Hei har fått konstatert ulyd i bakaksel/diff på min XC 70 2010 modell, det er lager lyd i diffen det er sjekka på verkstedet der jeg kjøpte bilen dette skal utbedres på deres regning, men hva med Haldex jeg føler at det er en skurre/ vibrasjonslyd som også kommer der bak ved diffen, kan det i tillegg være slittasje i haldex? vibrasjoner er tydelige ved 110km/t og noe mer ved litt svingete vei en rett frem, det var nedslitte bakdekk og 5 med mer på dekk i front når jeg prøvekjørte bilen, men ble mye bedre men ikke borte ved skifte av 2 nye dekk som ble satt på i front dem med 5mm ble montert bak, kan det med denne dekk forskjellen (rulle omkretsen) ha tatt skade på Haldex? eller er dem lydene og vibrasjoner fra bakaksel/diff som ble kontrollert på verkstedet? jeg spurte om alt normalt ble skiftet (Bakaksel+haldex) men det ble kun bakdiff som skiftes og da sikkert er en egen del? hva kan være symtomer på defekt/slitt haldex? noen med erfaring? jeg er veldig opptatt av å få alt reparert siden det er garanti fra forhandler km/st på min bil er 148000 pr dato, er det noen spesielle problemer som er med Haldex? som går igjen, kan jeg spørre om det er noe oljeskift interval på haldex eller når bør olje og filter skiftes? veldig takknemlig for gode svar jeg ønsker jo å gjøre det meste med bilen i flere år fremover er mekanikker av yrke men nå kun på hobby basis på mitt eget :-)