Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Oljelekasje, anyone?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard Oljelekasje, anyone?

    Heisann folkens! Har en oljelekasje en eller annen plass, slenger med noen bilder. Det ser ut som det er under regreima, og når jeg ser under bilen så er det olje ved bærearmen og rundt om med oljefilteret, ikke ved selvefilteret, for det er tett, men rundt. Hva tror dere ?




  2. #2
    Registrerte brukere griffin sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2011
    Sted
    Toten
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Hadde akkurat samme på min 2.0t v70 der var det slark i vvt hjul som kamdrevene sitter skrudd på. dyrt å bytte. Pris på bilia 18000.- Er du heldig er det bare en simring.

    Sent fra min S30 via Tapatalk

    06 V70 2.0T Summum

  3. Takk regeli takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    bedre å bare la det være viss det skulle vært det? heller fylle litt olje i ny og ne. Er det en del som blir skiftet når man skifter regreim?

  5. #4
    Registrerte brukere griffin sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2011
    Sted
    Toten
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Ikke bra å kjøre med hvis remreima har olje på seg, det bør sjekkes. Hvis vvt hjulene blir slarkete nok kan du få feilkode på posisjon på kamakslingene. Jeg ville satt den på verkstedet å fått de til å sjekke hvor det faktisk kommer fra. Disse byttes ikke ved regreimbytte. Hvis du snart skal bytte regreim kan du få sjekket om det er slark i de i samme slengen.

    Sent fra min S30 via Tapatalk

    06 V70 2.0T Summum

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    tenkte å få det sjekka ja, regreima ble bytta for 1 år siden så den blir ikke bytta på lenge :-P. Kanskje det er noe annet? Har prøvd å sett litt selv imens bilen står på bukker, men noe lettere når det står på verksted i høyden.. Regreima har ikke olje på seg, heldigvis under reima oljesøler er. drypper ikke.

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard



    Her kan man se at det er olje på låsen på dekselet til regreima, fremme.

  8. #7
    Registrerte brukere griffin sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2011
    Sted
    Toten
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som en gammel lekkasje egentlig. Vil tro at du hadde hørt noe fra verkstedet ved regreimbyttet hvis det var noe lekkasjer i forbindelse med registeret. Jeg ville tatt en skikkelig motorvask (såpe og børste) vaske reint alt og følge nøye med hvor det begynner å svette. Ikke lett å lokalisere oljesvetting på en møkkete motor.

    Sent fra min S30 via Tapatalk

    06 V70 2.0T Summum

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte bilen etter regreim ble byttet, så jeg vet ikke noe om det. Men jeg kan se under bilen, der har det kommet olje, noe på dekselet som er festet under og rundt noe bæring, men kommer ikke ifra filteret som jeg skrev tidligere. så det er både gammelt og noe nytt, for viss jeg tørker vekk litt olje under bilen, så vil det komme tilbake litt igjen, så en lekasje, det er det. legger ved bilde i morgen når det er lyst.

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Under og oppi motorrom

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Ingen?

  12. #11
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Sjekk toppdeksel pakningen

  13. #12
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Vanskelig å se på bildene, men det kan se ut som det ikke kommer ovenfra ? hvordan er det med veivhus ventilasjonen ? rask sjekk på det er å ha på en ballong på røret til peilepinnen og ruse motoren å se om den blåser seg opp. det skal ikke blåse seg opp. da er det tett.
    er veivhusventilasjon tett så kan det både vere simmeringer på kam akslingene eller veiv. noe som er desverre heller vanlig pga manglende vedlikehold på bilene.
    Slarkete vvt hjul er ikke blitt vanlig enda men det forekommer, og ett blir neppe lagt merke til på ett regreim bytte på ett uavhengig verksted.

    servo tanken ser i hvert fall tett ut som også er en gjenganger på lekkasjer.

    kjøp deg kraft vask på biltema og så gjør du rent der. å ta av dekslene med register rema og toppen der er enkelt. så starter du opp å se hvor det kommer fra.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Veivhus ble rensket når regreim ble byttet, så det er nok ikke den. Skal sjekke ut det med ballongen på peilepinnerøret. Takk for tips ☺️

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    Vanskelig å se på bildene, men det kan se ut som det ikke kommer ovenfra ? hvordan er det med veivhus ventilasjonen ? rask sjekk på det er å ha på en ballong på røret til peilepinnen og ruse motoren å se om den blåser seg opp. det skal ikke blåse seg opp. da er det tett.
    er veivhusventilasjon tett så kan det både vere simmeringer på kam akslingene eller veiv. noe som er desverre heller vanlig pga manglende vedlikehold på bilene.
    Slarkete vvt hjul er ikke blitt vanlig enda men det forekommer, og ett blir neppe lagt merke til på ett regreim bytte på ett uavhengig verksted.

    servo tanken ser i hvert fall tett ut som også er en gjenganger på lekkasjer.

    kjøp deg kraft vask på biltema og så gjør du rent der. å ta av dekslene med register rema og toppen der er enkelt. så starter du opp å se hvor det kommer fra.
    Litt redd for å vaske motorrommet pga all elektronikk.. Går det fint å bare spyle forsiktig nedi der?


    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  16. #15
    Registrerte brukere griffin sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2011
    Sted
    Toten
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke høyt trykk hvis du er litt nøye. Bruk ei lavtrykkskanne med avfettning/ sterk såpe og en børste eller pensel også spyler du forsiktig med hageslangen tilslutt.

    06 V70 2.0T Summum

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Hmmm, så var det å komme til alt da nedi der.. Men får se om eg får prøvd det

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Her ser dere olje, dette bilde ble tatt da under bilen ved høyre fremhjul, også lekker det da ned og under der oljefilter ligger,på plastdekselet som beskytter bilen under. Så kommer ikke fra filteret, men rundt om med reima, en eller annen plass

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Undersøkt litt mer, klare ikke å se kor det kommer fra..

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

  20. #19
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    kraft vask er kraftig avfetting på spray boks, fungerer bra for å ta slikt. spray på og tørk av med fille.
    kan se ut som det kommer fra simmeringen på veiva.
    Har det blitt tatt service av veishusventilasjonen ?
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2017
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Heisann. Har ikke fått oppdatert her i det siste, men problemet lå ikke der eg trudde det lå. Oljelekkasjen kom fra toppdekselet, bakre hjørne på motoren. Så da måtte eg ta av toppdekselet på motoren for å få på nytt pakningsstoff, og jaggu så ble det tørt gitt. Takk for alle innspill!

    Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

Lignende tråder

  1. Oljelekasje b230fk.
    By sanojonas in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 10/09/13, 15:18
  2. Oljelekasje IGJEN, B230FK
    By Arne94 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 30/04/13, 13:43
  3. Oljelekasje D5
    By SteinarHO in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 09/02/13, 15:37
  4. Oljelekasje XC70 D5 2004
    By Mofre in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 01/09/11, 21:13
  5. oljelekasje, B230FX!
    By Dagge91 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 08/03/10, 14:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •