Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: 04 V70 T5 B5234T3 kveles på tomgang på langturer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard 04 V70 T5 B5234T3 kveles på tomgang på langturer

    Har problemer med at motoren kveles når en får lavt turtall når en stopper opp. Dette skjer når en er på langturer. På korte turer så skjer det ikke.
    Motorlyset lyser idet motoren kveles.
    Når en skal starte igjen så er den vanskelig å starte, men går fint når en får gitt gass. Når en kommer opp i fart så fungerer bilen normalt helt til en skal f.eks stoppe opp i et veikryss.

    Dette problemet kan gå over etter en stund, men kan også være likt selv om bilen har vært parkert i mange timer etterpå.

    Har byttet luftmassemåler og luftfilter på bilen uten at det hjalp.

    Leverte den inn for feilkodeavlesning på Volvoverksted og de skriver følgende:
    Leste dtc, vanskelig å få frem csc etter radering av dtc. DTC ga ingen mening på csc.
    Må bli mer permanent - mulig årsak er periodisk feil i
    ETA
    .

    Etter at de avleste og slettet feilkoder var bilen bra igjen helt til neste langtur. Etter ca 2 timers kjøring kom problemene igjen. Koblet til min egen
    OBD
    og fikk opp følgende:

    http://www.dtcsearch.com/
    P2
    178/?from=Torque


    Noen så har vært borti dette før?

  2. #2
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Gasspjeld

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Gasspjeld ble nevnt på Volvoverkstedet. De sa det hadde vært problemer med dette, men at det ikke gjaldt denne modellen, men det kan vel oppstå problemer for det.

  4. #4
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jehansen Vis post
    Gasspjeld ble nevnt på Volvoverkstedet. De sa det hadde vært problemer med dette, men at det ikke gjaldt denne modellen, men det kan vel oppstå problemer for det.
    Jeg har et "problemspjeld" på min 01 S60. Bilen min kveles også på tomgang, samme symptomene som deg. Skal bytte gasspjeldet mitt på verksted Tirsdag den 1.
    Kan jo gi et tilbakemelding da

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Ja kjempegreier det

  6. #6
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Dersom gasspjeldet er dårlig så vil cruise controllen din streike og, fungerer den som den skal ? om den gjør det så ville jeg byttet lamda i front da den jobber i lag med lmm for å justere bensin/luft blandingen. Er vanligvis lmm og lamda i front som gir motorlampe.

    Kjøpte du original lmm ?
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker sjelden cruise controllen, men testet den i dag og den fungerte normalt.

    Luftmassemåleren er Bosch 0280218088. Samme type som sto i bilen fra før.

    Jeg venter på ny Lambda (Bosch) i posten nå, men det er den bakerste. Ble ikke helt sikker hvilken type jeg skulla ha for å bytte ut den foran. Kom opp så mange forskjellige delenummer (Bosch) når jeg la inn reg. nr.

    Motorlyset tennet idet motoren kveles. Når jeg starter den opp igjen så er lyset borte selv om den vil kveles. Tennes på ny idet den stopper.

  8. #8
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Jeg byttet gasspjeld i dag, nå kveles / jager ikke bilen min på tomgang lengre iallefall!

    6400,- kr på Otto Moe betalte jeg for bytte av spjeld, pakning, etm opplading, styreenhet oppdatering og nytt rør til spjeld.
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Ok, det var bra, men hadde du problemene alltid eller slik som meg at det kun oppstår på langturer der bilen kar kjørt i et par timer?

  10. #10
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Symptomene kom og gikk, men i det siste når jeg kun har småkjørt har det ikke oppstått, så virker som at det var ved langkjøring for meg også. Hadde to feilkoder som kom og gikk også, "motorsystem serv omgående" kom først, også forsvant den, så kom "Emmisjoner serv erfordras" og den forsvant ikke igjen. Noen ganger lå begge inn samtidig, men nå er begge borte etter spjeldbyttet.
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  11. #11
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  12. Takk jehansen takket for denne posten
  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Hos meg er det ingen feilkoder i displayet som kommer opp, kun motorlyset akkurat idet motoren stopper

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Karmøy
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Feilkodene som Volvoverkstedet fikk opp er
    ECM
    -130A og
    ECM
    -262A.
    Har byttet begge oksygensensorene i dag og bilen startet fint etterpå, men problemene tidligere har alltid komt etter et par timers kjøring, så får se om det har blitt bedre ved neste langtur etter bytte av luftmassemåler og Lambdasonder

Lignende tråder

  1. lengde på råder til b5234t3 motor
    By johnjo in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 03/09/15, 04:22
  2. Lavt oljetrykk B5234T3?
    By OlavS. in forum Motor og gir
    Svar: 16
    Siste post: 18/08/13, 19:11
  3. Hvilken turbo har jeg? V70 B5234T3
    By Arne94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 28/07/13, 13:49
  4. Overhale B5234T3, ymse spørsmål
    By OlavS. in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 25/12/12, 21:52
  5. Bilen kveles
    By 855 tdi in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 05/10/10, 18:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •