Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Minitest: Autoglaze Glassklar

  1. #1
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard Minitest: Autoglaze Glassklar

    Test: Autoglaze Glassklar


    For lang tid siden fikk jeg en flaske med Glassklar fra Autoglaze da han ville jeg skulle teste dette produktet.


    Selges hos Autoglaze.no Koster 92 kr for 1 liter og 425 for 5 liter

    Valgte å lage test uten sammenligning med andre produkter da de fleste glassrensene vil fungere og du får rene ruter. Likevel er det små forskjeller fra produkt til produkt.

    Glassrensen lukter teknisk sprit, men fordamper ikke like fort som det sprit vil gjøre. Dette er en av de positive tingene med denne glassrensen. Mange produkter fordamper før du rekker å tørke over ruten og dermed legger igjen skjolder. Bruker du et produkt som ikke fordamper vil dette også lage skjolder når det tørker så her gjelder det å finne balansen.

    Et tips når man vasker ruter (uansett produkt) er å bruke lite produkt og mye papir. Bruker du for mye produkt smører du det bare utover og "blir aldri ferdig".
    Siden Glassklar ikke fordamper med engang er den veldig fin ved bruk av lite produkt da du kan fordele produkter utover ruten med papiret for så å snu papiret og tørke ruten.

    Fremgangsmåte:

    - Spray 1-2 sptrut på ruten
    - Fordel produkt med papir/klut
    - Trøk av


    Husk å tørke grundig så du får tørket hele ruten for et skjoldfritt resultat. Pass på å komme helt ut til kantene. Kan vinduet sveives ned, gjør det slik at du får tatt toppen av ruten.

    Med tiden danner det seg et belegg på innsiden av rutene. Dette ser du ikke før du setter direkte lys på det. Mange har kanskje sett dette på sin egen front rute når sola står på. På bilen jeg lager test på nå er dette tilfelle. På bildene nedenfor ser de ekstremt møkkete ut, men jeg så ikke dette før vi satte opp lampen. Vi har også polert bilen idag, så det er mulig det er noe på utsiden etter poleringen.


    Utgangspunktet:





    50/50:





    Ren rute:


















    Tips:
    Sliter du med å få rene ruter med glassrens kan du bruke Nanosvamp / melamine sponge / Magic sponge. Denne svampen er utrulig effektiv på ruter og tar det sterke kjemikalier ikke klarer å ta. Brukes med rent vann eller sammen med ruterens.
    Sist endret av Øyvind G; 22/10/17 kl 15:17

  2. Takk HansOla, KBK takket for denne posten
  3. #2
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Oij! Dette er et produkt jeg må gå til innkjøp av ser jeg. Takk for tips og test/demo!

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •