Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Nye XC40, tanker rundt om bilen og Care By Volvo ?

  1. #1
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard Nye XC40, tanker rundt om bilen og Care By Volvo ?

    Lurte litt på hvor jeg skulle plassere en XC40 tråd, men tar sjansen her

    Må si at XC40 frister stort, men lurer litt på hva folk her inne tenker om denne bilen

    Liker at bilen med tiden kommer med hybrid, hvilke versjoner kan man tenkes at det kommer her?

    Bilen med D4, 190 hk
    AWD
    og automat har jo en overkommelig pris, ca 520 000 fikk jeg opplyst av forhandler. Det er jo sånnsett en skikkelig "Norgesbil"

    Jeg kjører idag en XC70 2013 modell, og har egentlig ikke behov for en slik bil.

    Samme er det jo interessant det nye systemet med "Care By Volvo", som jo forsåvidt er interessant, men kun 2 års avtaletid er litt lite synes jeg.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil tro hybrid utgaven blir bensin, som de andre nyere Volvo hybrid. Sakset fra broom.no ""Den får 177 hk fra forbrenningsmotoren og 55 kW fra elmotoren – totalt 246 hk. Og en helelektrisk versjon blir også tilgjengelig.""
    04 Volvo XC70 D5 automat - 01 Volvo S60 2,0T

    Tidligere biler:
    05 Volvo V70 D5 automat
    08 Volvo V70 D5 automat
    05 Volvo XC70 D5 automat
    01 Volvo V70 2,4 bensin automat

  3. #3
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Hybriden blir sikkert 1.5L turbo motoren sammen med el.
    Vil tro det blir en skikkelig suksess.
    Synd det enda er en tid til den kommer bruktmarkedet, med mindre man kanskje "abonnerer" på bilen
    om det blir fryktelig lønnsomt.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  4. #4
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Hybriden blir sikkert 1.5L turbo motoren sammen med el.
    Vil tro det blir en skikkelig suksess.
    Synd det enda er en tid til den kommer bruktmarkedet, med mindre man kanskje "abonnerer" på bilen
    om det blir fryktelig lønnsomt.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Lønnsomt, er jo vanskelig å si.
    ca 6900 kr for en greitt utstyrt XC40 med care by volvo. Skal man ta opp normalt lån, så er man jo på 6000 kr bare i lån i mnd.
    Fine er jo at det er 6900 uten innskudd, noe som gjør at man slipper egenkapitalgreiene.

    Jeg har ennå håp og tro på at de kommer med en ny dieselhybrid. Det fungerer overraskende godt på V60 iallefall
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  5. #5
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Men dette med Care By Volvo, nesten så jeg lurer på om det er for godt til å være sant.
    En ting er nå at det kun er 2 år avtaletid.

    Men jeg fikk tilbud på en bil igår med leasing, til 599 900, da med 10 % eller 59 900 i innskudd
    Men spesifiserer jeg en Care By Volvo, så ender jeg opp på ca 6995 i mnd, uten innskudd, men da med forsikring, service osv.
    Skal man ta lån på den, og ha 10 % innskudd, så ender man opp på ca 5807 i mnd, men da kommer jo forsikring og slikt i tillegg.

    I mine øyne bør jo Care By Volvo være ett utmerket valg?

    Lurer veldig på å gå for en slik bil, og ha den i 2 år rett og slett for å se hva som kommer på markedet.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  6. #6
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Men dette med Care By Volvo, nesten så jeg lurer på om det er for godt til å være sant.
    En ting er nå at det kun er 2 år avtaletid.

    Men jeg fikk tilbud på en bil igår med leasing, til 599 900, da med 10 % eller 59 900 i innskudd
    Men spesifiserer jeg en Care By Volvo, så ender jeg opp på ca 6995 i mnd, uten innskudd, men da med forsikring, service osv.
    Skal man ta lån på den, og ha 10 % innskudd, så ender man opp på ca 5807 i mnd, men da kommer jo forsikring og slikt i tillegg.

    I mine øyne bør jo Care By Volvo være ett utmerket valg?

    Lurer veldig på å gå for en slik bil, og ha den i 2 år rett og slett for å se hva som kommer på markedet.
    Sitter og ser på dette nå selv, og med min konfigurasjon t5 -R design blir det ca 7950kr i mnd all inclusive forsikring, service, dekkhotell...
    Eneste er vel kanskje en regning i etter 24 mnd på "slitasje utover normalt" men det ville man jo tapt på å fikse opp på en bil man eier også, eller ved lavere salgspris. Men det blir ca 200 000 for 2 år med nybil.

    Kjøpte Golfen 1 år gammel og har hatt den i 3 år nå og den har kostet meg ca 150 000 med verditap, service, dekk osv. Og selv om den er godt utstyrt kan det jo ikke måle seg med en slik.

    Og etter 2 år kan man jo gå over til en lik hybrid, eller en annen Volvo modell. 2 år passer meg fint, greit å ha unnskyldning for å bytte bil

    Blir lobbyvirksomhet ved middagsbordet idag
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  7. #7
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er sjeldent noe problem med tilbakelevering om man steller det greit. De man hører om som får kjemperegninger er jo de som tenker at det ikke er deres bil, som vasker den en gang i året rundt juletider og blir forbausa når de skal levere det inn, og forhandler ikke er fornøyd med at det ser ut som bilen har vært på havets bunn omtrent.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. Takk Texascom takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Sitter og ser på dette nå selv, og med min konfigurasjon t5 -R design blir det ca 7950kr i mnd all inclusive forsikring, service, dekkhotell...
    Eneste er vel kanskje en regning i etter 24 mnd på "slitasje utover normalt" men det ville man jo tapt på å fikse opp på en bil man eier også, eller ved lavere salgspris. Men det blir ca 200 000 for 2 år med nybil.

    Kjøpte Golfen 1 år gammel og har hatt den i 3 år nå og den har kostet meg ca 150 000 med verditap, service, dekk osv. Og selv om den er godt utstyrt kan det jo ikke måle seg med en slik.

    Og etter 2 år kan man jo gå over til en lik hybrid, eller en annen Volvo modell. 2 år passer meg fint, greit å ha unnskyldning for å bytte bil

    Blir lobbyvirksomhet ved middagsbordet idag
    Må jo si 200 000 for å eie en bil iløpet av 2 år høres ekstremt ut.

    Men når jeg tenker meg om, så kjøpte vi en XC70 i 2013 for 670 000, den er nå verdt i innbytte ca 370 000, det gir oss jo ett tap på 300 000 på 4 år, eller i snitt 75 000 i året.
    Men så regner jeg med den tapte seg 2/3 de 2 første årene, altså 200 000, og det før service, forsikring osv. er tatt.
    Så kanskje ikke, slik som i mitt tilfelle at 167 800 er så mye på 2 år, da det inkluderer alt forutenom drivstoff i bileiet.

    Men stussr jo også litt på hva bakgrunnen er for at Volvo velger kun 24 mnd.
    Jeg håper jo å tror at de kommer med noen nye og spennende drivlinjer etter 2 år. Slik at dette kun blir en "ventebil"
    Selv er jeg i utgangspunktet ferdig med en ren fossilbil, men ser jo det at skal jeg ha Volvo, så må jeg smøre meg med tålmodighet for å få det jeg vil ha.
    Sist endret av Stig-Arne; 01/10/17 kl 17:56
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  10. #9
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Er sjeldent noe problem med tilbakelevering om man steller det greit. De man hører om som får kjemperegninger er jo de som tenker at det ikke er deres bil, som vasker den en gang i året rundt juletider og blir forbausa når de skal levere det inn, og forhandler ikke er fornøyd med at det ser ut som bilen har vært på havets bunn omtrent.
    Det er faktisk en av mine mindre bekymringer. Holder man bilen godt å behandler den som sitt eget så går det veldig greitt. Men tror nok noen forhandlere tror de får ny bil tilbake.
    Har selv levert inn bil på leasing, hvor det har gådd smertefritt. Så kommer nok veldig mye ann på forhold til forhandler også.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  11. #10
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Prisen man får oppgitt nå i forbindelse med Care By Volvo er forøvrig kun en kampanjepris som har en viss varighet på x antall biler.
    Så skal man ha, så gjelder det vel å ikke vente for lenge
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

Lignende tråder

  1. Noen tanker rundt camber på stiv aksling?
    By pogona in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 4
    Siste post: 08/02/13, 08:01
  2. Forumdel for nye V40/XC40
    By THolandsli in forum Forslagskassen
    Svar: 6
    Siste post: 06/01/13, 02:39
  3. Tanker rundt det å dra til Nurburgring
    By ralf2 in forum Arkiv
    Svar: 75
    Siste post: 27/02/12, 13:43
  4. V70I - Tips og tanker rundt regreim bytte
    By xc70_awd in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 06/08/11, 18:16
  5. tanker rundt å bruke lyddemper som resonnanskasse?
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 27/04/11, 13:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •