Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hvor forbrennes bensinen?

  1. #1
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard Hvor forbrennes bensinen?

    Jeg startet med forvarmet bil, og forbruk på 0,0 l/100 km. Underveis passet jeg på å ikke tråkke så hardt på gassen at bensinmotoren startet... I henhold til energimåleren har aldri bensinmotoren startet (ingen fylt bensindråpe, kun fylt lyn).

    Likevel ser jeg at snittforbruket av bensin øker...
    Hva skjer? Hvilken motor er det som bruker bensin som ikke vises med fylt bensindråpe?
    Hvorfor ser jeg at forbruket øker?

    I grafikken under var heller aldri den grønne bensinmotorene aktiv. Forbruket vises kun i grafen til høyre.




    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Det er tillegsvarmeren. Jeg stusset over det samme og skrudde av "bruk tilleggsvarmer" (eller noe sånn) under Klima-menyen. Da sluttet bilen å bruke noe som helst bensin når jeg kjørte på el.

    Det er ikke all verdens futt i varmesystemet når jeg ikke får brukt tilleggsvarmeren, så jeg har skrudd på "bruk tilleggsvarmer" igjen. Helt greit for meg å bruke en skvett bensin (<1dl) for å få behagelig varme i bilen til og fra jobb. Sparer jo en liter eller to med bensin på å kjøre på el så :-)

    Notat: Bensin er mye mer effektivt som varmekilde enn det er som fremdriftskilde, så jeg tror ikke det faller så veldig dårlig ut miljømessig.

  3. Takk palengh takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard Hvor forbrennes bensinen?

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Det er tillegsvarmeren. Jeg stusset over det samme og skrudde av "bruk tilleggsvarmer" (eller noe sånn) under Klima-menyen. Da sluttet bilen å bruke noe som helst bensin når jeg kjørte på el.
    Takk for svar. Har ikke skjønt det der siden jeg fikk bilen i august. Tilleggsvarmeren er trolig slått av i Pure-modus også? Ulempen i Pure er at det dugger ganske fort, så i perioden vi går inn i blir det umulig å kjøre på Pure.


    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke brukt Pure mange ganger altså. Litt for glad i korrekt temperatur og god gjennomlufting. Føler meg jo som en Leaf-nisse når jeg bruker Pure;frostrøyk ut av munnen, men glovarmt sete og ratt.

Lignende tråder

  1. Svar: 59
    Siste post: 16/06/16, 17:08
  2. Svar: 15
    Siste post: 28/08/11, 17:32
  3. Svar: 1
    Siste post: 16/02/11, 10:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •