Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Ulyder XC90 T8

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Ulyder XC90 T8

    Kjøpte en helt ny 2018 modell i sommer, og har siden dag1. hatt en dunke/kakkelyd under bilen når kjører over fartshumper etc.
    Forhandler byttet først ut dempere fremme og mente det skulle gjør susen. men nei.
    så bilen ble igjen sendt til forhandler 4.oktober for 2 uker når jeg skulle på høstferie, hvor de da skulle ha god tid å finne utav feilen på. nå går vi inn i 4 uken :(
    de har nå byttet demperene fremme 2 ganger og bake 1 gang. men fortsatt ingenting
    jeg prøver å si at det kanskje er andre ting, men de må forholde seg til hvs fabrikken sier osv.

    jeg har og klaget på at jeg føler når jeg bremser så "kjenner jeg bilen" i pedaler og ratt.
    dette sier de skal vere slik fordi da kobler ladingen på el-motoren inn. hørest snålt ut for meg at det skal vere slik på noe jeg vil kalle en Premiumbil.
    skal inke vere en lyd eller eneste kakking.
    noen synspunkter?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SaiKoPaTT Vis post
    jeg har og klaget på at jeg føler når jeg bremser så "kjenner jeg bilen" i pedaler og ratt.
    dette sier de skal vere slik fordi da kobler ladingen på el-motoren inn. hørest snålt ut for meg at det skal vere slik på noe jeg vil kalle en Premiumbil.
    skal inke vere en lyd eller eneste kakking.
    noen synspunkter?
    Jeg må si er overrasket over hvor mye volvo selv, selgere og mekanikere klarer å si. Er det noe de gjør bevisst for å slite ut kunder som klager.

    Husker greiene med 21" hjul på T8. Volvo og selgeren sa det ikke var plass. Mens verkstedsfyren som fikk den første T8'en smatt 21" rett på. (Det vi vet var grunnen nå, er at det ikke går med 21" på T8, er at det ikke finnes dekk i påkrevet dimensjon med høy nok lasteindeks).


    Den klikkinga i rattstammen er veldig irriterende ja. Jeg har det av og til, men klarer ikke finne mønster. Det er noen stakkarer som har den klikkinga hver gang
    ACC
    'en må bremse. Da hadde jeg blitt gal i køkjøring. Problemet er antakelig relatert til en trykkrets ifb med fordeling av bremseoppgaver mellom lading og bremser.

    Om jeg skulle ønske meg kakking ved bremsing, kunne jeg jo bare kjøpt meg et kjempe-rele til bremselysene.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Fikk tilbake bilen nå og når jeg kjører over fartshumper så er det en slsgs dunkelyd når bilen "slipper seg ned" igjen..
    prøvde og en tilsvarende bil med luftfjering og den var faktisk likedann.
    Volvo mener dette er en lyd man må leve med når man har luftfjerer og betaler ekstra :/
    utrolig irriterende..

  4. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Texascom , noe du kjenner til?

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. #5
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Det er vel et kjent problem akkurat det der. Men jeg har fått beskjed om at dette er noe Volvo jobber med å løse. Er ikke alle biler som er slik....

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    virket ikke mye kjent for de på verksted hos forhandleren, de hadde dialogmed fabrikken sa de og kunne ikke finneut hva det var.
    bare at dette er en "egenskap" bilen har.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SaiKoPaTT Vis post
    jeg har og klaget på at jeg føler når jeg bremser så "kjenner jeg bilen" i pedaler og ratt.
    Hva mener du med "kjenner jeg bilen"? Er det vibrasjoner? Betydelige endringer i bremsekraft? Eller bare en tilbakemelding på hva bremsene driver (noe som som regel er en god ting).

    På min V90T8 har jeg ingen vibrasjoner ved bremsing, men jeg skulle ønske meg en smoothere overgang mellom regenerering og bruk av bremsene. Det gjør det litt vanskelig å bremsingen inn i hjernebarken, hvor man tidligere har klart seg med å gjøre én bremsemanøver. På T8'en merker jeg at jeg i mye større grad må endre bremsetrykket underveis i nedbremsingen.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Det er mer som et lite knepp i pedalen og rattet/rattstammen.ikke vibrasjon.

    men det virkelig irriterende er dunke/kakkelyden ved kjøring over fartshumper

Lignende tråder

  1. Ulyder i forstilling
    By icetwins in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 14/05/16, 16:51
  2. Ulyder i forhjul
    By EvenP in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 20/08/15, 16:35
  3. Ulyder i forstillinga?
    By andre in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 28/07/14, 19:22
  4. ulyder
    By tommyak in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 16/09/12, 19:58
  5. Ulyder i varmeapparatet
    By Stig in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 20:40

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •