Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Blir gal...

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. okt. 2015
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Blir gal...

    Hei igjen
    Har vært her inne noen ganger, men siden det baler på seg vil jeg lage en oppsummering.
    For en måned siden begynte lampen for avgass-system å lyse. Fant selv ikke noen feilmeldinger, men et Volvoverksted fant
    ECM
    0607 og 2110, hvorav 2110 (feil signal i gasspjeldenhet) skulle være synderen. Denne skulle være grei å skifte selv, ingen problem å kjøre med, så jeg satset på å skifte denne når vårvarmen satte inn. Verkstedet slettet også feilkoden og ladet et svakt batteri.

    For noen uker siden dukket melding om antisladdservice opp i displayet. Regnet med at dette gjaldt en sensor på ett av hjulene, men ble litt usikker da
    ABS
    ikke lyste.

    En uke senere dukket plutselig lyset for avgassystem opp igjen, samtidig som vindusviskerne startet av seg selv når jeg startet bilen. Måtte skru av tenningen et par ganger før viskerne stoppet, da de ikke reagerte på bryteren/spaken.

    Når jeg kjørte en tur i går, startet plutselig viskerne av seg i fart på motorveien. Samtidig var alle funksjoner på både venstre og høyre rattspak døde (blinklys, displayknapp, visker etc..)
    Kom meg hjem med viskerne i gang på tørr rute, og lot faenskapet av en bil stå uten å orke å gå nærmere inn i dette da.

    Startet bilen i dag, alle ting virket som de skulle bortsett fra at displaymelding om antisladd fortsatt var der. Begge rattspaker virket, viskerne var normale og lyset om avgass var borte.

    Regner med at alle problemene dukker opp igjen relativt raskt, men sitter med en sterk misstanke om at alle disse problemene har en felles, elektrisk årsak.
    Er ikke spesielt lysten på å skifte delen verkstedet anbefalte (
    ECM
    2110) før jeg er overbevist om at den er en årsak og ikke et resultat av andre feil.
    Noen som har forslag til mulige feilkilder?

    Kjell Olsen
    V50 1,8 bensin 05

  2. #2
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Dårlig batteri kan jo gi mange "morsomme" elektriske feil.
    Er batteriet gammelt?
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. okt. 2015
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Dårlig batteri kan jo gi mange "morsomme" elektriske feil.
    Er batteriet gammelt?
    Satt i bilen da jeg kjøpte den for 1,5 år siden. Har blitt mye småkjøring, regner med at det var derfor verkstedet ladet det. Har imidlertid ikke merket noe til vanskelig start eller treg startmotor.
    Siden de siste problemene oppstod i 90 km/h burde vel dynamoen gitt nok strøm til å hindre dette?

  4. #4
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er en litt kinkig sak det der uansett. Det skal stå på ene batteripolen når batteriet ble proudsert. Selv om du ikke merker at bilen er vanskelig å starte eller noe slikt, så kan du få forstyrrelser ut i strømnettet på bilen, og på den måten skape mange merkelige feil.
    Så er greitt å være 100 % sikker på batteriet før du fortsetter feilsøket.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. okt. 2015
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Er en litt kinkig sak det der uansett. Det skal stå på ene batteripolen når batteriet ble proudsert. Selv om du ikke merker at bilen er vanskelig å starte eller noe slikt, så kan du få forstyrrelser ut i strømnettet på bilen, og på den måten skape mange merkelige feil.
    Så er greitt å være 100 % sikker på batteriet før du fortsetter feilsøket.
    Hei igjen.
    Har nå skiftet batteri, men feilmeldingene og feilene er de samme.
    Noen som har noen flere forslag?

    Kjell Olsen

  6. #6
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Har hatt rare feil på flere biler hvor motoren til en av lykteviskerne har brent seg, da gikk viskerne som noe uvær + masse rare andre elfeil.
    Det holdt å ta ut kontakta til motorene da, vet ikke om det fungerer på såpass ny bil men sikkert verdt å forsøke!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Ta og sjekk alle kontakter på cem som ligger på høyre side foran passasjer sete under dashbordet oppunder dær man har føttene ,dær er det en filtmatte ta ned den og se at ikke en kontakt et løsnet pga føttene har vært bort dær. Har vært borte i samme feil som du pga dette

Lignende tråder

  1. Bil blir vraket og deler blir solgt. MOTOR SOLGT.
    By 7førtiin in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 180
    Siste post: 01/09/14, 17:14
  2. Har fått lyst på diesel-xc90. Har jeg blitt gal?
    By morrun in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 03/06/13, 21:25
  3. Turboproblemer blir snart gal.....
    By Marius in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 39
    Siste post: 10/02/13, 13:53
  4. Pipelyd, blir gal!
    By NilsenTurbo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 15/02/10, 00:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •