Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  9
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 37 av 37

Tråd: Importbil uten DAB ... Ideer?

  1. #26
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Du bytter ikke ut det som sitter der, det er integrert i styreenheten.

    Du setter inn ditt data sim i kortholderen bak i bilen.
    Jeg har Telia 6gb og betaler 30kr ekstra pr. mnd for tvilling kort som er data sim. Det er billig
    Ok, men hvilke funksjoner får du i tillegg til de som allerede ligger inne i bilen? Får du en hotspot som gir nettilgang til alle i bilen, f.eks?
    Hvilke funksjoner vil bilen bruke med hjelp av dette SIM-kortet, som den ikke allerede bruker med det integrerte?
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Ok, men hvilke funksjoner får du i tillegg til de som allerede ligger inne i bilen? Får du en hotspot som gir nettilgang til alle i bilen, f.eks?
    Hvilke funksjoner vil bilen bruke med hjelp av dette SIM-kortet, som den ikke allerede bruker med det integrerte?
    Du får wifi i bilen og bruk av alle apper som kan lastes ned. F. eks. Spotify, vær, Wikipedia og mye artige apper.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  3. #28
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Du får wifi i bilen og bruk av alle apper som kan lastes ned. F. eks. Spotify, vær, Wikipedia og mye artige apper.
    Jeg har bestilt med Smartphone-integrasjon til min bil, hvor jeg skal få opp en del av telefonens apper i bilens skjerm. Vil disse fungere uten at jeg har telefonen med meg med et ekstra SIM-kort i bilen?

    Mange spørsmål, som egentlig ikke hører hjemme i akkurat denne tråden, men jeg regner med at det er av generell interesse for flere.....
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Jeg har bestilt med Smartphone-integrasjon til min bil, hvor jeg skal få opp en del av telefonens apper i bilens skjerm. Vil disse fungere uten at jeg har telefonen med meg med et ekstra SIM-kort i bilen?

    Mange spørsmål, som egentlig ikke hører hjemme i akkurat denne tråden, men jeg regner med at det er av generell interesse for flere.....
    Jepp, den fungerer uten sim. Stort sett det jeg bruker, men siden tvilling sim ikke koster mer har jeg det også
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  5. #30
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Det med hotspot kan nok virke litt misforstående. Det gjelder aktivt sim integrert i VOC som gjør at du kan kommunisere med bilen (varmer, låsing osv). Dette er inkludert i tre år fra kjøp. Skal man ha nettilgang må man ha et eget data-sim.
    Har dette i min egen T8.
    Da stemmer min teori, og tolking av det forhandler fortalte i mars. For å oppsummere:

    Ny-bilen inkluderer:
    - 3 års abb. på tjenesten VOC
    - VOC krever internettilgang som leveres i egen SIM, som ikke kan kobles opp for WiFi hotspot i bilen, men som leveres med bilen fra Volvo
    - Prislisten indikerer at det er tilrettelagt for hotspot, men unnlater å skrive at det krever eget mobildata-abb.

    Jeg skal hente min XC60 T8 i morgen. Sjekker ut dette og poster "fasiten" så snart jeg vet



    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  6. Takk Holern takket for denne posten
  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av palengh Vis post
    Da stemmer min teori, og tolking av det forhandler fortalte i mars. For å oppsummere:

    Ny-bilen inkluderer:
    - 3 års abb. på tjenesten VOC
    - VOC krever internettilgang som leveres i egen SIM, som ikke kan kobles opp for WiFi hotspot i bilen, men som leveres med bilen fra Volvo
    - Prislisten indikerer at det er tilrettelagt for hotspot, men unnlater å skrive at det krever eget mobildata-abb.

    Jeg skal hente min XC60 T8 i morgen. Sjekker ut dette og poster "fasiten" så snart jeg vet



    XC60 R Design T8
    Kråkerøy
    Dette er helt rett ja
    Jobber i Bilia så dette er fasiten.
    Gled deg til flott bil!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  8. Takk palengh takket for denne posten
  9. #32
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av palengh Vis post
    Da stemmer min teori, og tolking av det forhandler fortalte i mars. For å oppsummere:

    Ny-bilen inkluderer:
    - 3 års abb. på tjenesten VOC
    - VOC krever internettilgang som leveres i egen SIM, som ikke kan kobles opp for WiFi hotspot i bilen, men som leveres med bilen fra Volvo
    - Prislisten indikerer at det er tilrettelagt for hotspot, men unnlater å skrive at det krever eget mobildata-abb.

    Jeg skal hente min XC60 T8 i morgen. Sjekker ut dette og poster "fasiten" så snart jeg vet



    XC60 R Design T8
    Kråkerøy
    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Dette er helt rett ja
    Jobber i Bilia så dette er fasiten.
    Gled deg til flott bil!
    Da har vi fått det avklart da

    Er vel en stk spent "bilhenter" i dag....kos deg.
    Må vente til februar/mars jeg.....
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  10. Takk palengh takket for denne posten
  11. #33
    Registrerte brukere palengh sin avatar
    Medlem siden
    12. aug. 2017
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Da har vi fått det avklart da

    Er vel en stk spent "bilhenter" i dag....kos deg.
    Må vente til februar/mars jeg.....


    Gårsdagen glir lett inn i one-to-remember-lista



    XC60 R Design T8
    Kråkerøy

  12. Takk Texascom, Holern takket for denne posten
  13. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SteinarBorge Vis post
    Ha ha, enig. Kan streame radio i ca 500 år skulle jeg tro! Takk for tips. Tror app med bluetooth overføring blir løsnin
    gen!
    Aller enkleste løsning på manglende DAB er vel å laste ned TuneIn appen i Sensus.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #35
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SteinarBorge Vis post
    Hei. Har akkurat kjørt mine første hundre mil i T8 Hybrid. Fantastisk bil! Det jeg ikke sjekket før jeg handlet brukt bil var om den var klargjort for DAB... Det var den ikke. Noen som har tips om hvordan man kan klargjøre den for dette? Volvo mente det skulle koste 50.000 å ettermontere det.. SÅ mye bra radio finnes det ikke. Men det finnes vel enklere løsninger?

    Får heller ikke lastet ned spotify. Noen som har erfaring med Spotify appen - funker den ok? Nå streamer jeg fra telefonen, funker fint det, men hadde vel vært enklere om appen funket fint.

    Takknemmenelig for svar!

    S
    Hei, jeg har snakket med en verkstedcoach hos Volvo som forteller at kabelnettet i den nye serien XC90/XC60 er skreddersydd for hver bil. Det vil si at hver bil med sine individuelle opsjoner med utstyr har skreddersydd kabelnett.

    Derfor vil det være en omfattende jobb å oppgradere en bil uten DAB+ til digitalradio. Dension DAB+U med en skikkelig glassantenne med strømforsyning er vel det nærmeste du kan komme original DAB-radio.

    Se mine tråder om DAB+U under seksjonen for XC70 II: http://forum.vccn.no/showthread.php?...ion-DAB-U-Gen3
    Sist endret av SagaPer; 02/09/17 kl 20:03
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  15. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville aldri ha betalt 50.000.- for å få DAB i den bilen du har fått deg.
    Hadde en XC70 2009 modell som jeg forsøkte å montere original DAB i uten å lykkes og da det var på tide å kjøpe ny bil så kjøpte jeg en helt ny V90CC. DAB er greit nok men jeg hører adskillig mer på Spotify og Tuneln som er internett radio.
    3G eller 4G er det jo stort sett overalt også i tuneller men DAB er bare ræva i nord dersom du ikke kun er fornøyd med NRK kanalene da. Kjørte gjennom Finland i dag og mistet DAB dekningen og lyttet på finsk FM radio helt til jeg kom på Tuneln og kunne streame de kanalene jeg ønsket. Fantastisk!

  16. Takk Holern takket for denne posten
  17. #37
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av abedatt Vis post
    Jeg ville aldri ha betalt 50.000.- for å få DAB i den bilen du har fått deg.
    Hadde en XC70 2009 modell som jeg forsøkte å montere original DAB i uten å lykkes og da det var på tide å kjøpe ny bil så kjøpte jeg en helt ny V90CC. DAB er greit nok men jeg hører adskillig mer på Spotify og Tuneln som er internett radio.
    3G eller 4G er det jo stort sett overalt også i tuneller men DAB er bare ræva i nord dersom du ikke kun er fornøyd med NRK kanalene da. Kjørte gjennom Finland i dag og mistet DAB dekningen og lyttet på finsk FM radio helt til jeg kom på Tuneln og kunne streame de kanalene jeg ønsket. Fantastisk!
    Jeg hadde heller aldri ettermontert Dab+ i min bil, til den kostnaden det hadde blitt.
    Hadde det ikke vært "standard" i min nye bil, hadde jeg nok tenkt lenge og vel før jeg hadde kryssa av for det.
    Men ARK og Dab-disiplene har jo hjernevasket regjeringen slik at man er "nødt" å ha det.
    Håper bare Volvo greier å montere antennen riktig da, for det er jo den eneste feilkilden som finnes når det er dårlig mottak (i følge "ekspertisen" hos Dab-guruene)
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Ettermontering av DAB-radio i Volvo V60 2011 uten DAB-prep
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 24
    Siste post: 19/02/18, 17:25
  2. DAB-installasjon i Volvo XC70 2010 model uten Dab prep.
    By JarleS in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 29
    Siste post: 06/07/16, 16:32
  3. Ettermontering av DAB-radio i Volvo V70 2012 uten DAB-prep
    By jatalleras in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 28/03/16, 21:56
  4. Har du planer om oppgradering til DAB-radio i V60 uten prep.kabel?
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 13/06/15, 12:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •