Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 80 av 80

Tråd: Bytte av dieselvarmer V70 2007 IKKE LØST!

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tor-diesel Vis post
    Hei igjen.Burde vel startet en ny tråd,men prøver videre her.Etter å ha lastet ny softvare på varmer,har ikke ekspansjonstanken fyllt seg på snart fire uker.Når det er sagt oppleves varmer som om den forsatt har dårlig effekt.For å førsøke å avhjelpe dette ble viftehastighet satt opp til maks,dvs.7000 omdr.pr.min.Standard er 4000.Dette hadde liten eller ingen effekt.Mekaniker på Bilia hadde printet ut en beskrivelse på kjølesystem på min bil.Her ble ihvertfall jeg mere forvirret enn opplyst.Det er beskrevet en avstengningsventil som skal ligge i slange fra termostathus til ekspansjonstank,denne skulle ha den funksjon stenge ute ekspansjonstanken i oppvarmingstiden på motoren,for å få redusert denne tiden.En annen ventil ,mener den var nevnt som avlastningsventil.denne skulle snevre inn vannstrømmen til vannpumpa,slik at oppvarmingstiden også her skal bli kortere.Begge disse ventilene blir styrt av
    ECM
    .Poenget her at vi finner ikke disse ventilene på bilen,og heller ikke på sprengskisser i systemet til Bilia.Om disse blir styrt elektrisk,og om en eller begge feiler,så skulle vel dette sette feilkoder?Kan også nevne at da jeg skulle bytte termostathus ,ville jeg også bytte kjølevann på motoren.Det skal være 12,5 liter på systemet,men fikk bare av ca 7 liter.Tenkta da at jeg gjorde noe feil,men da varmeapparat ble byttet på Bilia tidligere i vinter,ble systemet renset og ny frostvæske ble byttet.Også da fikk ikke mekaniker av mere enn ca 7 liter kjølevann.Hvorfor kunne ikke han svare på.Om det skulle være feil på en eller flere ventiler i kretsen,ventiler som vi ikke finner.Kan dette skape slike problemer?Håper på svar fra ekspertisen nå
    Hei.

    Hvordan går det med denne bilen nå? er vann nivået framdeles stabilt? Har en stefar som sliter med samme problem som deg og vi har gjort alt fra og skifte vannpumpe til og lufte med Volvo Spesial verktøy, renset varmeregister og diverse sensorer og termostat samt skiftet hele diesel varmer huset og brennenhet ( den ble skiftet p.g.a lyd) . men vannet stiger enda. Vurderer på om jeg skal prøve og kjøre en ny programvare oppdatering etter og ha lest her, men koster jo litt for programmet og få lagt inn dieselvarmer på nytt.
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Hei.Nivået på kjølevann har vært og er stabilt.Når det er sagt er jo dette et problem som oppstår når varmer er i bruk.Har i sommer ikke vært behov for varmer Jeg har ikke tro på at dette hadde/har noe med softvare å gjøre.Jeg har tro på at det er et eller annet i varmerkretsen som hindrer gjennomstrømmning.Har som kjent byttet varmer,termostat vannpumpe og varmeapp.register.Det eneste som ikke er sjekket ut i varmerkretsen er egr.Har avtale med Bilia at når sesongen for varmer er der,så skal vi sjekke ut dette og i tillegg sjekke om det er noen slanger eller lignende som ligger i klem på noen måte.Håper da at jeg omsider kommmer i mål med dette.

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Asker
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Utrolig kjedelig. Jeg har tre ganger nå fått sprekk i varmeveksleren. Da bruker den kjølevæske. Gleder meg til å komme vekk fra ardic 912. Tor-Diesel har du en til overs? Varmeveksler?

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Hei.Overhalte den gamle og solgte den.Har dessverre ingen varmeveksler til overs da.Håper det løser seg

  5. Takk Evert takket for denne posten
  6. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Asker
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Funnet ut av det nå?

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. Er en D5 motor med 185Hk som står i 2007mod V70 noe bra?
    By Ketil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 23
    Siste post: 09/02/17, 16:39
  2. Feilkoder på V70 2007mod. etter bytte av virvelspjell og injektor
    By Loco in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 29/08/16, 00:59
  3. Like automatkasser 2007mod v70 d5 185hk 2wd og i xc 70 d5 185hk automat awd
    By Runis in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 06/08/16, 08:53
  4. bytte til avnlig cd-spiller (2din) i 2006/2007mod v70 d5
    By julen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 05/06/13, 20:18
  5. Lekkasje av diesel ved pumpe til dieselvarmer.Volvo V70 2007mod
    By tor-diesel in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 04/03/13, 17:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •