Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Enda en 144

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. feb. 2016
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard Enda en 144

    Siden det er mangel på gode gamle Volvoer i hovedstaden, bestemte jeg meg for å ta en tur til Dokka å hente en gul 144. Da vet jeg om 3 stk i Oslo. 2 stk i mitt eie og en som står utenfor hos en bruktbilforhandler på Grorud. Hvis det fins flere, vil jeg gjerne vite det

    Akkurat nå står den nye enførtien på hengeren bak Patrolen til mine gode venn Pål og vi er på vei tilbake til Oslo. Den er nemlig verken lovlig eller kjørbar. Fjærer er kappa 50% av (sykt) og motoren tenner ikke. Men bilen er faktisk god for rust. Det er selvfølgelig litt sveisearbeid på en så gammel bil, men er et mye bedre utgangspunkt enn min første 144.

    Hjemme i Oslo er motoren fra min gamle 140 tatt ut og demontert. Toppen er steg 1 portet og klar for montering. Blokka står for tur og der skal jeg sette inn K-kam, og bytte ut alle lager og pakninger. Her er jeg litt usikker på om det er vits med nye råder og smidde stempler, siden jeg ikke har noe turbo enda. Uansett skal denne motoren inn i den nye

    På søndag skal jeg til Skien å hente en Getrag 260 kasse så dette blir nok et ordentlig prosjekt! Må nok skaffe meg en m47 kasse for clutchhus og gaffel og selvfølgelig en lamell som passer. Det kan sies at lommeboka mi har det vondt allerede, men det koster vel å være kar.

    Dette er planen så langt og jeg er ganske sikker på at lommeboka kommer til å lide i lang tid fremover. Kommer jo garantert til å lakkere denne og få på noen felger.

    Vulva, som min gamle 140 heter, skal steippes for alt av deler og vrakes. Det gjør vondt å tenke på, men sånn er nå det :(

    Sent fra min E5823 via Tapatalk
    S80 V8 prosjekt
    V70 T5
    960 T6
    144 T5 prosjekt

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. nov. 2011
    Sted
    Oslo/Porsgrunn
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Gammel Volvo er desverre ikke noe som hovedstads-borgerene setter pris på.

    Jeg jobber hardt med å anskaffe en 164 utpå Fornebu, en bil jeg aldri har sett i Oslo traktene før.

    Men takstameteret begynner jo fort å rulle med mindre en punger ut 100k for et strøkent exemplar..
    164E '72
    C30 '07

Lignende tråder

  1. ENDA et spørsmål om hjuloppheng......
    By Stian-oe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 03/05/16, 19:39
  2. Enda en gulvrust tråd..
    By Teebob in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 7
    Siste post: 12/09/14, 08:19
  3. enda et turbo spm:)
    By Arrnty90 in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 16/07/11, 13:35
  4. enda et turbo spm;)
    By Arrnty90 in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 01/04/11, 12:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •