansOla takket for denne posten
  16. #211
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Okei, da gjør vi et forsøk på det For om det blir tenningsbank så blir vel tenningen dumpet så lavt at det blir helt ubrukbart

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Okei, da gjør vi et forsøk på det For om det blir tenningsbank så blir vel tenningen dumpet så lavt at det blir helt ubrukbart
    Jepp og eksostemp blåser forbi 950 grader C. :(

  18. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Legger ut noe spec. som vi enkelt kan gå tilbake til og sammenligne ved behov.

    Som vi ser, 205 Nm og 147 Hp målt fra NAV fra den teoretiske sugemotoren med A-kam.





    Erfaring de siste årene har vist oss at 10 000 N er grensen for hva vanlige gatedekk i normal störrelse klarer å overföre til asfalten. I hastighetsintervallet 80 - 125 km/t på 3. gir vil altså full gass resultere i fullt hjulspinn og riktig så mandige forbikjöringer.
    Sist endret av Batland; 30/10/18 kl 19:31

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da gikk det som det ofte gjör når man jobber målbevisst og godt, man når målet - og vel så det.

    Tallet 530 hp ble sabotert til 526 hp av boostcut på 2,7 BAR! med 530 topp, A-kam og pumpebensin!! EFR7670 selvsagt, men nå med Tial A/R0,63 turbinhus og screamer pipe.



    Gudene vet hva resultatet kan bli hvis BSRT5+ kammen innstalleres ved en senere anledning, men vi utelukker ikke 600 hp når alt er sagt å gjort og "Den kritiske pekefingeren" ikke finner noen mistenkelige forbedringspunkter å peke på.
    Sist endret av Batland; 28/11/18 kl 20:39

  21. Takk Holck, V90, BOFORS takket for denne posten
  22. #215

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da gikk det som det ofte gjör når man jobber målbevisst og godt, man når målet - og vel så det.

    Godt over 500 hk med 530 topp, A-kam og pumpebensin!! EFR7670 selvsagt.



    Gudene vet hva resultatet kan bli hvis BSRT5+ kammen innstalleres ved en senere anledning.
    Den blir nok vanskelig å slå ja . Gratulerer til eier

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  23. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Vi mener at det er enda mer å gå på her så det er ikke helt sikkert at siste ord er sagt.
    Vi oppdaget f.eks at den störste KL-Racing intercooleren fikk utfordringer med kjölingen på dette ladetrykket og effektnivået.
    En SERIÖS og höyeeffektiv intercooler i STOR störrelse og i höy kvalitet er som för, fremdeles önskelig, men vanligvis utrivelig kostbar.

    05.01.2019.
    Siden 500 hp på NAV målet er nådd ble EFR7670 turboen tatt av og EFR7064RS turboen er satt på plass igjen. Som vi ser klarer EFR7064RS hele 3,38 BAR ladetrykk på 2749 o/min., men da ble gasspedelen faktisk sluppet pga tenningsbank. EFR7064RS klarer enda mer og vi hörte ikke noe surge. DO88 intercooleren kjöler imponerende godt.

    Sist endret av Batland; 27/12/22 kl 13:32

  24. Takk Holck takket for denne posten
  25. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da har RS Tuning Bergen tatt neste steg på utviklingsstigen og montert ett nytt, elektronisk "drive by wire" gasspjeld, (litt mindre enn det tradisjonelle gasspjeldet som ble brukt tidligere,) og koblet opp ett HALTECH ELITE datasprut designet for dette formålet. Alt det övrige i oppsettet som dyser, tenningsanlegg m.v. er uendret med ett unntak, porting av turbo.

    Kompressorhuset og turbinhuset er blitt portet av Bergen StreetRacing Team, ett par pull er allerede unnagjort og försteinntrykket er at dette ser meget lovende ut.

    Baktrykket krysser ladetrykket ca. 80 hp!! senere enn för (355 vs 271 hp) og ladetrykket tar av så nedjustering av boost controller og actuator er nödvendig.

    Resultatet fra den teoretiske sugemotoren med CNC-portet 530 topp, A-kam, 940 eksosmanifold og portet A/R0.48 turbinhus med integrert wg er for öyeblikket 198 Nm og 145,2 hp målt på NAV. Dette på ren pumpebensin uten tricks.

    09.02.2019. kl. 1755.
    Og der ble 400 hp passert igjen. Denne gang med 0,2 BAR lavere ladetrykk og hele 0,6 BAR lavere baktrykk enn sist.
    Prestasjonene til den teoretiske sugemotoren er nå 203 Nm og 143 hp målt på NAV.

    10.02.2019.

    Forbedringene tilfört i forhold til porting av denne turboen ble referert slik av eieren som har mappet begge oppsettene för og etter.

    1. Maks effektuttak på ren 98 pumpebensin uten tricks ökte fra 376 til 401 hp målt på NAV.
    2. 400+ whp ble oppnådd med 0,2 BAR lavere ladetrykk.
    3. Punktet hvor baktrykket krysset ladetrykket öke med utrolige ca. 80 hp! (271 til 355 hp).
    4. På maks effekt ligger baktrykket, uten eksosanlegg) kun ca. 0,15 BAR höyere enn ladetrykket.
    3. Baktrykket målt i turbinhusets innlöp er redusert med 0,6 BAR i forhold til med ett uportet turbinhus!
    4. Eksostemperaturen er redusert med 50 grader C.

    Turboporting turbinhusporting portingavturbinhus
    Sist endret av Batland; 12/04/20 kl 17:41

  26. Takk HansOla, Kjapp1, Holck, regeli takket for denne posten
  27. #218
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jææven, 143 whp på sug er jaggu bra på A-kam! Dette er uten vann/sprit innsprut?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #219
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jææven, 143 whp på sug er jaggu bra på A-kam! Dette er uten vann/sprit innsprut?
    Det er nesten ikke til å tro. Ja det stemmer. Dette er på ren pumpebensin uten noen tricks som vanninnsprut og eller oktanbooster, men "bomben" er at det er over 200 Nm med 940 eksosmanifold.
    Sist endret av Batland; 12/04/20 kl 17:40

  29. #220
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Merkelig hva som går bare de har peiling de som driver med det! Tenk om dere hadde hatt 2.5L++ i slagvolum da

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det er alltid kjekt å läre noe nytt. Dette er den 2. gangen vi har klart å oppnår MBT på pumpebensin uten tricks på langt over 1,5 BAR ladetrykk. Tenningen ble öket med 1 grad uten at det ble tenningbank og uten at dreiemoment eller effekt ökte.

    En strokerveiv tilförer så godt som alltid mye positivt og hadde gitt oss enda större muligheter.

  31. Takk HansOla takket for denne posten
  32. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Som i post #213 , men nå med EFR7064RS turbo med portet 0.48 turbinhus og portet kompressorkåpe på ren 98 blyfri uten vanninnsprut.



    Som vi ser klarer man 420 Nm og 300 Hp målt på Nav allerede med kun ca. 1,11 BAR ladetrykk. (Man ganger bare enkelt med det tilhörende MAP trykket som er 2,11) Dette er godt innenfor hva 95 blyfri klarer.
    Sist endret av Batland; 16/02/19 kl 14:44

  33. #223
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Pene kurver Når man porter kompressorhuset, er det utløpet man i hovedsak porter? Fra bunn til topp i utløpet?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Pene kurver Når man porter kompressorhuset, er det utløpet man i hovedsak porter? Fra bunn til topp i utløpet?
    Jeg har aldri sett så klare og tydelige sammenligninger på för og etter resultat på portede turbinhus og kompressorkåpe för. Jeg vil derfor holde detaljene for meg selv inntil videre. På generelt grunnlag er det samme oppskrift som alltid, man må lokalisere de störste flaskehalsene og redusere eller fjerne dem. Dette vil derfor variere fra turbo til turbo så èn og samme oppskrift vil ikke fungere på alle turboer.
    Sist endret av Batland; 12/04/20 kl 17:44

  35. #225
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg har aldri sett så klare og tydelige sammenligninger på för og etter resultat på portede turbinhus og kompressorkåpe för. Jeg vil derfor holde detaljene for meg selv inntil videre. På generelt grunnlag er det samme oppskrift som alltid, men må lokalisere de störste flaskehalsene og fjerne dem. Dette vil derfor variere fra turbo til turbo så èn og samme oppskrift til ikke fungere på alle turboer.
    Okey, det er forståelig Men i hovedsak fjerne de tydeligste flaskehalsene, støpefeil og få en finere overflate da vil jeg tro. Det skader sikkert ikke å se over Turbonetics turboen min og gjøre noen små forbedringer

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 9 av 12 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 12
    Siste post: 16/09/14, 23:39
  2. Kan dette virke? ("Chip" tuning)
    By Jan Olav in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 15/07/13, 14:19
  3. God "bolt-on" clutch til b230FK+M45/M47
    By HarryVolvo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 02/09/11, 16:41
  4. Kjøpsråd V70 97-00 - Beste "tuning" utgangspunkt osv?
    By Rebus in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 30/07/11, 18:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •