Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Bestilt XC90 T8 Inscription, annenhåndsverdi uten luftdempere og tonede bakruter?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2017
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard Bestilt XC90 T8 Inscription, annenhåndsverdi uten luftdempere og tonede bakruter?

    Hei folkens!
    Har nylig bestilt meg XC90 T8 Inscription med levering i oktober/november.

    Har i utgangspunktet bestilt uten luftdempere og tonede bakruter.

    Luftdempere utelot jeg pga. råd fra mekanikerkompis. Kan være dyrt å bytte dem etter garantitiden er gått ut f.eks. Noen som har prøvd begge deler og kan si noe om forskjell i kjøreopplevelse?

    Tonede bakruter utelot jeg rett og slett fordi jeg selv ikke føler behov for det. Hvor mye har dette å si for salg senere? Vil biler med tonede bakruter foretrekkes? Det er jo relativt liten kost, men hvis det betyr at den blir mer lettsolgt med er det jo dumt å ikke ta det med..

    Hva mener folket?

    --
    Geir Inge
    Sist endret av gixen; 11/08/17 kl 14:05 Begrunnelse: Leif

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Har bestilt tilsvarende (uten luft og uten sotede ruter) på en V90 T8 og lurer på det samme.

    Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

  3. Takk gixen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Soting eller ikke soting ville jeg ikke brydd meg om, der ville jeg gått for egne preferanser ettersom dette er en ganske enkel og billig affære å få ordnet i ettertid.

    Luft er litt mer smak og behag vil jeg tro, men tror ikke jeg ville kjøpt en XC90 uten luft. S90/V90 derimot på den andre side tror jeg ikke det har så mye å si på, men det finnes nok de som vil utelukke en bil pågrunn av mangel på luft, eller vica versa.

  5. Takk gixen takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sandefjord, Norway, Norway
    Innlegg
    367
    Antall takk

    Standard

    Soting ville jeg latt en proff ta seg av, så kan man velge å ta det av i etterkant. Luftfjæring er sykt digg

    Sent fra min F8331 via Tapatalk
    ______________________________

    1999 S80 T6 rullende prosjekt

  7. Takk gixen takket for denne posten
  8. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Luft er et must!
    Har det selv og kjørt noen uten, klasseforskjell.
    Selv er jeg tekniker på Volvo og dette er holdbare deler.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. Takk gixen takket for denne posten
  10. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Luft er et must!
    Har det selv og kjørt noen uten, klasseforskjell.
    Selv er jeg tekniker på Volvo og dette er holdbare deler.
    Vet du hva en eventuell reparasjon vil ligge på?

  11. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard Bestilt XC90 T8 Inscription, annenhåndsverdi uten luftdempere og tonede bakruter?

    Pr. dags dato koster vel et komplett fjærbein foran ca. 15-20k og en belg bak rundt 5-8k.
    Dette er erfaringsmessig holdbart og forbedres hele tiden.
    Sist endret av Texascom; 12/08/17 kl 06:56
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  12. Takk gixen takket for denne posten
  13. #8
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Viking skal du bytte bil nå da😀
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  14. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2017
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Hva tenker folket om understellsbehandling og lakkbeskyttelse?

    Er det noe man bør få gjort når den er ny, eller er det bra nok fra fabrikk?

  15. #10
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Volvo har vel fått litt pes på SPA plattformen for at det er lite beskyttelse originalt. Sikkert ikke noe problem, men skal du brenne av oppunder en million på bil, så er det nok ikke de 5-10k på komplett understellsbehandling som velter lasset. Jeg hadde gjort det uansett på en så ny bil. Da kan du virkelig snakke om å heve annenhåndsverdien.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. #11
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha kjørt Mercedes GL i noen år nå, så selges den da ny XC90 T8 R-design er bestilt og vil leases privat. Farge rød. Leveringstid er sent i november, og den låses for endringer rundt 10. september.
    Foreløpig har jeg slengt på Semielektrisk hengerfeste, luftfjæring, tona ruter, carbon interiør, Teknikkpakke Pro, uten emblemer bak, nubuck skinn.
    Ville gjerne ha oppvarmet frontrute, men da må jeg glemme head up display.

    Gixen: Luftfjæring vil jeg fordi jeg er bortskjemt med det på GL og fordi jeg mener den blir tungsolgt uten (jeg vet enda ikke om jeg kjøper den ut etter endt leasing), og tona ruter fordi jeg er litt jålete i tillegg til at andre som vil kikke inn ikke har noe med hva som er inni bilen.

  17. Takk gixen takket for denne posten
  18. #12
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Luftfjærer er vel et "tveegget sverd" med tanke på annenhåndsverdi. På nyere bruktbil vil det definitivt være et pluss, mens på eldre bruktbil vil det innebære en betydelig risiko. Sistnevnte fordi ett fjærbein (luftfjæring) gjerne koster 30-40 tusen å bytte, og det kommer til å måtte byttes på sikt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe XC90 uten luftfjæring, men håper å ha solgt den før slitasje på disse er noe issue.
    Runet - oppvarmet frontrute trengs ikke, siden du kan starte for-varming via app på tlf, og frontruten er isfri på et øyeblikk. HUD er jeg ikke villig til å ofre

  19. #13
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Runet - oppvarmet frontrute trengs ikke, siden du kan starte for-varming via app på tlf, og frontruten er isfri på et øyeblikk. HUD er jeg ikke villig til å ofre
    Sant det ja...

    Noen erfaring med nubuck skinn kontra helskinn? Nubuck føles vel ikke så kaldt og siden rumpa mi er av minste sorten så sitter den vel bedre fast på nubuck i svinger

    Beklager at jeg roter i tråden din Gixen, men det det har vel litt med verdi å gjøre dette også kanskje? Syns det var for liten sak til egen tråd..
    HÃ¥per det er ok.

  20. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2017
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Kjør på!

  21. #15
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gixen Vis post
    Kjør på!
    Takk!
    Men hva med panoramasoltak? For meg er det helt bortkasta (GLen har det og det blir aldri brukt), og bilen veier noen kilo ekstra pga det.
    Men det jeg mistenker er at leasingselskapet vil ha det for at den skal bli salgbar senere, og hvis jeg tar det vekk så virker det lite inn på leasingprisen fordi bruktverdien etter 3 år går ned nesten tilsvarende?
    Men når jeg ser på konfiguratoren så kan det kanskje ikke velges vekk?

  22. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2017
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Takk!
    Men hva med panoramasoltak? For meg er det helt bortkasta (GLen har det og det blir aldri brukt), og bilen veier noen kilo ekstra pga det.
    Men det jeg mistenker er at leasingselskapet vil ha det for at den skal bli salgbar senere, og hvis jeg tar det vekk så virker det lite inn på leasingprisen fordi bruktverdien etter 3 år går ned nesten tilsvarende?
    Men når jeg ser på konfiguratoren så kan det kanskje ikke velges vekk?
    Jeg vil gjerne ha det på min. Så vidt jeg husker, så får du ikke T8 uten panoramasoltak. Men tror Momentum utvgavene utenom T8 leveres uten soltak.

  23. #17
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Luftfjærer er vel et "tveegget sverd" med tanke på annenhåndsverdi. På nyere bruktbil vil det definitivt være et pluss, mens på eldre bruktbil vil det innebære en betydelig risiko. Sistnevnte fordi ett fjærbein (luftfjæring) gjerne koster 30-40 tusen å bytte, og det kommer til å måtte byttes på sikt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe XC90 uten luftfjæring, men håper å ha solgt den før slitasje på disse er noe issue.
    Runet - oppvarmet frontrute trengs ikke, siden du kan starte for-varming via app på tlf, og frontruten er isfri på et øyeblikk. HUD er jeg ikke villig til å ofre
    Hvis du leser litt lenger opp, så sier Texascom som er Volvomekaniker at fjærbein koster 15-20K, ikke 40
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #18
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hvis du leser litt lenger opp, så sier Texascom som er Volvomekaniker at fjærbein koster 15-20K, ikke 40
    Sjekket med min mekaniker i dag (hentet bilen fra service), og må bare spise det "estimatet" mitt. Jeg fikk byttet begge fremre fjærbein på min XC90 T8 på garanti, og intern-regningen på det var i følge mekanikeren på rundt 15K for begge. Mitt estimat i tidligere innlegg var basert på priser som er nevnt på det amerikanske swedespeed forumet, men det lar seg tydeligvis ikke "oversette" til skandinaviske priser. Heldigvis .....
    .

  25. #19
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Sjekket med min mekaniker i dag (hentet bilen fra service), og må bare spise det "estimatet" mitt. Jeg fikk byttet begge fremre fjærbein på min XC90 T8 på garanti, og intern-regningen på det var i følge mekanikeren på rundt 15K for begge. Mitt estimat i tidligere innlegg var basert på priser som er nevnt på det amerikanske swedespeed forumet, men det lar seg tydeligvis ikke "oversette" til skandinaviske priser. Heldigvis .....
    .
    Joda... så lenge man har garanti så spiller prisen liten rolle.
    Når garantien er utgått som på min Mercedes GL fra 2007 med luftfjæring, så kan man dra til BOS og bli flådd hvis ikke man har gode avtaler der, eller man kan handle andre steder.
    Fikk pris på 20 høvdinger hos BOS for bytte av dempere bak inkludert arbeid (luftputene var nye så de var ikke omsnakket)). Jeg bestilte hos Aerosus.de i Tyskland (dempere med ads) til 6000 levert inkludert alt for begge sider og brukte 2 timer i garasjen hjemme på bytte. Jeg er ikke mekaniker. Og dette er ikke dårlige deler. Når XC90/2 blir 5 år, så tipper jeg det finnes alternativer ja. Jo dyrere Volvo er, jo fortere kommer alternativene. I alle fall på en bil med sånne salgstall. (jeg leasa pga at dette kommer til å bli et Mondeo/Sierrasyndrom med tusenvis til salgs om 3 år samt at man i dag ikke vet hva som er aktuell fremdriftskilde om 3 år).

  26. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2017
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen, endte opp med å bestille luftdempere siden det ser inntil at jeg kommer til å angre uten.

    Bare en god måned igjen nå..

  27. Takk Texascom takket for denne posten
  28. #21
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Lurt valg. Volvos luftdempere er ganske mye billigere enn andre merker typ BMW og Mercedes, så her er det bare å nyte det til det fulle!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  29. #22
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sist torsdag henta jeg min XC90 T8. Knallrød R. Fineste bilen han har solgt sa selgeren. Det sier du til alle kunder, sier jeg. Ja om din så gjør jeg det sa han
    Velvel... Det skal sies at jeg syns den er fin selv ja, men det er litt blikkbokslyd å lukke dører og panser. Litt annen lyd enn MB. Kan sikkert diskuteres hva som er rett, men klart at skal man spare vekt så må det fires på noe...
    Meldte meg inn i VCCN gjorde jeg også akkurat nå. Regner jo med å plages litt, så det kommer nok til nytte
    Har ladekabel type 2 til type 2 10 meter på vei fra Ladespesialisten.no. Da kan jeg lade fra samme stasjon hjemme som fruen sin Elbil, og laderen som fulgte Volvoen kan jeg da ha liggende på jobb.
    Helgen går med til å lese seg opp på diverse funksjoner...
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

Lignende tråder

  1. El.-bakruter går skjevt opp!
    By Nyland in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 09/04/14, 22:26
  2. Luftdempere
    By arne in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 04/03/13, 11:06
  3. Tonede ruter
    By Dal-z in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 2
    Siste post: 01/02/12, 20:34
  4. Ryggesensor XC90 piping uten feilmelding - løsning!
    By Falx in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 11/02/11, 20:36
  5. Orginalt tonede ruter
    By locked in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 03/03/10, 22:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •