Hei alle sammen!

Jeg har en 240 som jeg vurderer å selge. Er enda bare oppe til vurdering derfor jeg endte i dette underforumet og ikke i kjøp/salg. Men om admins ser det annerledes bare kast tråden over der.

Altså, i 2009 kjørte jeg stolt som en hane hjem til mamma og pappa i min ganske så strøkne 240 fra 1987. En eier før meg og snaue 83' km på telleren. Uoffisielt aldri vinterkjørt, kan ikke bekreftes men piggdekka er fra '86 og jeg tror det er nær 100% pigg igjen. Kjørte den til og fra jobb på solskinnsdager og småturer i nærmiljøet. Lite bykjøring da lukeparkering er småkjedelig bak roret med kun muskelservo tilgjengelig. Da bladene gulna og høsten meldte sin ankomst fikk den førsteprioritet i garasjen hjemme og gamlefar måtte ta til takke med uteparkering. I 2011 åker det inn til førstegangstjeneste, dette i tillegg til mindre bruk (kjøpte meg 940LT sommeren i forveien, spennende!) førte til at jeg ordnet garasjeplass i kjelleren på det lokale bedehuset. Sporer kanskje litt av her nå, uansett i årene etter blir go'bilen stående der i påvente av å bli veteran, 2017 nærmet seg fort! Så nå ifjord sommer var jeg nede med startkabler for å hente gliset. Gikk over bensinslanger for å se til at ingenting var morkna. Det meste av bensin hadde naturlig nok dunsta vekk, så ble en del kinning og til slutt demontering av bensinpumpa på blokka. Denne var knusktørr! Litt mosjon for bevegelige deler og fresk bensin så fyra den. På med prøveskilt og ut i dagslys, for første gang på mange år. Kjørte så på PKK og eneste bemerkning var ettermonterte grøftelys som ikke sto i stil til dagens reglement. Ble demontert og bilen ble godkjent. 240'n fikk seg en velfortjent oppshining og står nå under plast (dette er kanskje fy-fy) tørt i garasjen.
Så på grunn av interesse-endring vurderes Volvoen solgt. Er veldig usikker prismessig, kom gjerne med innspill på dette. 240 finnes jo omtrent i alle prisklasser. Denne er jo kjørt fryktelig lite, men samtidig er det bastard-motoren under panseret, vakumstyrt forgasser. Som kanskje mange anser som negativt. God motor så lenge den oppfører seg, men fikk inntrykk av at ingen fiksa den når den ble motvillig men snarere brukte den som anker for flytebrygger o.l.
Blir stående i garasjen til våren kommer, og ser da om hva som skjer. Ta gjerne kontakt om du er interessert i mer info og bilder. Hadde vert moro om noen her inne kunne tenke seg en "urørt" 240 med godt potensiale. Bilder kommer
Takk for at du gadd å lese

Fant disse to bildene fra 2010