Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: V90 T8 R-design: Oppvarmet ratt? Pigg eller ikke på 19" vinter?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2017
    VCCN medlemsnummer
    1947
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard V90 T8 R-design: Oppvarmet ratt? Pigg eller ikke på 19" vinter?

    Jeg venter i spenning på min V90 R-design T8 (produksjon uke45).

    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er oppvarmet ratt på R-design T8?

    Videre er jeg veldig usikker på om jeg skal gå for pigg eller ikke på 19" vinterhjul. De er med 255 dim. Noen som har noe erfaring/tanker rundt dette?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    V90 T8 R-Design Polestar

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg har rattvarme i min T8, uten å ha spesifisert noe spesielt for å få det. Det er vanligste stemmestyringeskommandoen min om dagen; "Rattvarme på" :-D

  3. #3
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av RuneBruun Vis post
    Jeg venter i spenning på min V90 R-design T8 (produksjon uke45).

    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er oppvarmet ratt på R-design T8?

    Videre er jeg veldig usikker på om jeg skal gå for pigg eller ikke på 19" vinterhjul. De er med 255 dim. Noen som har noe erfaring/tanker rundt dette?
    Har selv bestilt R-design på XC90 T8 (prod uke 44) Der står det oppvarma ratt under fabrikkmontert utstyr. Jeg har heller ikke bestilt det spesielt, så det er inkludert.
    Pigg eller ikke: Piggfritt hvis du ikke bor helt spesielt til. Her jeg bor (nordvestlandet) er det kanskje 2 dager i året jeg skulle ønske jeg hadde pigg pga våt stålis på veien.
    Ellers på normalt snøføre og bar asfalt er det piggfritt som er fornuftig. Jeg kjøre mye fjelloverganger, og kjører mye natt pga jobb. Velger piggfritt.
    (Dog skal det sies at jeg helst kjører Alfa Romeo GT på langturene hvis det ikke er familetur. Piggfri der også)
    Sist endret av Runet; 08/09/17 kl 23:20

  4. #4
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Standard med rattvarme på V90 T8 Rdesign, det var i alle fall det når jeg bestilte.

    Reagerer på følgende kommandoer; rattvarme på, rattvarme av og vær

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  5. #5
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av RuneBruun Vis post
    Jeg venter i spenning på min V90 R-design T8 (produksjon uke45).

    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er oppvarmet ratt på R-design T8?

    Videre er jeg veldig usikker på om jeg skal gå for pigg eller ikke på 19" vinterhjul. De er med 255 dim. Noen som har noe erfaring/tanker rundt dette?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Jeg skal ha Nokian Hakkapeliitta 8 245/40/20 99T XL på min til vinteren. (Evt Nokian Hakkapeliitta 9)
    Frykter vel ikke fremkommeligheten på bilen, men holkeføre er holkeføre - og det å stoppe har lite med
    AWD
    å gjøre....
    (Tynn is på veg og regn - hvilket jeg opplever flere ganger i løpet av disse vintrene som har vært i de senere år = med en så stor & tung bil - så velger jeg (tross ulempene) å gå for pigg.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2017
    VCCN medlemsnummer
    1947
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar folkens. Jeg har ikke landet mhp dekk, men heller mot pigg. Over 2 tonn på holka kan bli litt uggent...


    Sent from my iPad using Tapatalk
    V90 T8 R-Design Polestar

  7. #7
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av RuneBruun Vis post
    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er oppvarmet ratt på R-design T8?
    Jeg kan bekrefte at T8 R-design leveres med oppvarmet ratt og oppvarmede seter (4 soner).
    Volvo forklarer i brukermanualen at det kreves mindre energi for å holde passasjerene varme på denne måten, enn å måtte varme opp hele kupeen.


    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  8. #8
    Registrerte brukere stv4ever sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2016
    Sted
    Sunnmøre
    VCCN medlemsnummer
    1868
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Jeg har gått for Hakka piggfritt på 20’’. Fikk først påsatt 18’’ ved en feil og har måttet kjøre med det noen dager. Ekstremt stor forskjell på kjøreegenskapene. Med så mye gummi, blir den som ei kjelke i forhold til 20’’ jeg har på sommer. Noe av det har nok med dekktypen å gjøre (mykere gummi), men vil anta at det har mest med dim å gjøre. Anbefaler å kjøre 19 eller 20’’ på vinter, og piggfritt selvsagt (for de aller aller fleste), om man ikke har helt spesielle behov.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. Takk RuneBruun takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Erfaringer med V90 og R-design chassis?
    By lyskespark in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 29
    Siste post: 03/01/18, 11:43
  2. Vinter Felger med pigg- V70 2010
    By Håvard E.S in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 21/02/14, 17:07
  3. Volvo_s90r: 965 "v90" R Design.. litt småmodding under planlegging ;)
    By Volvo_S90R in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 331
    Siste post: 31/01/13, 17:27
  4. Svar: 0
    Siste post: 16/01/13, 23:16
  5. Selges: 1991 Volvo 965 "V90" R-design
    By Volvo_S90R in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 01/07/11, 17:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •