Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 32

Tråd: TurboHenriks 850 Turbo

  1. #1
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard TurboHenriks 850 Turbo


    TURBOHENRIKS VOLVO 850 TURBO



    Hei VCCN's godtfolk!


    Tenkte å lage et lite skriv om min første, foreløpig eneste og absolutt morsomste bil.

    - Bilen det dreier seg om: En urørt, 2-eiers Volvo 850 Turbo fra 1994.






    Kort om meg:


    Mitt navn er Henrik, er 18 år gammel og går siste året på Lørenskog videregående skole der jeg går studiespesialisering (blæh, I know..). Jobber for tiden på Gardermoen lufthavn ved siden av skolegangen.
    Jeg har en brennende lidenskap for alt som suger inn luft og bensin, og spytter ut eksos. Bilinteressen har vært der siden dag én, men jeg har ikke vært oppfostret i noe utpreget motorinteressert hjem. Greit nok at pappa var tidenes råner en gang på 70-tallet med sin halvfreske Fiat Mirafiori med laksetrapp, kameleonlakk og trimma 1600-motor, men det er jaggu meg et par tiår siden han hadde sine glansdager som råner.





    Om bilen:

    Det er vel dette dere har kommet for å lese om, så jeg bare hiver meg ut i det først som sist.

    Bilen er førstegangsregistrert i Oslo, og har levd livet i Christiania fram til nå nylig. Jeg kjøpte bilen fra dødsbo, og reiste sammen med en kompis til Moss der vi hentet bilen hos en hyggelig herremann i slutten av 60-årene. Han solgte bilen på vegne av sin avdøde onkel, og hadde for det meste bare positivt å si om både bilen og den gode behandlingen den hadde mottatt fra den tidligere eieren.
    Som han selv sa: "Joa, bilen er vel en ganske sterk motsetning til Buddyen som står her på gården", mens han pekte bort på den lille el-drevede farkosten borte på plenen.





    Med 226 originale hester, mot Buddy sine 17 elektriske hester er jeg vel for så vidt ganske enig i påstanden hans, men begge bilene fraktet han fint bort til matbutikken og det var det viktigste for han, selv om Volvoen selvfølgelig hadde halvert kjøretiden bort til butikken *kremt, kremt*





    Det finnes mye bra, og en del mindre bra ting å peke på ved denne bilen. En av de positive tingene er at bilen har ynkelige 148.xxxkm på telleren per i dag, og det finnes i mine øyne ingen tvil om at kilometerstanden er noe annet enn 100% legitim. Registerreima er byttet for under 1000km siden, så det var selvfølgelig en gledelig overraskelse å få når jeg inspiserte dekselet på registerreima når jeg tittet på bilen før jeg kjøpte den. Det originale serviceheftet fra 1994 ligger trygt i hanskerommet, og bilen har fått hver eneste service i god tid før serviceintervallene som er oppført i servicemanualen. Alt har selvsagt foregått på samme merkeverksted siden bilen var ny. Dette i seg selv sier vel alt man trenger å vite om tidligere eier.









    Dette har på ingen måte vært noen tullekjørt "bygderacer", og jeg ønsker å holde det sånn noenlunde videre, selv om bilen selvsagt får strekke litt på beina i blant.

    - Legg også merke til at det er brukt
    OEM
    Volvo-batteri, fordi kun det beste er godt nok ;-)





    Bilen er utrolig ren og hel innvendig, noe som kanskje kan forventes av en bil som knapt nok er innkjørt.





    Tidsriktig kassettspiller som mest sannsynlig må vike for noe mer moderne, da brorparten av ungdommer i dag ikke drasser rundt på kassetter.. Ja, mange av dere her inne begynner å bli gamle, og det er det bare å innse.





    Til de mest observante av dere, så har dere muligens skimtet toppen av det som er girkula på automatkassa mi. Ja, jeg sa til manges skuffelse automatkassa.. Bilen har en 4-trinns Aisin Warner-kasse, som jeg syns er ganske fin til å loffe rundt i byen med, men som også er helt grei ved litt sportsligere kjøring. Personlig er jeg størst fan av manuellgiring uten at jeg vil skape storm i et vannglass, da alle har sine preferanser. Dessverre syns jeg at automaten tar bort litt av kjøregleden ved en bil som denne. Jeg har vært inne på tanken om å bygge om til manuellkasse, men jobben er ganske omfattende hvis man ikke har et ordentlig sted å stå og skru på, så vi får se hva som skjer med den saken.





    Det finnes så utrolig mye jeg kan gjøre med bilen og jeg har vært eier av bilen i svært kort tid, så vi får se hva framtiden bringer hvis jeg velger å beholde bilen.

    Håper den lille tråden min har falt i smak for de av dere som har vært inne og tittet. Lover å holde dere oppdatert hvis det skjer endringer!

    TurboHenrik out
    Sist endret av TurboHenrik; 16/04/17 kl 00:59
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  2. Takk Benjamin, Øygard takket for denne posten
  3. #2
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med fin bil og velkommen som Volvo-eier
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  4. #3
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Gratulerer med fin bil og velkommen som Volvo-eier
    Takk for det!
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  5. #4
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    I dag gikk turen til Kornsjø i Østfold, der jeg fikk handlet meg 2,5" Jetex cat back-eksos og ny grill. Det er alltid litt spennende med første langturen med ny bil, da man ikke alltid vet hva bilen kan finne på å gjøre. Heldigvis har det ikke vært noe tull med bilen hverken på veien bort eller hjem igjen, og den koser seg masse på E6! Mulig den koser seg litt vel mye med tanke på suppeforbruket, men der har vel faktisk sjåføren også en ganske essensiell rolle.

    Selgeren hadde en relativt strøken 850 Turbo i nydelig turkisfarge, som det var gjort diverse smakfulle endringer på. Mulig selger er medlem her inne, da det var tydelig at han er Volvo-entusiast, men jeg glemte helt å spørre om han er å finne her inne.


    "Nye" grillen, med svarte ribber.







    Som man kan tolke ut ifra bildene, så trenger eksosanlegget noe kjærlighet før det er helt bra. Med tanke på hvor rimelig jeg fikk det skal jeg virkelig ikke klage. En kveld med vinkelsliper og sveiseapparat så er det bankers.











    Måtte selvfølgelig smette på den nye grillen for å se om det ble noen merkbar forskjell, og jeg må si meg passe fornøyd. Nøytralt, men samtidig litt mindre gubbete.




















    Det vil komme flere bilder når eksosanlegget er montert. Mulig det kommer lydklipp også, hvis det skulle være interesse for det.

    Takk for nå!
    Sist endret av TurboHenrik; 22/04/17 kl 16:57
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  6. Takk Benjamin takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Følger med her, lov å ta godt vare på bilen
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  8. #6
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Følger med her, lov å ta godt vare på bilen
    Hyggelig å høre! Bilen er utrolig god, så noen annen behandling hadde ikke vært passende. Kommer til å skje ting framover når jeg får jobbet litt mer og samlet inn noen kroner til pengesluket ;-)
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  9. #7
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen!

    Slenger ut en liten oppdatering til folket. Må meddele at inntil jeg får tatt på meg noen vakter, så er det heller magre tilstander på økonomifronten, og ikke så mye velstand å skryte av. Jeg nærmer meg i tillegg eksamenskjøret med stormskritt, og dagene okkuperes for det meste av skolearbeid og diverse andre kjedelige ting.

    Har imidlertid fått skrubba litt på bilen i dag og fått inn en noe mer moderne spiller, sånn at jeg får spilt litt musikk, og ikke trenger å høre på den kjedelige originaleksosen og vindstøyen. Kassettspilleren som bilen originalt ble levert med orket ikke å spille opp for meg, så da røsket jeg den like gjerne ut og satte inn en 1-DIN-spiller som en kompis hadde liggende. Nok om det!


    Innsåpet og klar for svampen.








    Deilig å se den egentlige fargen på bilen etter et par uker uten vask! Ble desto tydeligere etter vasken hvor mange småriper og sår det er i lakken på bilen, så det er tydelig at gamlefar som hadde bilen før meg har vært noe uforsiktig i parkeringssituasjoner. Jaja.





    Dessverre en god del blemmer og skraper på bakfangeren.. Kjenner også at jeg bare får mer og mer lyst på "nye" typen baklykter hver gang jeg ser bilder av dem i kombinasjon med en R-vinge.. Vet nok hva som skal byttes ut når jeg har litt bedre råd. Hvis det er noen som eventuelt vil backdate 850'en sin, og har et sett med facelift-lykter å bytte i, så kan vedkommende gjerne sende meg en melding *hint, hint.*








    En av kompisa mine i Hatchen sin. Ikke alle som har skjønt hva som er riktig bil, men er ikke så mye å få gjort med det.. Har bedt han om å gi meg beskjed hvis diesel-boxeren hans runder 400.000 km. Tviler på at den dagen noen gang kommer ;-)





    Spilleren jeg klemte inn her om dagen. Ingen toppmoderne spiller, men den gjør jobben!








    Legg merke til den elegante, bulka monteringsramma rundt spilleren. Lekkert..





    Alt jeg hadde for nå! Som sagt, med pengene vil det komme flere endringer, så bare hold dere oppdatert.

    Shallabais!
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  10. #8
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Eksosanlegg, basskasser og eksploderende hjul..?



    Hei igjen. Lenge siden sist oppdatering, men det skjer ikke så mye med bilen om dagen. Jeg er fortsatt like opptatt med skolearbeid og eksamener, og er fortsatt like fattig som før.





    Siden sist oppdatering har jeg montert Jetex-anlegget, som går fra katalysator og bak. Førsteinntrykket var ekstremt skuffende, da jeg forventet mye mer lyd enn det jeg faktisk fikk. Tanken nå er å sette på en strak rørbit der den bakre lyddemperen sitter, og da tenker jeg nok at det skal bli dugelig med lyd! Vet ikke helt hva jeg syns om dieselstussen, men jeg er i utgangspunktet kjempefan av dieselstuss på 940'er. Det er kanskje bare det at stussen sitter litt langt ned, som får det til å skurre. Kan prøve å montere den litt høyere, men da må nok rørene fram mot endestussen masseres litt for at det skal gå.








    Ja, du kan grille loffen din her..





    Har også handla inn en annen spiller i forbindelse med oppkobling av basskasse, da den gamle spilleren jeg satte inn først ikke hadde RCA-inngang. Spilleren har beklageligvis ikke bluetooth, noe som var litt nedtur. Jeg fikk den derimot skambillig, så da klager man ikke.





    Og følgende kommer et par bilder av situasjonen i bagasjerommet per dags dato. JBL GT5 12" singelsub og en Sony XM-ZZR3301 monoblock. Billig oppsett, som spiller helt ok..








    Så skjedde selvfølgelig det som ikke skulle skje..
    Klokka nærmer seg 3 på morran. Ligger på E6, retning Jessheim, og skal kjøre hjem en bekjent. Speedometeret viser 110, og jeg merker at det kommer en kraftig vibrasjon i rattet som forsvinner ganske fort igjen. 15 sekunder etter vibrasjonene sier det PANG og alt helvete braker løs. Hele bilen rister, jeg hører lyden av metall som skraper, og skjønner egentlig ikke hva som skjer. Det første jeg tenker er at hjulet nå har røket tvert av, og at jeg kjører på bremseskiva. Bremser kontrollert ned, og kommer meg inn på veiskulderen, smeller på varselblinken og hopper ut for å se hvor mye jeg kommer til å gråte når jeg kommer hjem. Til min store overraskelse sitter fortsatt hjulet der det skal, men like overraskende er at det har eksplodert i en milliard biter. Framskjermen er dratt rett av festene sine, blinklyset i skjermer er dratt rett ut, skvettlappen er bortevekk, sideskjørtet er knekt, og framfangeren er dratt halvveis av. Her har det vært voldsomme krefter i sving.. Anyhow. Får plassert ut varseltrekanten, og hiver meg rundt for å få skiftet hjulet. Heldigvis fikk man skikkelige reservehjul før i tiden, så nede i reservehjulsbrønnen ligger det en kliss strøken Columba-felg på greie Michelin-dekk. Etter noe om og men får jeg hjulet på plass, og får passasjeren trygt hjem. Utrolig nedtur å måtte sette alt av planer til side, fordi man må spare til nye dekk, pluss alle de delene som tok skade av episoden.. En ting er helt sikkert, og det er at jeg unner INGEN å oppleve noe lignende. Slike hendelser kan ende kjempestygt, og for alt jeg vet kunne jeg endt opp i autovernet på den ene siden av veien, eller i skogen på den andre siden av veien, hvis jeg hadde fått panikk. Hva årsaken til den voldsomme eksplosjonen var, er for meg fortsatt uklar, men jeg har en følelse av at varmgang i dekket kan ha vært en høyst sannsynlig faktor.












    Snakkes..
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Denne ser veldig fin ut men var jo kjedelig at dekket eksploderte men du var heldig at det gikk så bra som det gjorde kunne gått riktig ille dette.
    Hvordan var lufttrykket i dekket? Vis det har vært varmgang som var årsaken så må luft trykket ha vært alt for lavt er skjeldent at dette skjer.
    Va slags dekk var det som eksploderte tenker på merke og type.
    Et tips få tak i noen som kan dra ei bil tralle og kjøp denne da har nok ekstra hjul og delene du trenger for og fikse bilen
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...nkode=92542732 2000kr for en komplett delebil i samme farge er billig.

  12. #10
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Jeg var utrolig heldig, da utfallet kunne blitt langt verre som du sier. Kontrollerte lufttrykket i dekkene for kun et par uker siden, så jeg tviler på at det skal være en mulig årsak. Bilen står på Michelin-dekk (usikker på modell), men jeg har ikke kontrollert datoen på dekkene siden jeg kjøpte bilen for en måned siden. Jeg merket en veldig svak vibrasjon i rattet ved visse hastigheter de siste dagene før eksplosjonen, men ikke på langt nær så ille som den vibrasjonen som fant sted før dekket sprang. Kan det ha vært at beltet i dekket strakk seg eller røk?

    Jeg kom faktisk over den annonsen i stad, men bilen er dessverre ikke i rett farge, og den framskjermen som er aktuell å bruke fra delebilen har den "typiske" rusta bak skvettlappene. Bilen min er "Tropical Green", og den delebilen er vel "Olive Green" så vidt jeg klarer å se. Faren til en kamerat har flakbil, så det å hente delebil i seg selv får man nok ordnet. Får se hva som skjer når jeg har litt mer penger å rutte med.. Akkurat nå har jeg nok med bare det å drifte bilen til og fra skolen.
    Sist endret av TurboHenrik; 21/05/17 kl 20:52 Begrunnelse: Skriveleif
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Det er også en annen 850 i grønn som selges i deler på finn.no som jeg vet om men vet ikke om det er riktig farge.
    Er veldig rart med det dekket ja. Michelin sine dekk er noe av det beste som finnes så er veldig rart du burde få sjekket dato merkinga.
    Vis dekkene er rimelig nye og hadde korrekt lufttrykk så ville jeg tatt vare på det dekket og sendt en mail til michelin norge og hørt med de.
    Da slikt skal ikke skje kan være de vill ha det inn til undersøkelse.

  14. #12
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Stemmer. Vet allerede om et par andre delebiler, men hovedproblemet er at jeg ikke har lagringsplass til delebilen. Tomta er fylt med både våre og naboers biler, så det blir litt knepent med enda en bil på tunet.
    Jeg hadde dessverre bilen full av folk den kvelden og stereoen tar opp mesteparten av bagasjerommet, så jeg måtte bare levne hjulet på stedet. Tviler på at dekkene er innenfor noen form for reklamasjonsdato, men det er absolutt verdt å sjekke. Får i så fall ta turen bort og sjekke om hjulet fortsatt ligger der jeg kastet det.
    Sist endret av TurboHenrik; 21/05/17 kl 21:25
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Dette skal jo ikke skje så vist ikke dekkene er gamle så burde du høre med de ja. Men siden bilen har gått så lite og michelin dekk er slitesterke så kan de være gamle det anbefaler jo bytte hvert 5 år men har kjørt på 12 år gamle michelin dekk som var helt fine.

  16. #14
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Michelin er gode dekk når dei er nye men dei taper seg fortare enn dei fleste andre dekk (morknar). Det som kan ha skjedd er jo at du har fått ein spikar i dekket sånn at du har mista mykje trykk i dekket på kort tid, kanskje i løpet av den turen sånn at det har blitt varmt og eksplodert.
    Sist endret av Øygard; 21/05/17 kl 21:46
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  17. #15
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke utelukke den muligheten, Øygard! Mistenker bare at vibrasjonen i forkant kan ha vært et tegn på at dekket har vært dårlig. Er ingen ekspert på dekk, men sterk ubalanse i dekkene fører vel gjerne til varmgang.
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Michelin er gode dekk når dei er nye men dei taper seg fortare enn dei fleste andre dekk (morknar). Det som kan ha skjedd er jo at du har fått ein spikar i dekket sånn at du har mista mykje trykk i dekket på kort tid, kanskje i løpet av den turen sånn at det har blitt varmt og eksplodert.
    Jeg har aldri opplevd det med michelin dekk har bare gode erfaringer med de. Michelin er mitt foretrukne dekk merke på sommer dekk og nokian på vinterdekk.
    Men det du sier om en spiker i dekket er nok en stor mulighet ja har selv lært og alltid sjekke dekkene før jeg kjører.

  19. #17
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    En ting er å ha spiker i dekket når du setter ut på ferd, men å treffe en spiker på veien kan fort gjøres det også. Tviler på at jeg finner noen spiker i dekket hvis det skulle være årsaken, med tanke på hvor medtatt dekket så ut etter eksplosjonen.
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  20. #18
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Jeg har aldri opplevd det med michelin dekk har bare gode erfaringer med de. Michelin er mitt foretrukne dekk merke på sommer dekk og nokian på vinterdekk.
    Men det du sier om en spiker i dekket er nok en stor mulighet ja har selv lært og alltid sjekke dekkene før jeg kjører.
    Har god erfaring med nyare michelindekk, men når dei er 7-8 år gamle er dei som regel full i små sprikker og ganske harde, andre dekkmerke som ikkje er av billigaste sort er heilt greie når dei er so gamle, viss ikkje dei er lagra heilt feil.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ville anbefalt deg å se litt i sverige også. Kanskje du finner en i samme farge med litt pimp parts på...

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  22. #20
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ville anbefalt deg å se litt i sverige også. Kanskje du finner en i samme farge med litt pimp parts på...

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    Yes, den tanken har slått meg også. Hvis man finner en høvelig prisa delebil med litt snacks på, så kommer man brått ganske langt med det.

    Over til noe helt annet. Helt siden jeg prøvde bilen for første gang, så har jeg stusset litt på hvorfor bilen føltes så tung ut på styringa. Virker som den generelt er litt seig, og at hjula ikke helt vil rette seg opp automatisk når jeg slipper rattet. Noe jeg går og bekymrer meg unødig over, eller bør jeg gå dypere til verks? Har sjekket servo-olja, og den var mørkegrønn i fargen (bra/dårlig?), og var også godt over minimumsmarkeringa.
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  23. #21
    Registrerte brukere stormb97 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2014
    VCCN medlemsnummer
    1937
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Blir det noe store planer for denna bilen da?

    Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
    95' 945 turbo

    08'v50

  24. #22
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stormb97 Vis post
    Blir det noe store planer for denna bilen da?

    Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
    Spørs om bilen beholdes eller ikke. Planen etter sommeren blir i så fall coilovers, R-fanger, R-vinge, facelifta baklykter og eventuelt bygge om til manuell. Kjenner samtidig at suget etter 940 turbo stadig er der, så vi får se
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  25. #23
    Registrerte brukere stormb97 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2014
    VCCN medlemsnummer
    1937
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Ser den
    850 er jo helt krem med noen fine felger å litt stæsj da, men får jo alltids Ann å ha to biler om man har plass og penger
    95' 945 turbo

    08'v50

  26. #24
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stormb97 Vis post
    Ser den
    850 er jo helt krem med noen fine felger å litt stæsj da, men får jo alltids Ann å ha to biler om man har plass og penger
    Jau, men det koster dessverre ganske greit med penger å ha to tørste biler i drift, og enda verre er det med parkeringsplasser. Finnes utrolig mange tøffe eksemplarer av 850, som jeg virkelig har blitt inspirert av. Har sett for meg en pen dekk- og felgkombo, som blir kjøpt inn til høsten hvis jeg fortsatt har bilen. Blir du å se på Apron i sommer da?
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  27. #25
    Registrerte brukere stormb97 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2014
    VCCN medlemsnummer
    1937
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Ja er det at dem drikker mye vett: / tenker du på Gardermoen? Blir nok og tilbringe sommern der i bagasje helvette og glovarme ja x)

    Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
    95' 945 turbo

    08'v50

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. 850 2.0 turbo bruker litt olje turbo som er gåen?
    By Bjørnstad in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 06/10/14, 22:34
  2. 850 2.0turbo 175hk og 850 2.3 t5 turbo??
    By Bjørnstad in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 22/12/13, 10:59
  3. turbo 850 t5
    By lars12 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 16/05/13, 18:10
  4. 850 2.0 turbo
    By bernt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 01/07/11, 21:44
  5. Ny turbo 850 T5-R!
    By C.Erstad in forum Avansert trimming
    Svar: 3
    Siste post: 12/06/11, 23:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •