Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Prosjekt T5 motor 2T (2001mod.)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. okt. 2015
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Prosjekt T5 motor 2T (2001mod.)

    Hallais folkens
    Har nettopp påbegynt et prosjekt med min gamle v70 2T 2001. Da toppakning røyk og motor er gått 300 000km har jeg bestemt meg for å pelle motor fra hverandre, hvor den skal bygges opp på nytt til å være "strøken". Men jeg har en tanke om å hente ut mellom 250hk til 300hk på bilen, og fortsatt få den EU godkjent, og et håp om at dette skal kunne gjøres uten å må involvere biltilsynet
    Så i denne forbindelse har jeg noe spørsmål:

    1. Har noen en anelse om hva de orginale delene på motor tåler, veiv, råder, stempler, kammer og topp? Hvor mye av dette bør jeg erstatte med forsterkede deler?
    2. Hvilken modifiksjoner er anbefalt å gjør med denne motor for å hente ut denne mengde hester som jeg sikter på, og får å få best mulig resultat ift holdbarhet og kjøreglede/opplevelse av motor.
    3. Da det er automatgirkasse (drittkasse) på bilen må jo selvsagt denne også gjøres noe med, noen forslag her?
    4. Hvordan er det med elektronikken på disse bilene, hva må gjøres ift oppjusteringene?

    Som dere ser er dette et prosjekt hvor jeg skal lære underveis, tar imot alle gode tips og den kunnskapen dere måtte dele med meg, legg gjerne med linker til hvor jeg evt kan finne/kjøpe nødvendig deler og annet som kan komme godt med underveis.
    Har en plan å legge ut litt om progresjon og bilder ettervært som det går fremover

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Du klarer deg vel igrunn med standardmotoren med annen turbo for den effekten.

    Sjekk størrelse på dysene, har for meg at de er på ca 330ml så da er du egentlig litt i grenseland og burde hatt kneppet større. Forhør deg med noen som lager trimsoftware om hva de har som matcher forskjellige deler.

    Ang girkassa så blir det ett lite elektronikkprosjekt å sette inn manuell tror jeg, sikkert en del her som har formeninger om det.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Lignende tråder

  1. passer motor fra en 2001mod i en 1990 mod?? begge er b5254t
    By Folkvord in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 15/07/15, 11:39
  2. JDavidsen Volvo V70 motor Prosjekt
    By JDavidsen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 19/03/15, 12:51
  3. 244 prosjekt uten motor og gir
    By Tor24 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/08/13, 10:11
  4. 242 prosjekt med fk motor
    By sveimyrv in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 29/04/12, 20:39
  5. Aarmo - 240 prosjekt - motor rommet!
    By aarmo in forum 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 15/09/11, 21:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •