Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 87

Tråd: Andersg 2008 S60 2.4D manuell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard Andersg 2008 S60 2.4D manuell

    Hepp
    Kom til skade å gi etter for presset og kline til på gamle bruksbilen til André her på forumet. Han har både T-gul og kliss ny Arctic Truck, så denne så ikke mye bruk. Har jo hatt Volvo før, har inntrykk av at noen husker den, og det er jo hyggelig. Var mange kule Volvoer under samme tak i verkstedet en periode
    Min gamle havnet inni "dalane" mot Risør. Den går visst med Lesjø-fjærer og Eiker E1 nå...


    Martin.S har også prøvd noe annet enn Volvo, så nå har vi mye rart innafor porten.



    Har ikke hatt S60'n lenge og har ikke brukt den mye selv (hei samboer), men foreløpig inntrykk er nybilfølelse tvers gjennom. Gjevnlig polert, oljeskift hver 5000+, gjevnlig skinnrenset og fettet opp, nesten ubrukte bakseter osv. Ordentlig kosebil. Mildt sagt fornøyd!
    Den er en sein 08-modell med oransj kontrastsøm på svart sport-helskinn, sportsatt og spaceball. Ganske funky kombo mot den blågrønne lakken og det originale leppekit'et.
    Den har ikke el.seter, største stereoen,
    BLIS
    eller takluke, ellers er det ikke noe å savne.
    Skal nok få diska opp en oversiktlig utstyrsliste etterhvert.
    Også har den helt ny D5-clutch, samt BSR steg 2 og rustfri halvsats. 185hk og deilig med moment.
    Passerte 129 500km i stad.

    Er ingen ville planer for denne, men noe er det jo. Bakluka skal bli avløst fra spoileren sin til fordel for ducktail, samt kinafelgene må vike for noe originalt i 18". Også skal Eibach-fjærene i vognkortet.
    Felgene er til salgs så fort vinterhjula er på!
    Bilder!











    Jeg bytte i tillegg ut 940'in i en vaskeekte Ringopel, så nå er det full forvirring i gårdsplassen... Fikk akkurat tak i noen Strosek-felger som hjalp til å på særheten


    Her med Øvre Solvang Sportsbilklubb! Tre medlemmer.

  2. Takk Kristian N, Øyvind G takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard Andersg 2008 S60 2.4D manuell

    Grom "nybil" du har fått deg:-) litt for need for speed aktig for min del men så utrolig velbevart da

    Er litt skapfan av æffti jeg og så håper du poster fremgang på den framover

  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Ja, den originale aero-pakka er ikke for alle, er litt voldsom. Vet ikke om det heter Add-On på så ny Volvo? Jæjæ. Heldigvis er det bare klipset på Det vokser på meg, så det blir hengende en stund til!
    Ævvdi'n er litt fomlete å skru på, det er veldig mye drivlinje! Den blir nok bra til slutt, mangler mye småplukk, men den har skilter og starter og går, men vil ikke kjøre før jeg har bytta regreim. Den er 7 år gammel...

  5. #4
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Fin bil dette her, også en farge man ikke ser hver dag!
    Har vært premium sound i den her, som jeg var så heldig å få tak i. Men de høyttalerne er på vei inn i s60'n min nå


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    tøft! sto denne på berger forrige onsdag? mener å huske at det sto en S60 der med farge og styling utenom det vanlige, men husker ikke detaljer er det forresten 5-trinns manuell? mener å ha lest at man måtte bygge om til 6-trinns om man ville ha sterkere clutch, noe som visst nok er en nødvendighet om man vil ha noe mer effekt

  7. #6
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    tøft! sto denne på berger forrige onsdag? mener å huske at det sto en S60 der med farge og styling utenom det vanlige, men husker ikke detaljer er det forresten 5-trinns manuell? mener å ha lest at man måtte bygge om til 6-trinns om man ville ha sterkere clutch, noe som visst nok er en nødvendighet om man vil ha noe mer effekt
    Alle synser om 5 og 6trinns og at dette ikke går med d5 clutch osv. Denne er det 5trinns i og d5 lamell + trøkkplate.

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ksandseter Vis post
    Fin bil dette her, også en farge man ikke ser hver dag!
    Har vært premium sound i den her, som jeg var så heldig å få tak i. Men de høyttalerne er på vei inn i s60'n min nå


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hva mener du, at det har vært premium sound i min som nå er på vei i din?
    Er femtrinns med spaceball med komplett D5-sats + nytt utløserlager på denne for ikke mange mil siden Regreim inkl. alt og rund baut av bremser ble også tatt før jeg overtok. Nå skal ikke regreim byttes før den har gått rundt 300

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    tøft! sto denne på berger forrige onsdag? mener å huske at det sto en S60 der med farge og styling utenom det vanlige, men husker ikke detaljer er det forresten 5-trinns manuell? mener å ha lest at man måtte bygge om til 6-trinns om man ville ha sterkere clutch, noe som visst nok er en nødvendighet om man vil ha noe mer effekt
    Det var denne ja. Da var André fortsatt eier. Nå som jeg har fått surra meg til å betale for denne har André henta ut skiltene til sin T5R

  10. #9
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Hva mener du, at det har vært premium sound i min som nå er på vei i din?
    Er femtrinns med spaceball med komplett D5-sats + nytt utløserlager på denne for ikke mange mil siden Regreim inkl. alt og rund baut av bremser ble også tatt før jeg overtok. Nå skal ikke regreim byttes før den har gått rundt 300
    Jepp, han hadde premium i den mens han hadde den. Og tok det ut for å selge det før han kvitta seg med bilen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #10
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Grattis med MEGET ok+ bruksbil!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  12. Takk andersg takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Ikke mye å oppdatere på en bruksbil, uten at den får vask og noen kilometer på nakken
    Blei en brå start for bilen i vårt eie, klokka 2500km allerede. Blei en norskbasert sommerferie med farting i alle retninger. Blir god stemning av sånt, i god bil!
    Litt uheldige har vi vært allerede, DVD-leseren tok kvelden rett etter Mantorp Action Week (meet?) i regi av Bilsport. Fikk nyti litt
    GPS
    hele turen, men første dag hjemm i Norge igjen ville den ikke lese plata. Dét, også kødder sentrallåsen til tanklokket noen ganger.
    Alt i alt ikke noe som ikke lar seg fikse. Til fredag skal bilen til bulkmassasje, da det finnes eeen ussel bulk på den, type miniatyr-parkeringsbulk. Er egentlig ikke så kriminelt pirkete, men siden det bare er eeen bulk... Så skal jeg ta den.

    Noen bilder fra roadtrip med gutta. Langt over 100 mil blei klokka bare den helgen, gikk som en drøm! S60n gikk på rett over 0.6L på cruise ned uten henger, i 135 blås i snitt-ish med fire idioter inni og fult bagasjerom. På hjemturen huka vi på hengeren og satt cruisen på 100, fortsatt fire idioter inni. Da klokka vi 0.79L på litt over 50 mil! Det er akseptabelt.
    Byr på noen skrytebilder av RS2 og ny garasje også. Fått husnøkler Det var passe dyrt.

    Camp!


    Noe signe.


    Straks hjemme!


    Noe shady ladestasjon i partyteltet.


    Et ekstremt imponerende byggverk. Rødblokk feil vei i gammel Porsche. Gått med 697wph i fire år uten nevneverdig problem.
    Masse kule løsninger.




    En annen imponerende rakker. Mener å huske denne gikk langt nede på 8-tallet og rundt 260 blås over mållinja!




    Har fått fomla litt med ring-Opelen også. En medium stor service med yellostuff-klosser, regreim, vannpumpe, strammehjul, noen
    OEM
    -bolter som visstnok er lurt å bytte, inkl. nedre regreimdrev, som har en tendens til å knekke kila si, ifølge internett. Bytta ut noen sensorer også, klinte til med dyre nye Bosch
    OEM
    , og fikk sårt og endelig tilbake fullt ladetrykk og strøken gange.




    Du vant denne pedobear-krigen Martin.S! Tok lang tid før jeg fant den, så den ikke før jeg rygga inn i garasjen etter å hatt en kompis baki som tok ned armlenet.


    På plass i sin nye halvstore garasje.

  14. Takk Øyvind G, vangsfreaken, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  15. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    S60'n blir å se på banen på hovedtreffet til vccn på Våler Må få kjørt litt på bane i år også, har ikke vært utpå med egen bil enda i år. Det er en dårlig trend. Den går ganske greit med BSR steg 2, diesel eller ei!

  16. #13
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    S60'n blir å se på banen på hovedtreffet til vccn på Våler Må få kjørt litt på bane i år også, har ikke vært utpå med egen bil enda i år. Det er en dårlig trend. Den går ganske greit med BSR steg 2, diesel eller ei!
    kjenner jeg er litt misunnelig...

  17. #14
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    S60'n blir å se på banen på hovedtreffet til vccn på Våler Må få kjørt litt på bane i år også, har ikke vært utpå med egen bil enda i år. Det er en dårlig trend. Den går ganske greit med BSR steg 2, diesel eller ei!
    kjøre med andre hjul da eller??

  18. #15
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    S60'n blir å se på banen på hovedtreffet til vccn på Våler Må få kjørt litt på bane i år også, har ikke vært utpå med egen bil enda i år. Det er en dårlig trend. Den går ganske greit med BSR steg 2, diesel eller ei!
    Den går overraskende godt
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    kjøre med andre hjul da eller??
    Kjører bare med horn i panna jeg.

  20. #17
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Kjører bare med horn i panna jeg.
    Da skal det bli artig å se s60 i sladd

  21. #18
    Registrerte brukere 850SlEEPER sin avatar
    Medlem siden
    20. mars 2013
    Sted
    Nannestad
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Grattis med skikkelig bil Anders! Synd du ikke kjøpte min, men det går


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    08 S60 2.4D 163hk

  22. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    Da skal det bli artig å se s60 i sladd
    Ble du tilfredstilt? Hadde ihvertfall fire ordentlig lift off-oversteer hvor
    DSTC
    fikk maksimalt spader.

  23. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Par bilder fra hovedtreffet. Står her og henger med sedan med funky farge-klubben


    Bilen imponerte, bra moment ut av svingene og nøytral og fin. Merka fort at en forhjulstrekker ikke trenger at man bremser inn i sving. - best å gjøre seg ferdig med bremsinga, og så svinge. Fikk også til noen ganske heftige lift off-oversteer som
    DSTC
    rydda opp i skremmende fort.



  24. Takk vangsfreaken, HansOla, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  25. #21
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Funky farge klubben er kule karer det.......

  26. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke så mye her, men har litt planer for S60'n når det heller mot vår igjen hva angår utseende. The Sven har noen deilige Triton-felger liggende bla...

    RS2'n har havna på vinterlagring, handlelista begynner å bli fæl på den også hvis alt går som jeg vil.
    Dette var det siste bildet med Twist-felgene. Solgte de for noen originalfelger jeg fant på blocket, som fortsatt ligger til salgs Selger evner ikke å ta tlf eller svare på mail. Har nok sendt en håndfull mailer og sms. Så jeg har solgt sommerfelgene mine uten å evne å skaffe nye.


    I Hafjell og leker med tråsykkel


    ... Og henter litt materialer til huset.


    På plass for vinteren. Får se hva som dumper ned i postkassa framover...

  27. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  28. #23
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Fy faen for en tur vi hadde til Mantorp, er såå klar for neste år!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  29. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Det eeeer så mye gromt å se på, høre på, tafse på etc! Bobler på stolpe å krabbe inn i og rævsprekker å lempe ut av vindu i fart og alt som værre er. Formidabel tur.

  30. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Dieselpurka leverer et problemfritt bilhold, more or less! Skimter fortsatt med lydløs transport, nok av krefter og lavt forbruk.
    Siden sist har dieselfilter og hjullager høyre foran blitt byttet, samt brekk har blitt smurt opp.

    Til helgen blir det langtur til Grimstad for å hente BBS Ch med sommerdekk Har også fått pris på originale skjørter og R-bakdel. Det er fristende... Kombinert med den originale 08-mod frontleppa som faktisk har litt fasong, i motsetning til de tidligere facelift som er helt avrundet.

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Andersg`s 1996 940 stv - SOLGT
    By andersg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2517
    Siste post: 23/06/16, 17:47
  2. Svar: 323
    Siste post: 08/10/11, 17:55
  3. Vmr: min S40 2008
    By Vmr in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 9
    Siste post: 12/04/11, 19:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •