Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Problemer med fjernstyrt sentrallås 97 Volvo 850R

  1. #1
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard Problemer med fjernstyrt sentrallås 97 Volvo 850R

    Hei!
    Har den siste tiden hatt en del problemer med den fjernstyrte sentrallåsen på 850'n. Den har vel egentlig ikke fungert i det hele tatt.

    Problemet er at jeg ikke får fjernkontrollen til sentrallåsen å fungere, helt død. Når jeg prøver å programmere den på ny skjer det heller ingenting. Mener å huske fra tidligere at alarmdioden i dashbordet skal blinke konstant i enden av denne programmeringsprodesyren, for så at en skal trykke på knappene på fjernkontrollen for å aktivere den ønskede fjernkontrollen.
    I mitt tilfelle blinker denne dioden i dashbordet uansett. Om bilen er låst, opplåst eller ute i trafikk..

    Har forsøkt å ta ut alt av sikringer, minuspolen på batteriet og det jeg har forstått er rele til sentrallås og selve alarmen.

    Fungerte som bare det i vinter. Bilen er også utstyrt med Volvo Guard II alarm.
    Om dette skulle ha noe å si kan jeg vel også nevne at jeg har forsøkt å bytte
    ECU
    i bilen litt frem og tilbake i sammenheng med noe testing.

    Mulig en helt åpenbar ting jeg har sett forbi, men setter virkelig pris på hjelp her..

  2. #2
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Når alle dører osv. er lukket, vrir tenning av og på til II 5 ganger kjapt, lyser dioden konstant i dashboard da?

    Mener og at det er to eller tre type volvo guard II releer som bare passer til spesifikk fjernkontroll.

    Lyser ikke diode konstant slik som over, så hadde først prøvd å bytte releet, men må da vite delenr på fjernkontroll osv...

    Jeg har to fjerkontroller som kun virker i T-5Ren, den 3th nøkkel er nyere og er kompatibel vistnok

  3. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke en annen prosedyre på bilene som er 96 eller nyere som har
    OBDII
    ?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #4
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Min første 850 var
    OBDII
    og var samme prosedyre

    Tips: https://www.volvoclub.org.uk/tech/se...heftSystem.pdf

  5. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  6. #5
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Når alle dører osv. er lukket, vrir tenning av og på til II 5 ganger kjapt, lyser dioden konstant i dashboard da?

    Mener og at det er to eller tre type volvo guard II releer som bare passer til spesifikk fjernkontroll.

    Lyser ikke diode konstant slik som over, så hadde først prøvd å bytte releet, men må da vite delenr på fjernkontroll osv...

    Jeg har to fjerkontroller som kun virker i T-5Ren, den 3th nøkkel er nyere og er kompatibel vistnok
    I enden av denne prosedyren på programmeringen du nevner lyser den ikke konstant nei. Blinker bare en gang hvert fjerde sekund, noe som etter hva jeg har forstått forteller meg at alarm er aktivert. Ingen antydning til å gå inn i "programmeringsmodus". Har jo programmert denne fjernkontrollen til bilen på dette viset tidligere også, å aldri hatt problemer med det.

    Men, som du sier. Så ja, kan jo kanskje være releet som tuller det til for meg her.
    Står jo mye nyttig i linken du refererte til, så kan jo lese meg frem her å feilsøke litt.
    Sentrallås og alt fungerer jo som det skal, sett bort fra denne fjernkontrollen som pluttselig sluttet å fungere.

    Kan ikke ha noe med bytte av
    ECU
    å gjøre? Klarer ikke helt se sammenhengen, men mener bare å huske det startet etter dette.

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Er det ikke en annen prosedyre på bilene som er 96 eller nyere som har
    OBDII
    ?
    Denne har fungert på begge bilene mine i alle fall, så tror dette skal være helt likt

  7. #6
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Alarm osv. har ingenting med
    ECU
    å gjøre

    Skal se om jeg har mer dokumentasjon på alarm systemet, har en del servicebøker i garasjen

  8. #7
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Alarm osv. har ingenting med
    ECU
    å gjøre

    Skal se om jeg har mer dokumentasjon på alarm systemet, har en del servicebøker i garasjen
    Stemmer.. Var vel det jeg trodde også.
    Får ikke sett mer på det før til uken igjen da jeg er på ferie, men skal få feilsøkt litt etter dokumentet du viste til. Sto jo mye nyttig der.

    Så får en vel håpe det ordner seg på ett eller annet vis. Lei av å hele tiden måtte putte nøkkel i døra for å låse opp og igjen..

    Hadde vert supert det

  9. Takk regeli takket for denne posten
  10. #8
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Skudd fra hoften: virker alle dørlåsene skikkelig?

    De microswitchene i dørlåsene som gjør at lysene i bilen slukkes når dørene er igjen, brukes også av alarmen til å føle om dørene er lukket ved nøkkelprogrammering.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  11. #9
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Skudd fra hoften: virker alle dørlåsene skikkelig?

    De microswitchene i dørlåsene som gjør at lysene i bilen slukkes når dørene er igjen, brukes også av alarmen til å føle om dørene er lukket ved nøkkelprogrammering.
    Når du sier det..
    Skal få sjekket dette. En så liten ting kan jo faktisk ha en ganske innvirkende faktor på denne programmeringen også..

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. des. 2020
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Heisann! Fant du ut av problemet? jeg opplever det samme på min 850 nå, men den røde lampen i dashboret lyser ikke i det heletatt hos meg. Verken før eller etter at jeg prøver å kode nøkkelen på nytt.

  13. #11
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Da sentrallåsen på min gamle 850 sluttet å virke, var det en komponent inni fjernkontrollen som var løsnet. Fikk loddet denne på plass, og alt var i orden. Hører du et lite "pip" fra fjernkontrollen når du trykker på den?
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

Lignende tråder

  1. Åssen motere fjernstyrt sentrallås på volvo 240
    By bosolhaug in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 21
    Siste post: 02/05/14, 19:45
  2. Fjernstyrt sentrallås Volvo 850
    By JH480 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 1
    Siste post: 15/05/13, 09:41
  3. Tips/muligheter med fjernstyrt sentrallås 850.
    By _s90r_ in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 09/07/11, 13:04
  4. fjernstyrt sentrallås
    By lunic in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 08/07/10, 17:35

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •