Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: B21a overhaling og trim

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juni 2016
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard B21a overhaling og trim

    Har fått tak i en B21a motor. Har ikke drevet nå mye med motor, så vil bruke denne til å "leke" meg litt.
    Jeg vil enten montere på dobbel weber og en ok downpipe, eller bygge om til turbogasser. Er usikker på hvilken gasser som står på nå, men det er ikke noe problem å finne ut.

    Det jeg da lurer på er om noen har bygget om til b21at(?) eller rett og slett bare montert på dobbel weber. Setter pris på seriøse svar da jeg er ute etter å lære meg motor.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Gå inn på sugemotortråden mye bra info der http://forum.vccn.no/showthread.php?...tortr%C3%A5den!
    Den enkleste måten og få mer hk ut av en b21a er porting av topp trim kamaksel og dobble weber forgassere og større genrør og eksos.
    Pedersen racing har alt dette. Finnes også originalt turbo kit til disse motorene fra volvo men det er nå nesten umulig og få tak i.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laarsfm Vis post
    Har fått tak i en B21a motor. Har ikke drevet nå mye med motor, så vil bruke denne til å "leke" meg litt.
    Jeg vil enten montere på dobbel weber og en ok downpipe, eller bygge om til turbogasser. Er usikker på hvilken gasser som står på nå, men det er ikke noe problem å finne ut.

    Det jeg da lurer på er om noen har bygget om til b21at(?) eller rett og slett bare montert på dobbel weber. Setter pris på seriøse svar da jeg er ute etter å lære meg motor.
    Man kan ikke sammenligne en B21 motor påmontert en dobbel Weber med en korrekt oppsatt B21AT. Sugemotor går som en bøtte med vått snørr i forhold til samme motor, men med hyggelig ladetrykk.
    Søk på B21AT på youtube og ellers les her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...forgasserturbo

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. juni 2016
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar. Tror jeg går for doble weber og grenrør. Da er spørsmålet, skal jeg bytte til en 530 topp eller kam jeg bruke originale toppen som står på nå?

Lignende tråder

  1. Overhaling av dieselvarmer
    By aarnes in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 5
    Siste post: 10/03/15, 20:09
  2. tungstarta B21A
    By skistav in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 14/07/10, 17:03
  3. B19/B21a øk
    By 24516vtic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 27/03/10, 20:44

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •