Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: ledningsnett 940 92 fb til 96 fk

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2017
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard ledningsnett 940 92 fb til 96 fk

    hei

    jeg har nettopp kjøpt meg en 1992 modell 940 med b230 fb motor som brukis og lekebil. bilen hadde litt rust på dører og skjermer så fant ut at det enkleste var å kjøpe en delebil i sverige da jeg i tilegg ville få turbomotor og m90 kasse. som sagt så gjort! søndag var jeg i Ørebro og hentet en relativt strøken 940 turbo med b230fk og m90 kasse.

    snakket med BT og det var ikke noe problem og få dette godkjent ombygget. men det jeg lurer på er som følger: (har søkt som en gud for å finne info)

    hva er forskjellene på ledningsnettet på en 92 fb vs en 96fk annet en formotstanden på dysene ? samt hjernene.
    vil gjerne bruke speedo fra 96 modellen da det er i bedre stand samt ta sikrings"boksen" fra 96 da denne er brent i en kurs på 92 modellen.

    hva ville dere gjort ? flyttet over komplett ledningsnett eller bare flytta over motor og drivverk ?

    skal sette i større dyser etterhvert så kanskje droppe formotstand og kjøre med R-dyser på org fk oppsett til bilen er godkjent om det fungerer ?


    philip

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Det er nok mest trolig masse forskjeller på ledningsnettet 92 vs 96.
    For å bytte motor så er det jo bare å bytte hjerner osv og flytte over nettet på selve motorn når den er ute.(beholde det gamle)

    Om jeg ikke husker feil så har en 96 modell ny type kontakter på deling imellom motornett og bilens nett,feilkodelesern i motorrommet er byttet ut med en obd2 kontakt som sitter i midtkonsollen samt at instrumenthuset har ny type kontakter.
    +++

    Dette er i mine øyne et enten/eller prosjekt,altså alt eller ingenting når det gjelder ledningsnett.
    Det går helt sikkert å bygge om(klippe og lodde) for å få brukt et nyere instrumenthus osv for den som liker det.

    Men å bytte hele bilens ledningsnett er en stor jobb for å si det slik.
    Har du sjekket ut alternativ beregning på den svenske bilen?
    Det er nok dyrere enn hva bilen er verdt mest trolig men..

  3. Takk Meteormann takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2017
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    ja ok, men jeg kan kjøre r-dyser på org oppsett til kontroll ? da slipper jeg å lodde inn formotstand for å evt fjerne den igjen?

    Planen er å fortsette å ribbe 96 modellen idag, da får jeg litt bedre overblikk av hva som er forskjellig, hadde håpet å få brukt det instrumentet da det virker perfekt imens det som står i 92 modellen hopper speedoen. hmm står at bilen ble registeret i sverige først i 95 med er en 96 modell kanskje jeg har flaks og kontaktene er like bak på instrumentene. begge ser jo helt like ut

    den svenske bilen har trykket opp kanalen rett forran bakhjulet så den ble kjøpt billig kun som delebil

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Hvis du ikke skal gjøre noen andre endringer enn å bytte dyser så bør de være ca samme størrelse som de originale.
    Noe større enn 350cc kan by på problemer.

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2017
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    Det jeg har kommet frem til også! Det blir til å flytte over komplett ledningsnett fra 96 modellen over på 92 modellen. Har fått tak i "den grønne" wiring diagram for 940 1995, den gjelder på kontaktene osv likt som den i 92 modellen. Men jeg finner ikke noe som dekker for kontaktene i 96 modellen, med nye typer kontakter osv!! Har dere noen tips ?

    Philip

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2017
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    Dobbel post
    Sist endret av Meteormann; 31/05/17 kl 21:23 Begrunnelse: Dobbel post

Lignende tråder

  1. ledninger i ledningsnett mangler. 95 940 Turbo
    By kompi in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 6
    Siste post: 03/06/13, 20:54
  2. hva er dette til? ledningsnett volvo 940 95mod
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 04/11/12, 21:39
  3. Ledningsnett -> Bytte fra 90' 740 front til 940 front
    By The Bear in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 01/08/12, 20:39
  4. ledningsnett volvo 940 t
    By 7up in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 0
    Siste post: 05/05/12, 17:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •