Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  40
Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 157

Tråd: Stianftw's V70 2.5L Bensin Turbo 193hk

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Kjørte Jdavidsen til askøy så han kunne hente seg en 850, var mye bra på den som han kunne bruke på sin, og resten av bilen er så og si solgt allerede :P



    Var blandt annet denne eksosen, som jeg skal bruke på bilen min
    Nå blir det selvfølgelig å være på utkikk etter ny bakfanger, men det blir bra




  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Da har vi fått gjort litt idag!

    -Kutta av den kjempefine eksosen som stod på.
    -gjort ferdig det meste på bakstilling, samt fått den opp (mangler bremsesko, men det tar man siden).
    -Laget ferdig bremserør, må skjøte det på ettersom gamle koblingen som går inn på bakstilling er litt dårlig.
    -Lagt opp nye
    ABS
    bak-
    -Prøvd å få på plass tanken igjen, viste seg vanskeligere enn det burde være, men sånn er det når begge 2 som skrur er noe invalid etter skader :P,
    må få ordna noe nye skruer her før EU godkjenning.
    -Montert demperene halvveis.
    -Gjort klart til fjørene, var i ferd med å hive de på helt til vi fant ut at vi glemte å ta av nedre fjør lagrene fra gamle bakstillingen :P Må bestilles nye

    Eksosen var mildt sagt søppel :P




    Begynte med å ferdigstille bakstillingen ift bremserør, fått på skivene, gitt kalippere en vask(disse var relativt nye og fine).









    Fikk deretter montert opp bakstillingen på bilen, mutrene sklei rett på plass :-)








    Fikk løsna tanken å fikk på plass
    ABS
    kabler, knota deretter noe jævlig med å prøve å få den opp igjen på plass.
    Endte opp med en hurtigløsning med litt lengre bolter bare for å ha noe å henge den i enn sålenge, så får gå tilbake til dette prosjektet etterhvert :P








    Festet demperene oppe/tårnlagre, skulle på med fjørene også, men mangler som sagt nedre lager, som bestilles nå ikveld.





    Ble jo endel bilder da, men bedre med for mye enn for lite! alt må dokumenteres ^^
    http://www.partsforvolvosonline.com/...oducts_id=5075 Bestilles imorgen så sant en jeg kjenner ikke har imorgen :-)
    Så kjøper jeg bremsesko og nye håndbrekksvaiere på biltema!

    Gøy å se at det endelig skjer litt, var litt kjedelig med den fotskaden, men er tilbake i jobb nå, og blir litt og litt bedre for hver dag som går ^^
    Sist endret av stianftw; 30/05/18 kl 23:24

  3. Takk Thorvaldsen, VOSSINGEN takket for denne posten
  4. #103
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stianftw Vis post
    Da har vi fått gjort litt idag!

    Åssen fikk du ut disse foringene?
    Mine sitter som f**n :0
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  5. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Åssen fikk du ut disse foringene?
    Mine sitter som f**n :0
    Skal bare være den ene mutteren på bildet, men er jo også et rør som går ned fra bilen å gjennom foringen, du har tatt bakstillingen langt nok ned?

  6. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Fant ut hvorfor bensintanken var mer knot enn det skal være da, er vel godt med trykk i tanken nå som den har stått i varmen, må lufte tanken å prøve igjen

  7. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stianftw Vis post
    Skal bare være den ene mutteren på bildet, men er jo også et rør som går ned fra bilen å gjennom foringen, du har tatt bakstillingen langt nok ned?
    Han borra foringene ut visstnok, også var det flatt jern å hammer, så brukte han en 32mm fastnøkkel til å slå inn de nye foringene med :-)

    Håper du får det til!

  8. #107
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stianftw Vis post
    Han borra foringene ut visstnok, også var det flatt jern å hammer, så brukte han en 32mm fastnøkkel til å slå inn de nye foringene med :-)

    Håper du får det til!
    Så du gjorde det ikke selv?
    Grei måte når man har tatt av hele bakstillinga
    Joda, bolt bak er ute og har fått bakstillinga langt nok ned så den er fri fra «røret».
    Fikk den ene ut i dag. Satt skikkelig fast i gummien.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  9. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Så du gjorde det ikke selv?
    Grei måte når man har tatt av hele bakstillinga
    Joda, bolt bak er ute og har fått bakstillinga langt nok ned så den er fri fra «røret».
    Fikk den ene ut i dag. Satt skikkelig fast i gummien
    Er med på det, er Jdavidsen som skrur det meste, prøver å lære så mye som mulig :P
    Sikkert en god del lettere når man sitter med den enn å ligge trangt på rygg ja!

  10. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Har ikke kommet noe lengre enda, men nedre feste til fjærene bak kommer på mandag eller tirsdag. Så da blir det litt skruing til uken :-)

    Jdavidsen hadde noen nye bremseskjold til forstillingen liggende, men de var ulakkerte!
    Så da ble det å farge dem grå ^^
    Brukt type hot paint som tåler opp til 650 grader!
    Skal lakkere spindelene i samme farge

    Vært opptatt med vellykka dåp for vesle Emma i helgen uansett! :-)



    Sist endret av stianftw; 04/06/18 kl 13:53

  11. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Da mine damer og herrer, er bakstillingen komplett (foruten om håndbrekket, som er litt dilldall bare).
    Har brukt nå et par timer og ferdigstilt dempere, fjærer, og satt hjul på igjen :-)

    Har også fått fjerna gamle girkula og satt på ny, råtøfft! :-D

    Som alltid er det masse bilder, bilder sier tross alt mer enn 1000 ord :-D
















  12. Takk TurboNoob, Thorvaldsen takket for denne posten
  13. #111
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Blir god som gull denne
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  14. Takk stianftw takket for denne posten
  15. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Fikk tatt en liten økt idag også, så nå er håndbrekksvaier, sko osv påmontert!
    Merker jo alltid at man mangler en liten del her og der, må på Biltema å kjøpe monteringsett til klossene bak da det manglet disse pinnene som holder de på plass!
    Kjekt å ha gjengesett liggende, fikk gjenget opp til muttrene som holder vaieren på plass, litt kjekt å gjør ting skikkelig når det først gjøres!
    Bilen står nå på bukker framme, så da er neste prosjekt å bytte alle slite delene der, må også av med bilstein demperene å få lakket de opp, tatt litt preg av å ha stått over tid!









  16. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Er en stund siden bilen såg skikkelig vei sist, skal bli godt å få den godkjent i nær framtid :-D
    Jdavidsen kjeda seg, så det ble ordna på endel kabel rot ift forsterkeren, så nå er den på plass også!
    Helt fantstisk hvor bra disse originale høytalerene spiller, en av de i bagasjerommet er sprengt, så den må jeg få skaffa ny.
    Men ellers spiller de kjempebra, og må si meg sinnsykt fornøyd med pioneer forsterkeren til 1500kr! ^^
    Jdavidsen hadde heldigvis ekstra muttre liggende, det manglet nemmelig en god del på innsiden av dørene, noe som resulterte i store vibrasjoner under musikkspilling, godt å få det fiksa i samme slengen :-)



    Sist endret av stianftw; 11/06/18 kl 11:25

  17. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    For å forenkle det for de som liker bilder, så lastes alt i tråden opp her :-)
    https://m.imgur.com/account/Stianftw1/images

  18. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Dagens:
    Har igrunn bare plukka fra hverandre litt mer, mest i motorrom!

    Oppdaget at bunndelen av motoren muligens ikke er orginal, er litt i stuss på denne enda, men var nyere strammehjul på enn det som er standard på disse.
    Så blir plutselig litt usikker på hvilken motor som faktisk står i den, prøvde å spørre tidligere eier hva som var gjort ift motorbyttet, men han henviser meg bare til Kvam Auto, som jeg har snakket med før og ikke har tilstrekkelig informasjon så langt bak i tid!
    Tårnlagre framme var ikke bra, så dem må byttes, forhåpentligvis kan vi rappe de som står på delebilen til Jdavidsen, muligens calipperne også. Var noe slakk i drivknute høyre side (ikke demontert venstre enda), men satser på at den går gjennom en EU kontroll til :P

    Ble litt arbeid på Touranen til fruen, som fikk noe småplukk på EU seddelen, fikk bytta dempere bak på den, skulle også bytte noen bremseklosser og skiver, men hadde ikke verktøy til å få av klavene, da dette var noe spesialverktøy, så må en kjapp tur på biltema å få fatt i de
    Kan jo sjekke ut denne videoen av de gamle demperene, holdt på å dø på meg :P var klar over at dem var dårlig, men ikke SÅ dårlig :P

    https://i.imgur.com/tex0vxQ.mp4

    Som vanlig litt bilder, vel å merke i litt tilfeldig rekkefølge











  19. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Påtide med en liten oppdatering, har ikke skjedd mye.. Men litt arbeid er det jo gjort
    har demontert spindler og dempere fra bilen, disse var noe rustet som man kan se!
    Har skrapt lakk med kniv/flatjern og pussa endel med sandpapir, deretter brukt biltema rustfjerner, og malt de gule med calipper lakk fra biltema.
    Skal nå farge spindlene grå, skal tåle litt med lakken som grunning.
    Tenkte jeg skulle skite i å lakke demperene først, men fant ut at jeg sku gjøre det allikavel, hence hvorfor den ene er gammel fjær på og den andre ny
    Skal av med fjærene og lakkere litt nøyere, er litt som gjenstår som jeg ikke kom til.
    Men alt i alt utrolig bra, får håpe det er noen år før rusten tar det igjen ^^
    Også planlagt å lakkere innsuget, bare få vasket det skikkelig først :9
    Evt gi demperene et strøk til, får se hvordan de blir når de er skikkelig herda!

    Til neste gang !














  20. #117

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Er det malingsfjerner du smører på? Hvilken type? Har prøvd biltema sin, men den funker ikke selv etter en uke etter påføring
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  21. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Er det malingsfjerner du smører på? Hvilken type? Har prøvd biltema sin, men den funker ikke selv etter en uke etter påføring
    Hehe er bare rustfjerner, siden dem er såpass skjulte uansett så skeit jeg litt i det, pussa vekk mest mulig rust og putta maling på for å hindre ny rust :-)

  22. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Da var det endelig ferdigstilt.

    Har da pusset opp spindler, lakket nye skjold, og fått på nye hjullagre.
    Ligger ved litt gamle bilder også så det er lettere og se hvor bra det faktisk ble ^^

    SINNSYKT fornøyd













  23. Takk TurboNoob, Thorvaldsen takket for denne posten
  24. #120
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Lekkert!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  25. Takk stianftw takket for denne posten
  26. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Fikk gjort litt omsider, har montert ny intercooler, bytta øvre motorfeste, bytta slanger til renna ved viskere og begynt såvidt å legge opp til oljetrykk/turbotrykksmåler :-)
    Ikke største økten, men må til ^^
    Ikke lenge før jeg skal begynne å få på plass igjen forstillingen heller, begynt å montere på igjen den forsterka registerreimen også, var litt annen type strammer på den, kjem bilder på neste oppdatering!











  27. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard Litt nye slanger i motor rom, samt ny foring i motorfestet og ny rotor+fordeler :-)

    Litt mer slanger osv på plass!
    Har også vært å kjøpt nye o-ringer til slangene som går mot torpedovegg til varmeapparatregisteret! :-)
    Blir farlig bra!






  28. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Da er vi på an igjen :-D

    Fikk gjort litt ikveld, har bytta pakningene som går gjennom torpedoveggen til varmeapparatregisteret!
    Såg ut som det var lurt også :P de nye kosta ikke mer enn 409,- på Volvo for 7-8 bittesmå plastdeler

    Fått flere do88 slanger på plass, montert dekselet med sikringsboksen på plass, fått montert nye tennplugger.
    Har montert turboen helt enkelt, må under og skru den på skikkelig!
    Var vel og merke noen bolter som var knekt for å feste den til downpipen, men disse hadde jeg tilfeldigvis liggende etter 850’n da jeg bytta noen bolter på eksosmanifoilen der! :-D

    Fått ferdigmontert registerreim, måtte bygges om litt da det var en annen strammer med den forsterkede reimen jeg kjøpte hos fcpeuro!
    Har også ferdigmontert demperene framme, nye tårnlagere, skåler osv! Så de er klar til montering når den tid kommer!
    Montert ny kamsensor også :-)

    Ligger ved bilde av 960 spjeldet jeg henta for noen måneder sia, fin forskjell fra original ja :P
    Ny ekspansjonstank er også montert, men smart som vi var kastet vi sensoren med den gamle :P

    Kjøpt inn nye t10 pærer til speedometeret, disse skal byttes snart :-)

    Også måtte jeg selvfølgelig prøve på rip kit røret, blir så sykt rått :-D
    Fikk også så og si nytt batteri gratis på finn for litt sia, var ikke feil ^^

    Medfølger selvfølgelig masse bilder som vanlig ;-) to be continued ! <3
























    Sist endret av stianftw; 25/09/18 kl 20:51

  29. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Da har man sendt inn en liten bestilling av deler.
    Manglet festet som er på delen som releet til viften henger på, er en sånn firkantsak med skrue, klarte å få forklart meg til dama på delelageret hos frydenbø sånn noe lunde, bestilte også ny pakning til termostathus i samme slengen!

    Også er det bestilt nye slanger til veivhus, samt noe nye pakninger til turbo!

    Skal også se om jeg får bestilt nye tennkabler, også må jeg ha ny coil men det må vente litt til! :-)

    Begynner å nærme seg kjørbar stand igjen

  30. #125
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. sep. 2017
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Ble enda mer bestilling da jeg lot meg friste når jeg surfet litt
    MSD coil og ipd tennkabler, gleder meg

    Fikk også melding av frydenbø at delene der var ankommet, så blir det turen ut dit etter jobb ^^




Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Motor bytte i v70 2 liter turbo til 2.3 l turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/08/13, 00:59
  2. Svar: 4
    Siste post: 28/07/12, 21:36
  3. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07
  4. v70 2 liter turbo... ossen får jeg mere turbo trykk
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 01/10/10, 17:56

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •