Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 62

Tråd: Tix sin V70R AWD Laserblå

  1. #26
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Spiller liten rolle vis motor er org ?

    Tix selger silikon kit på do88. Du velger jo selv hva du synes ser best ut

    skal tenke litt så får jeg se hva det blir
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  2. #27
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Selvfølgelig ingenting å si hvilke farge man har, det jeg mener er at enkelte kontrollører vil kunne kreve full teknisk gjennomgang på bakgrunn av mistanke om trimming til tross for at du kanskje har alt på stell og kjører orginalt. Hadde selv motoren full av blå slanger, carbon og lakkerte deler på en hvit V70 jeg hadde. Ble riktignok aldri vinket inn men ble svett i henda når jeg så de langs vegen
    Nei det burde jo ikke ha noe å si fordeom man har farge på slangene i motorommet for at det skal se litt tøffere ut og være litt mer stil på det. men kjører lastebil til daglig å vet at det finnes mange vanskelige og kverulerende kontrollører der ute :( :O

    ja det kan jeg tenke meg du ble :P
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  3. #28
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Trikset med bakluka er å fjerne gummilista. Har gjort det på alle P80ene jeg har hatt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. Takk Tix takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Selvfølgelig ingenting å si hvilke farge man har, det jeg mener er at enkelte kontrollører vil kunne kreve full teknisk gjennomgang på bakgrunn av mistanke om trimming til tross for at du kanskje har alt på stell og kjører orginalt. Hadde selv motoren full av blå slanger, carbon og lakkerte deler på en hvit V70 jeg hadde. Ble riktignok aldri vinket inn men ble svett i henda når jeg så de langs vegen
    Hehe nesten rart du ikke ble vinka inn vis du ble stiv i blikket vær gang du så statens vegvesen

    Jeg ser fortsatt på det som uproblematisk med blå slanger vis motor ikke er trimma (du har jo ingenting å frykte). Sjeldent jeg har blitt stoppa av vanskelig politi eller kverulanter fra statens vegvesen. Helt ærlig, når jeg har blitt stoppa eller fått visning så har det vært en grunn til det..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Hehe nesten rart du ikke ble vinka inn vis du ble stiv i blikket vær gang du så statens vegvesen

    Jeg ser fortsatt på det som uproblematisk med blå slanger vis motor ikke er trimma (du har jo ingenting å frykte). Sjeldent jeg har blitt stoppa av vanskelig politi eller kverulanter fra statens vegvesen. Helt ærlig, når jeg har blitt stoppa eller fått visning så har det vært en grunn til det..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Var ikke stiv i blikket, bare svett i henda
    Ikke sikkert det vil bli noe problem, men større sjangs for å bli "tatt" for noe om det lyser uoriginalt i trynet dems tenker nå jeg.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  7. #31
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Var ikke stiv i blikket, bare svett i henda
    Ikke sikkert det vil bli noe problem, men større sjangs for å bli "tatt" for noe om det lyser uoriginalt i trynet dems tenker nå jeg.
    Hehe. Kjører ikke akkurat 300 oppsett med blå slanger..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  8. #32
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Hadde selv motoren full av blå slanger, carbon og lakkerte deler på en hvit V70 jeg hadde.
    Men den var fin da! Hvor ble den av?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #33
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Trikset med bakluka er å fjerne gummilista. Har gjort det på alle P80ene jeg har hatt
    Okei, var det jeg tenkte meg skjønner du skal få sendt bakluka på lakkering etterhvert bare jeg finner noen som kan gjøre det bra nok og ikke så altfor dyrt (A)
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  10. #34
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Unhappy

    Er det noen her som veit hva det kan være når bilen min lugger/slår så fært ved nedgiring enten det er i motbakke eller på flatmark? :( :( er automat ja.
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  11. #35
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Automaten er det svakeste punktet på disse bilene, dessverre. Problemet er at mange av disse aldri har fått flushet automatkassen fordi Volvo i mange år omtalte disse som vedlikeholdsfrie, og at det var "evighetsolje" på dem. Alle vet jo ingenting varer evig. Det som skjer når man begynner å flushe en automatkasse som har gått typ 200 000++ på samme automatolja er at store mengder avleiringer løsner samtidig, som blir med inn i ventilpakka som ofte gjør kassa verre enn det den var før man flushet den.

    Problemet er i stor grad at gammel automatolje ikke takler varme. Derfor er det lamellpakker og mye annet snacks i girkassa som blir brent/ødelagt.

    Dessverre ser man ofte det samme med servoolje også. Folk glemmer å skifte det, og kjører rundt med servoolje som er så svart og brent at styringa blir ekkel og skrikete. Så når du først er i gang kan du jo svinge innom hos Volvo, kjøpe to liter med servoolje og flushe servoen også. Gjorde det på langmileren vår i dag, og ble en helt annen bil etterpå!
    Sist endret av Daniel V; 23/07/17 kl 22:11
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. Takk Tix takket for denne posten
  13. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Men den var fin da! Hvor ble den av?
    Hareid står det på reg.opplysning

    DanielV: Hvordan flusher man servoen? Skulle gjort det selv på 850'n...
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  14. #37
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Hareid står det på reg.opplysning

    DanielV: Hvordan flusher man servoen? Skulle gjort det selv på 850'n...
    Du kobler at returrøret og kjører det ned i en beholder Så får du en kamerat til å starte motoren og svinge mens du etterfylles i reservoaret helt til det som kommer ut av returslangen er grønt og fint
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. Takk Nero, Tix, Thorvaldsen takket for denne posten
  16. #38
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Automaten er det svakeste punktet på disse bilene, dessverre. Problemet er at mange av disse aldri har fått flushet automatkassen fordi Volvo i mange år omtalte disse som vedlikeholdsfrie, og at det var "evighetsolje" på dem. Alle vet jo ingenting varer evig. Det som skjer når man begynner å flushe en automatkasse som har gått typ 200 000++ på samme automatolja er at store mengder avleiringer løsner samtidig, som blir med inn i ventilpakka som ofte gjør kassa verre enn det den var før man flushet den.

    Problemet er i stor grad at gammel automatolje ikke takler varme. Derfor er det lamellpakker og mye annet snacks i girkassa som blir brent/ødelagt.

    Dessverre ser man ofte det samme med servoolje også. Folk glemmer å skifte det, og kjører rundt med servoolje som er så svart og brent at styringa blir ekkel og skrikete. Så når du først er i gang kan du jo svinge innom hos Volvo, kjøpe to liter med servoolje og flushe servoen også. Gjorde det på langmileren vår i dag, og ble en helt annen bil etterpå!

    Så det du mener Daniel, er at jeg egentlig bør bytte hele kassa eller? :/ :(
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  17. #39
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nei, det behøver ikke bety det. Ta opp peilepinnen og se på olja først, evnt prøv å flush. Du kan jo også høre med tidligere eiere om de vet om automaten har vært skiftet olje på
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. Takk Tix takket for denne posten
  19. #40
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Du kan Google "aw55-50 issues" så finner du dessverre mye. Er flere tråder og poster om rykking på forumet her også, min V70R-tråd inkludert.

    Jeg flushet oljen, byttet motorfester og B4-lokk på identisk bil som du har. Endte dessverre opp med å kjøpe helt ny kasse. Håper du er heldigere!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  20. Takk Tix takket for denne posten
  21. #41
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Du kan Google "aw55-50 issues" så finner du dessverre mye. Er flere tråder og poster om rykking på forumet her også, min V70R-tråd inkludert.

    Jeg flushet oljen, byttet motorfester og B4-lokk på identisk bil som du har. Endte dessverre opp med å kjøpe helt ny kasse. Håper du er heldigere!
    Tørr jeg spørre hvor mye du endte på med å kjøpe ny kasse? :( :/ automat?
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  22. #42
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tix Vis post
    Tørr jeg spørre hvor mye du endte på med å kjøpe ny kasse? :( :/ automat?
    Vis du vurderer en annen girkasse så ville jeg sjekka blocket. Stor tilgang på motorer og girkasser i Sverige


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  23. Takk Tix takket for denne posten
  24. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hvor god du er på bil skruing men vis du skal bytte girkasse så ville jeg vurdert og forbedret bilen og bygget den om til manuell girkasse selv om det er litt ekstra arbeid

  25. #44
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Vet ikke hvor god du er på bil skruing men vis du skal bytte girkasse så ville jeg vurdert og forbedret bilen og bygget den om til manuell girkasse selv om det er litt ekstra arbeid
    Er ikke bare bare på 99/00 da det er canbus her.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Er ikke bare bare på 99/00 da det er canbus her.
    Det tenkte jeg ikke på synd det da.

  27. #46
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Skal hvertfall ikke bygge om til manuell da automat var en av grunnene til at jeg ville ha denna da jeg er dritt lei av å sitta å rote og røre med denna manuell girspaken :O :P så denna skal forbli automat hmmm, jeg skal være ærlig å si det at jeg har ikke så jævelig mye peiling på girkasser å sånt til bil og hva jeg burde gjøre med kassa jeg har nå og ikke gjøre, så alt mulig av skriftlig eller praksis hjelp taes imot med stort takk (A)
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  28. #47
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Problemet med disse bilene er jo at de begynner å bli gamle, er godt brukt og har gått langt.

    Med 265HK, som har røska og revet her i 265 000km så setter det sine spor, spesielt om kassa har fått litt stell.

    Spørsmålet koker egentlig enkelt og greit ned til om bilen er kjørbar sånn som det er nå, eller om det er så plagsomt/dårlig/irriterende at du ikke kan bruke den.

    Gamle girkasser girer litt hardt innimellom og er ikke som nye, men kan i mange tilfeller brukes lenge. Hvis du må ha fabrikksny kasse tror jeg fort den reparasjonen overskrider verdien på bilen.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  29. Takk Benjamin takket for denne posten
  30. #48
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Problemet med disse bilene er jo at de begynner å bli gamle, er godt brukt og har gått langt.

    Med 265HK, som har røska og revet her i 265 000km så setter det sine spor, spesielt om kassa har fått litt stell.

    Spørsmålet koker egentlig enkelt og greit ned til om bilen er kjørbar sånn som det er nå, eller om det er så plagsomt/dårlig/irriterende at du ikke kan bruke den.

    Gamle girkasser girer litt hardt innimellom og er ikke som nye, men kan i mange tilfeller brukes lenge. Hvis du må ha fabrikksny kasse tror jeg fort den reparasjonen overskrider verdien på bilen.

    skjønner skjønner Nei altså jeg klarer fint å kjøre med bilen sånn som den er nå, er ikke det som er problemet. ville bare undersøke litt om hva det kunne være og om det var store opperasjonen evt for å fikse det og bilen er fullt kjørbar også (Y)
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

  31. #49
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da ville jeg prøvd å skifte olje og etter det kjørt til det ble "ukjørlig". Den går nok noen tusener til den kassa der. Så kan du jo se om du blir så glad i den ar du vil koste på den ny/overhalt/brukt kasse etterhvert
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  32. Takk Benjamin, Tix takket for denne posten
  33. #50
    Registrerte brukere Tix sin avatar
    Medlem siden
    01. sep. 2010
    Sted
    Jessheim
    VCCN medlemsnummer
    1966
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Da ville jeg prøvd å skifte olje og etter det kjørt til det ble "ukjørlig". Den går nok noen tusener til den kassa der. Så kan du jo se om du blir så glad i den ar du vil koste på den ny/overhalt/brukt kasse etterhvert
    jupp =) evt ta en flushing også da? bilen skal aldri ut av mitt eie før je har levert tøffla og blitt lagt i en ettroms med torvtak, så blir nok da evt "ny" girkasse etterhvert
    Marius Tix Løvik

    Bil jeg har nå: V70 D5 2006 mod

    Tidligere Volvo'er: 240, 740, 740, 850, 940 Turbo, 940 Turbo, V70R AWD - Laserblå

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. gaupe - 2006 V70 R AWD sonic blue/atacama
    By gaupe in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 378
    Siste post: 28/07/20, 12:49
  2. JohBor: S60 R AWD Sonikap (Sonic Blue/Nordkap) 2006 modell.
    By JohBor in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 151
    Siste post: 02/02/16, 14:10
  3. Eirik R's V70R Awd -00 Laserblå - Solgt
    By Eirik R in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 18/12/14, 22:54
  4. Mr.Rsin V70 AWD R Sonic Blue 2006
    By Mr.R in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 13
    Siste post: 10/11/13, 22:29
  5. V70R AWD 2000mod Laserblå selges
    By Kiberge in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 24/09/13, 10:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •