Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 52

Tråd: Kan automatkassa være på vei til å ryke?

  1. #26
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    men kjøp ikke en bil som har den minste feil i automatkassen selv om selgeren sier at den bare trenger en flush.
    Støtter den... Hvis det er så lett så be selger gjøre det før salg
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  2. #27
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    Du sier at motoren rister ved visse turtall men at kassen skifter som normalt. Typiske tegn på at kassen har feil er slag og unormal gearskift.
    Hvorfor tror du kassen har feil når den oppfører seg som normalt som du sier? Min erfaring er at dersom kassen har problemer merker man dette umiddelbart. At en automatkasse har en feil pleier ikke være vanskelig å fastslå.
    Hva sier andre her?
    Hmm kanskje jeg har forklart litt dårlig, men det jeg mener er at den skifter gir for tidlig.. dvs den girer opp for tidlig, noe som gjør at motor sliter og begynner da å riste som om den er på vei til å "kveles"..
    Testet dette litt i dag.. Kjørte opp bakken her hvor jeg bor, og der pleier motor å riste veldig fordi turtallet blir for lavt (1600rpm - 3 gir), bytter da fra D (drive) til manuell og girer ned til 2 gir, og all risting fra motor opphører. turtall lander da på ca 2200rpm - 30km/t.

    Hvorfor girer ikke autmatkasse ned, når den ikke orker å dra bilen opp bakken på 3 gir?

    Jeg mistenker at det er blitt brukt feil automatolje.. Men det finner vi ut til onsdag, da skal den byttes igjen.. Poster hvordan det går denne dagen, om det blir bedre eller ei

  3. #28
    cortinaterje sin avatar
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Kristiansand
    VCCN medlemsnummer
    1885
    Innlegg
    557
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av okasin Vis post
    Hmm kanskje jeg har forklart litt dårlig, men det jeg mener er at den skifter gir for tidlig.. dvs den girer opp for tidlig, noe som gjør at motor sliter og begynner da å riste som om den er på vei til å "kveles"..
    Dette høres ut som erfaringer jeg har med BSR tuning. Men kun til5.gear. Legger inn femte veldig tidlig og pøser på med moment. Det rister og burer kraftig, men har ikke akkurat tenkt at nå kveles hele greia.
    Vet du om bilen er chippet eller har noen form for tuning?
    ct

    Det er ikke bare Volvo som ruller
    V70 D5 2002

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juli 2011
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard

    Prøvd å resette girkassen? Den skal jo lære seg bruksmønsteret... Husker ikke hvordan, men mener du må bruke Vida

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Asker
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Hvis denne ristingen kommer på 1600-1700 uavhengig av girvalg er det lurt å ta den til et volvoverksted. Kjør opp på bremserulla med vida påkoblet. 1gir og 1600rpm. 750 kr senere har du svaret. Tror dette er et motorproblem. Dyser, spjeld osv

  6. #31
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Min 03 V70 2.0T hadde akkurat vært på Volvo Service 2.0 da jeg fikk den. Der hadde de lagt inn ny "miljøsoftware" på girkassa slik at den skulle gire tidligere. Kan ikke si jeg ble veldig imponert over en software som ønsker å kjøre i femtegir i 50 km/t i motbakke.... Rister bra da også med lockupen aktivert...
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. Takk okasin takket for denne posten
  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Asker
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Min 03 V70 2.0T hadde akkurat vært på Volvo Service 2.0 da jeg fikk den. Der hadde de lagt inn ny "miljøsoftware" på girkassa slik at den skulle gire tidligere. Kan ikke si jeg ble veldig imponert over en software som ønsker å kjøre i femtegir i 50 km/t i motbakke.... Rister bra da også med lockupen aktivert...
    En diesel slik trådstarter har skal ikke riste på 1600rpm med motstand. Min (D5) brummer litt ved 13 14 hundre rpm, men silkemyk over det.
    Sist endret av Evert; 20/08/17 kl 19:14

  9. #33
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    I dag har verkstedet byttet ut oljen som det ble anbefalt her på forumet Tapet ut, fylte på Valvoline Max Life, tapet det ut og fylte opp en gang til..
    Merket umiddelbar endring.. Kjørte hjem uten noen risting
    Nå virker det som om den girer mer "fornuftig"..
    Fikk beskjed om at det ikke viste noen bedring til over helgen, så skulle jeg bare komme tilbake.. og de skulle sørge for at de fikk fylt på Volvo sin egen olje. (de er bundet opp mot en avtale med Valvoline, så de må ut å handle denne utenfor firma.)

    Tok så bilen ut på en liten kjøre tur ca 4 mil med henger,, kunne merke antydning til dårlig valg av gir i oppoverbakke i forhold til litt tung last.
    Men det har blitt nevnt her flere ganger at automatkassen skal tilpasse seg automatisk etterhvert, hvis ikke må jeg få resatt girkasse med
    VIDA
    .. så da gir jeg den noen dager, og er det litt tegn til risting, så skal jeg få den resatt
    Men foreløpig konklusjon er: Jeg må alltid forsikre meg om at rett olje blir brukt

    Så foreløpig, tusen hjertlig takk for alle innspill og forslag til løsninger

  10. #34
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Min 03 V70 2.0T hadde akkurat vært på Volvo Service 2.0 da jeg fikk den. Der hadde de lagt inn ny "miljøsoftware" på girkassa slik at den skulle gire tidligere. Kan ikke si jeg ble veldig imponert over en software som ønsker å kjøre i femtegir i 50 km/t i motbakke.... Rister bra da også med lockupen aktivert...
    Forrige eier av volvoen har vell også hatt denne servicen du nevner, og det kan jo også forklre en god del
    Er det en mulighet med feks
    VIDA
    og sette dette tilbake tro?

  11. #35
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Her kommer en liten update nå som det har gått noen dager med Valvoline MaxLife..

    Dag 1. Onsdag, samme dag som det ble byttet olje på automatkassa.
    Bilen girer kjempefint, og er nydelig å kjøre.. kjører ca 5 mil denne dagen.

    Dag 2. Torsdag
    Bilen begynner å slite i oppoverbakker.. bilen begynner å riste, men ikke så mye som tidligere.

    Dag 3. Fredag.
    Bilen sliter veldig i alle småbakker også.. selv på flatmark.. rister veldig om man prøver å følge fartsgrenser. Bilen er rett og slett ikke sterk nok til å greie 50km/t på 5 eller 6 gir. Må gire manuelt..
    Samme gjelder i oppoverbakker.
    Bilen greier ikke å kjøre opp bakken her hvor jeg bor ( 30km/t sone) på 4 gir.. jeg må gire manuelt og risting opphører.

    Snoker litt på nettet, og finner masse om dette tema.
    De fleste sier det samme, denne girkassen bør ha JWS-3309.
    Her et utdrag fra en nettside jeg fant om samme tema

    "I would be very cautious about using Maxlife Dex/Merc in this transmission. While the Maxlife may work very well in other Aisin transmissions that spec a JWS-3309, other Volvo owners have had mixed results in this particular transmission...some report poor shifting as a result. If you try Maxlife, it's an experiment, I can't recommend it in good conscience. "

    Så i morgen tidlig blir det byttet olje på kassa igjen, alle gode ting er 3 Men denne gang til Volvo sin originale automatkasse olje JWS-3309

  12. #36
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Tviler på at det er olja som er problemet, da maxlifen oppfyller standarden JWS-3309 ifølge produktbladet.

    Har kassene først begynt å tulle, så er det som regel for sent. :(
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Du sier verkstedet har BYTTET olje..... Det er IKKE det samme som å flushe. Du har MASSE dritten gammel olje igjen selv om du bytter på kassa.
    Du sier den var bedre en stund, så girer den rart igjen. Tyder framdeles på masse skit i oljen......
    Og har INGEN tro på at MAxlife ikke funker. Som sagt; har i 15 år brukt Maxlife uten tull på 3 Volvoer.....

    Ellers kan jeg nevne at jeg nettopp byttet momentstaget under kasse/motor. Da girte bilen merkbart mykere.....
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  14. #38
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Tviler på at det er olja som er problemet, da maxlifen oppfyller standarden JWS-3309 ifølge produktbladet.

    Har kassene først begynt å tulle, så er det som regel for sent. :(
    Det er mulig, men kassa var helt fin den frem til de flushet kassa 1 gang, og 2 andre gang.. Men i dag har de jo tatt den igjen med Volvo sin originale olje.. Og igjen så var bilen helt fin Men får se nå da hvor lenge det varer.. tester den til over helgen.

  15. #39
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jerognal Vis post
    Du sier verkstedet har BYTTET olje..... Det er IKKE det samme som å flushe. Du har MASSE dritten gammel olje igjen selv om du bytter på kassa.
    Du sier den var bedre en stund, så girer den rart igjen. Tyder framdeles på masse skit i oljen......
    Og har INGEN tro på at MAxlife ikke funker. Som sagt; har i 15 år brukt Maxlife uten tull på 3 Volvoer.....

    Ellers kan jeg nevne at jeg nettopp byttet momentstaget under kasse/motor. Da girte bilen merkbart mykere.....
    Da har du ikke lest alle innleggene Den er ble flushet, det står at de brukte 12 liter. Og ikke nok med det, men de filmet det og sendte det på messenger til meg, mens jeg ventet.
    De innrømmet at av 43 volvoer i år, så er det min og en til som har fått problemer etter å ha byttet til MaxLife.
    og du finner flere artikler på nett om samme greiene.. her et utsnitt:
    I would be very cautious about using Maxlife Dex/Merc in this transmission. While the Maxlife may work very well in other Aisin transmissions that spec a JWS-3309, other Volvo owners have had mixed results in this particular transmission...some report poor shifting as a result. If you try Maxlife, it's an experiment, I can't recommend it in good conscience.

    Det vil ikke hjelpe meg noe å bytte momentstag er jeg redd, for girkasse girer mykt som bare det den, men problemet har vært at den girer for fort oppover, slik at motor sliter mer.
    Men vi får se om et par dager om det kommer tilbake igjen, eller om det har blitt bra nå med original Volvo olje.

  16. #40

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Det er veldig mange spørsmål som gjelder automatkasser på forumet. Svarene som kommer er ofte sprikende og består ofte av ren synsing.
    Det er veldig viktig og positivt å høre andres erfaringer men jeg føler at det ofte blir slik at man ikke får de svarene som løser noe problem.
    Automatkasser er kompliserte og det virker som det ikke er lett selv for verkstedsfolk å tolke hva som er galt.
    Det jeg lurte på er om det på forumet finnes folk som jobber profesjonelt på verksted og har praktisk erfaring i hvilke problemer som oppstår med automatkasser.
    Dersom noen av disse kunne komme med en, la oss kalle det avhandling om problematikken ville det være er stor fordel.
    Dersom det på forumet ikke finnes slike folk kunne man muligens kontakte noen som var villig til å komme med en slik avhandling.
    Muligens kunne vi gå sammen om å betale den rette personen med lang erfaring på feltet for å skrive om sine erfaringer.

  17. Takk okasin, Viking80, FroBe takket for denne posten
  18. #41
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    Det er veldig mange spørsmål som gjelder automatkasser på forumet. Svarene som kommer er ofte sprikende og består ofte av ren synsing.
    Det er veldig viktig og positivt å høre andres erfaringer men jeg føler at det ofte blir slik at man ikke får de svarene som løser noe problem.
    Automatkasser er kompliserte og det virker som det ikke er lett selv for verkstedsfolk å tolke hva som er galt.
    Det jeg lurte på er om det på forumet finnes folk som jobber profesjonelt på verksted og har praktisk erfaring i hvilke problemer som oppstår med automatkasser.
    Dersom noen av disse kunne komme med en, la oss kalle det avhandling om problematikken ville det være er stor fordel.
    Dersom det på forumet ikke finnes slike folk kunne man muligens kontakte noen som var villig til å komme med en slik avhandling.
    Muligens kunne vi gå sammen om å betale den rette personen med lang erfaring på feltet for å skrive om sine erfaringer.
    Veldig godt innlegg og forslag
    Moderne automatkasser er vesentlig mer avanserte enn jeg hadde forestil meg før denne problemstillingen oppsto. Spesielt i forhold til valg av olje.
    Jeg har lest i flere forskjellige fora og saumfart YouTube om tema i de senere ukene. Og det er som du sier, det blir for mye synsing uten å dokumentere fakta.
    Verkstedet jeg har brukt ønsket videre oppfølging fra meg, da de ville ta det videre med Valvoline. Så får vi se hva de kommer frem til. Men nå som jeg fikk på Volvo sin olje i dag har den vært eksemplarisk. Håper inderlig at det nå viser seg at den er "frisk"
    Sist endret av okasin; 30/08/17 kl 19:24

  19. Takk otto.b, lars otto skiftesvik takket for denne posten
  20. #42

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av okasin Vis post
    Da har du ikke lest alle innleggene Den er ble flushet, det står at de brukte 12 liter. Og ikke nok med det, men de filmet det og sendte det på messenger til meg, mens jeg ventet.
    De innrømmet at av 43 volvoer i år, så er det min og en til som har fått problemer etter å ha byttet til MaxLife.
    og du finner flere artikler på nett om samme greiene.. her et utsnitt:
    I would be very cautious about using Maxlife Dex/Merc in this transmission. While the Maxlife may work very well in other Aisin transmissions that spec a JWS-3309, other Volvo owners have had mixed results in this particular transmission...some report poor shifting as a result. If you try Maxlife, it's an experiment, I can't recommend it in good conscience.

    Det vil ikke hjelpe meg noe å bytte momentstag er jeg redd, for girkasse girer mykt som bare det den, men problemet har vært at den girer for fort oppover, slik at motor sliter mer.
    Men vi får se om et par dager om det kommer tilbake igjen, eller om det har blitt bra nå med original Volvo olje.
    På en av mine s80 lurte jeg på å flushe kassen og kontaktet volvo i Bergen de spurte om kassen var jevnlig flushet det var den ikke.
    Deres klare svar var at dersom kassen ikke er jevlig flushet skal du bare skifte oljen og la resten av dritten ligge. Løsner du på dritten kan du få problemer. Så vanskelig kan det være å vite hva man skal gjøre.
    Sist endret av lars otto skiftesvik; 30/08/17 kl 19:38

  21. #43
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Kom på en ting jeg ville nevne.. MaxLife fra valvoline er fullsyntetisk mens Original olje fra Volvo er mineralolje.. kan jo være at det der problemet ligger? For problemene er ikke til stede om morgen når jeg kjører kidsa til skolen, det er først når motor/girkasse når driftstemperatur antar jeg.. for det begynner etter å ha kjørt noen km.

  22. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Jeg har flushet kassa mi 2 ganger (5 girs kasse). Første gang da jeg kjøpte bilen for 3-4 år siden på ca 220k km. Ved ca 260k km begynte den å tulle med å gire HARDT ned i tide og utide. Smalt liksom ned i gir bare jeg slapp opp gassen. Tok en ny flush. Etter det girer den fortsatt silkemykt ved 275k km. NB: Jeg har myye småkjøring.

    Men, jeg har nok en annen software. Min girer ikke for å ligge på lavt turtall som det blir forklart her. Har hørt at det er to forskjellige sw til disse kassene.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  23. #45
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    På en av mine s80 lurte jeg på å flushe kassen og kontaktet volvo i Bergen de spurte om kassen var jevnlig flushet det var den ikke.
    Deres klare svar var at dersom kassen ikke er jevlig flushet skal du bare skifte oljen og la resten av dritten ligge. Løsner du på dritten kan du få problemer. Så vanskelig kan det være å vite hva man skal gjøre.
    Dette trur eg var det som skjedde hos meg. Det første eg reagerte på, var at eg var temmeleg sikker på at eg hadde eit lager på dynamoen som var gåen, sidan eg hadde fått ein ny lyd, eg tenkte ikkje så mykje over det, men planla å overhale den. Men det var noko som ikkje stemte, det hørtes ut som lyden kom frå venstre side av motoren, og det er veldig forunderleg at dynamolyden skal kome derifrå.

    Denne lyden er sannsynlegvis converteren, drit og møkk har løsna etter flushing og tetta silen, med påfølgande trykkproblem, På førehand så var det nok slitte lamellar også.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #46
    245 V8 sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2012
    Sted
    Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    978
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Var en kjenning i området her med XC70 -2007 med TF-80SC som brukte Valvoline Max Life olje på girkassa, var et girkasse verksted som flusha den, kjørte i 3 veker og fikk då havari, han snakka med verkstet som tok alt på seg sjølve. Han fikk da ny girkasse og dei brukte Volvo orginal olje på den etterpå. Han sa at etter denne episoden hadde verkstedet sagt til han at Valvoline hadde trekt tilbake oljen sin til Volvo girkasser.

    Sjølv kjører eg Castrol
    ATF
    Multivehicle på min V70 og alle dei andre eg har byttet på i jobbsammenheng. ingen dårlige erfaringer med den oljen ivertfall.
    Men i min er det AW55-50 girkasse forresten.
    Volvo 142 de luxe B20A -71, Pappa sin. http://forum.vccn.no/showthread.php?...singsprosjekt-)
    Volvo 164E B30E -72
    Volvo 245GLE 5.7 V8 -81
    Volvo 240GL Turbo B230FT -93
    Volvo 740GLE B6304S -88 http://forum.vccn.no/showthread.php?...E-B6304F-motor
    Volvo V70AWD D5 Summum -05
    Volvo V90 T8 Inscription -18

  25. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Interessant info her. Spesielt at Volvo-olja skal være mineral og ikke syntetisk. Om det er problemer med Maxlife kan det være her hunden ligger begravet.....
    Da blir det kanskje å leite etter en mineral med 3309 spec..... selv om mine biler går som en drøm på Maxlife.
    Denne har eg og brukt uten trøbbel: http://www.qmi.no/pdf/datablad/Nye%2...ktdatablad.pdf

    Men skal nevnes at alle mine kasser har fått QMI-behandling i tillegg til flush.... Kan ha noe å si.
    Sist endret av jerognal; 03/09/17 kl 08:12
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  26. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Såvidt jeg kan finne ut er det kun Mobil 3309 som er mineral. Men fy for en pris. Kommer kun i 1 ltr til den nette pris av 150,- pr liter.
    Da velger jeg å fortsette med Valvoline i 20 ltr. dunk (med QMI tilsetning). Selv om den er syntetisk. Hittil ikke hatt trøbbel med det ..... men som noen sier; har kanskje vært heldig? Hvem vet.
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  27. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.083
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av okasin Vis post
    Kom på en ting jeg ville nevne.. MaxLife fra valvoline er fullsyntetisk mens Original olje fra Volvo er mineralolje.. kan jo være at det der problemet ligger? For problemene er ikke til stede om morgen når jeg kjører kidsa til skolen, det er først når motor/girkasse når driftstemperatur antar jeg.. for det begynner etter å ha kjørt noen km.
    Hva med å prøve QMI eller Omega tilsetning? Det VET jeg senker temp på oljen ganske radikalt. Synes som olja di blir for varm....
    En jeg kjenner testet Omega. Senket oljetemp med 20 grader.... (målt på en T5 Caravelle). Jeg har brukt QMI i alle år....
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

  28. #50
    cortinaterje sin avatar
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Kristiansand
    VCCN medlemsnummer
    1885
    Innlegg
    557
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jerognal Vis post
    Såvidt jeg kan finne ut er det kun Mobil 3309 som er mineral. Men fy for en pris. Kommer kun i 1 ltr til den nette pris av 150,- pr liter.
    Jeg kjøper Mobil
    ATF
    3309 på 20ltr dunk. Kjøper med rabbat gjennom jobben og betaler kr.97,- pr.ltr. Pluss moms og avgifter kommer da dunken på 2475,- eller kr.124,- pr.ltr.

    Kjøper på Basol Norge. se www.basol.no Du finner Mobil, men ikke Mobil
    ATF
    i nettbuttikken deres siden mobil ikke er hovedmerket deres. Du må ringe eller maile så bestiller de inn.
    ct

    Det er ikke bare Volvo som ruller
    V70 D5 2002

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 15
    Siste post: 17/12/15, 18:17
  2. Svar: 1
    Siste post: 19/10/13, 07:41
  3. Svar: 0
    Siste post: 16/05/12, 16:55
  4. Svar: 6
    Siste post: 11/04/12, 13:55

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •