Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 136

Tråd: V90 erfaringer og utfordringer så langt?

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. nov. 2017
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Hei
    Er det noen som opplever vibrasjoner i ratt ved høyere hastighet?
    Virker som det er en del som er plaget med dette ifølge jagrullar.se

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. nov. 2017
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Ingen ?

    Rart om dette er kun et problem i Sverige

  3. #78
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått oppgradert SW på min T8 (nesten 1 GB) og kalibrert kameraene - så får man se om bilen blir litt mindre hysterisk.... i forhold til potensielle trusler

    Fikk også opp feilmelding på start/stopp 12V system; der nullstilte de bare et batteri rele !?!

    Android Auto hadde jeg ikke på bilen fikk jeg beskjed om; måtte da betale 4500,- for SW.
    - Uaktuelt da det sto som standard da jeg bestilte bilen (i pris/utstyrslista....som jeg ikke finner igjen...)
    Og ja...har hvit ramme rundt USB (!)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Chef Vis post
    Hei
    Er det noen som opplever vibrasjoner i ratt ved høyere hastighet?
    Virker som det er en del som er plaget med dette ifølge jagrullar.se
    Joda, det er vibrasjoner, men ikke begrenset til rattet. Problemet er jo å dokumentere vibrasjonene på et objektivt vis, for det blir litt for lett for forhandler og si at "det er sånn bilen er".
    Det er også problematisk at vibrasjonene varierer veldig fra underlag til underlag, men på noen mil på E6'en på svenskesiden er ganske bænkers hvis jeg ligger i 130-ish

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Kan jo dele litt erfaringer jeg har gjort meg til nå med forbruket på V90 Hybrid til nå.

    Småkjøring lokalt (ca 5 mil om dagen) Typisk 0,2 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Småkjøring lokalt (røfflig 10 mil om dagen i snitt): 0,5 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Blandet kjøring/langkjøring (20 mil om dagen) 0,65 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Langkjøring (40 mil om dagen): 0,61 liter (1 ladning om natta) Mye kjøring på motorvei med ca 90 km/t i snitt.
    Langkjøring (50 mil om dagen): 0,78 liter på mila (MERK; INGEN LADING) Mye kjøring på motorvei i ca 115-120 km/t.
    Totalforbruk etter rett over 1000 km er 0,55 (I snitt er det da ladet 1 gang per døgn)
    Totalforbruk etter rett over 2000 km er 0,62 (I snitt er det da ladet under 1 gang per døgn - har altså ikke ladet hver dag, tross "flatt batteri")

    Å bruke POWER til å lade batteriet kjapt opp under kjøring fungerer - men gir ingen gevinst i bedre snittforbruk, når man da etterpå velger Hybrid igjen.
    (Snittet går da opp litt....fordelen man evt sitter igjen med er litt mer "juice" ved forbikjøringer etc og mulighet for å kjøre hybrid/pure lokalt)
    Å bruke PURE for å så veksle over til hybrid når batteri er tomt - fører etter mine erfaringer også til høyere snitt enn å velge hybrid fra start.
    Konstant
    AWD
    er ikke foreløpig testet, og jeg ser vel heller ikke poenget i 99,99 % av kjøremønstret mitt. (Ikke vært vinter enda....men dette er el en funksjon jeg kun kommer til å velge "on demand")

    Optimering (Polestar) reduserte forbruket (muligens) noe på snill kjøring, mens (øket) det noe på litt mer ""aggressiv"" / sportslig kjøring = "All in all...the same"

    Rcar
    Takk for god info! Ikke lett å finne mye om forbruk på t8. Stusser over at t8 blir slaktet i tester. 0,95 etter at batteriet er flatt på xc90 feks. Har også lest at Texascom har pent forbruk på sin XC90. Jeg venter på en v90 t8 business. Gleder meg veldig! Det jeg er litt spent på er forbruk. Denne har 43km rekkevidde på el kontra 50km på ordinær 2018 t8. I tillegg kan ikke batteriet lades opp igjen mer enn 20% under kjøring, mens ordinær 2018 klarer inntil 100%. Veldig spent på hva dette vil bety for forbruket i praksis. Antar at bilen din, rcar, har 2018 spec på batteri, dvs 50km?

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Hadde jeg ikke hatt endel "moro" turer, tror jeg at jeg hadde ligget på 0.5 ca.

    Erfaringer:
    * Småkjøring/bykjøring med utladet batteri er helt krise. Opp mot 2.0.
    * Køkjøring på tomt batteri er faktisk veldig bra. Det er alltid litt juice igjen og bilen smyger seg stort sett avgårde på bare el.
    * "E6"-kjøring i 100-100 gir ca 0.75 på tomt batteri.
    * "E6"-kjøring i 130-135 gir 1.1 på tomt batteri.
    * Jeg har faktisk klart å kjøre 40 el-km på én lading. (10-15 varmegrader og fart mellom 40 og 80).
    * Bysentrum og nærmiljøet må være veldig glade i disse bilene.

  7. #82
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Hei Valdres
    Per i dag har V90 T8en min krøpet sakte opp mot 0,59 i snitt på de 6200 km jeg har kjørt.
    Føler faktisk også at den også forbruker mer etter at all SW ble skiftet ut..
    - Men så er det igjen årstiden, med enda mer småkjøring, piggdekk, kjøring med lavere trykk i dekk enn anbefalt* og ikke minst webasto og kulde som gjør at selv med fullladet batteri - har bilen selv valgt bensin fremfor el. selv i PURE modus. (Som igjen fører til; at jeg ofte på småkjøring innafor 2 mil (+) kommer hjem med nesten helt fult batteri etter å ha kjørt i PURE hele tiden.

    Ja, bilen min 2018 V90 T8 lader opp (hvis valgt i menyen) til nær 100 % under kjøring.

    * Ang luft trykk - så er det for å forsøke å få litt bedre komfort. Ser folk rundt om klager på risting/vibrasjon....selv føler jeg at bilen min "småhopper" litt i enkelte hastigheter.....
    - Har fått balansert felger og dekk (Originale 20" DC og nye Nokian pigg) 3 ganger - uten nevneverdig hell.
    (Dog hoppet ikke bilen med originale 20" DC og nye Pirelli sommerdekk.... så vet ikke hva det er (!) Men ser jo det til våren igjen....)

    Att: Volvolog.... et forbruk på 2 liter ved småkjøring (uten strøm).... er vel ikke til å unngå mtp vekt på bilen og "utført arbeid" motoren leverer til enhver tid... det må ikke glemmes at det ikke er en el motor kombinert med en Toyota Auris motor i denne bilen.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  8. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Hei Valdres
    Per i dag har V90 T8en min krøpet sakte opp mot 0,59 i snitt på de 6200 km jeg har kjørt.
    Føler faktisk også at den også forbruker mer etter at all SW ble skiftet ut..
    - Men så er det igjen årstiden, med enda mer småkjøring, piggdekk, kjøring med lavere trykk i dekk enn anbefalt* og ikke minst webasto og kulde som gjør at selv med fullladet batteri - har bilen selv valgt bensin fremfor el. selv i PURE modus. (Som igjen fører til; at jeg ofte på småkjøring innafor 2 mil (+) kommer hjem med nesten helt fult batteri etter å ha kjørt i PURE hele tiden.

    Ja, bilen min 2018 V90 T8 lader opp (hvis valgt i menyen) til nær 100 % under kjøring.

    * Ang luft trykk - så er det for å forsøke å få litt bedre komfort. Ser folk rundt om klager på risting/vibrasjon....selv føler jeg at bilen min "småhopper" litt i enkelte hastigheter.....
    - Har fått balansert felger og dekk (Originale 20" DC og nye Nokian pigg) 3 ganger - uten nevneverdig hell.
    (Dog hoppet ikke bilen med originale 20" DC og nye Pirelli sommerdekk.... så vet ikke hva det er (!) Men ser jo det til våren igjen....)

    Att: Volvolog.... et forbruk på 2 liter ved småkjøring (uten strøm).... er vel ikke til å unngå mtp vekt på bilen og "utført arbeid" motoren leverer til enhver tid... det må ikke glemmes at det ikke er en el motor kombinert med en Toyota Auris motor i denne bilen.

    Rcar
    Takk for svar, Rcar!

    Når du sier at bilen lader seg opp igjen, visst valgt i menyen, til nær 100% under kjøring; -Er dette bare gjennom bremsing/motorbremsing, eller i kombinasjon med generator, som da også går på bensin?

    Som sagt er jeg veldig spent på hvordan min bil vil oppføre seg, da den har 2017 spec på batteri/ elektrisk. Jeg har fått beskjed om at min bil ikke kan lade opp igjen mer enn inntil 20% under kjøring. Det hadde vært veldig interessant om noen kunne si noe om forskjell i praksis på 2017 t8 kontra 2018 t8. Det er sikkert flest XC90 med 2017 spec.
    Når det gjelder el. rekkevidde står det at 2018 mod har inntil 50 km. Min 2017 er oppgitt til inntil 43 km. Det er det samme som XC90 2017, litt rart egentlig da V90 sikkert er littegrann lettere, og i hvert fall mer aerodynamisk enn XC90. Har også sett V90 oppgitt med 45 km rekkevidde. Det virker naturlig at en V90 går 2 km lengre enn XC90 med samme batteri.

  9. #84
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Takk for svar, Rcar!

    Når du sier at bilen lader seg opp igjen, visst valgt i menyen, til nær 100% under kjøring; -Er dette bare gjennom bremsing/motorbremsing, eller i kombinasjon med generator, som da også går på bensin?

    Som sagt er jeg veldig spent på hvordan min bil vil oppføre seg, da den har 2017 spec på batteri/ elektrisk. Jeg har fått beskjed om at min bil ikke kan lade opp igjen mer enn inntil 20% under kjøring. Det hadde vært veldig interessant om noen kunne si noe om forskjell i praksis på 2017 t8 kontra 2018 t8. Det er sikkert flest XC90 med 2017 spec.
    Når det gjelder el. rekkevidde står det at 2018 mod har inntil 50 km. Min 2017 er oppgitt til inntil 43 km. Det er det samme som XC90 2017, litt rart egentlig da V90 sikkert er littegrann lettere, og i hvert fall mer aerodynamisk enn XC90. Har også sett V90 oppgitt med 45 km rekkevidde. Det virker naturlig at en V90 går 2 km lengre enn XC90 med samme batteri.
    Den rekkevidden Volvo oppgir får du bare ta med en stor klype salt. Det er etter NEDC standarden som ikke finnes reel. Kjørte XC60 T8 i dag. Den klarte stusselige 28km på strøm for det var tomt, på bykjøring.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. #85
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Takk for svar, Rcar!

    Når du sier at bilen lader seg opp igjen, visst valgt i menyen, til nær 100% under kjøring; -Er dette bare gjennom bremsing/motorbremsing, eller i kombinasjon med generator, som da også går på bensin?

    Som sagt er jeg veldig spent på hvordan min bil vil oppføre seg, da den har 2017 spec på batteri/ elektrisk. Jeg har fått beskjed om at min bil ikke kan lade opp igjen mer enn inntil 20% under kjøring. Det hadde vært veldig interessant om noen kunne si noe om forskjell i praksis på 2017 t8 kontra 2018 t8. Det er sikkert flest XC90 med 2017 spec.
    Når det gjelder el. rekkevidde står det at 2018 mod har inntil 50 km. Min 2017 er oppgitt til inntil 43 km. Det er det samme som XC90 2017, litt rart egentlig da V90 sikkert er littegrann lettere, og i hvert fall mer aerodynamisk enn XC90. Har også sett V90 oppgitt med 45 km rekkevidde. Det virker naturlig at en V90 går 2 km lengre enn XC90 med samme batteri.
    Min XC90 med 2018 spek sier i instrumentpanelet at den har 35km når den er fullt oppladet.
    Er dette noe som varierer med kjørestil? Kia til kona gjør det. Kjører man pent og forsiktig så viser den lengre rekkevidde når den er fullt oppladet, så det virker som den tar hensyn til historikk. Tror ikke XC90 gjør det.
    Lading under kjøring har jeg ikke testa enda om den kan lade fullt.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Den rekkevidden Volvo oppgir får du bare ta med en stor klype salt. Det er etter NEDC standarden som ikke finnes reel. Kjørte XC60 T8 i dag. Den klarte stusselige 28km på strøm for det var tomt, på bykjøring.
    Bykjøring kan jo være så mangt da. Om det er mye akselerasjon, brems, svinging og stillestående, blir det jo brukt mye energi til annet enn fremdrift.

    Man får ikke mange km om man kjører på motorvei i 120 km/t heller. Men det er jo fordi man bruker veldig mye mer energi på å dytte luft enn man gjør i f.eks 60 km/t.

    Det ville vært dumt av Volvo å annonsere med tall oppstått under mye vanskeligere forhold enn konkurrentene.

  12. #87
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Bykjøring kan jo være så mangt da. Om det er mye akselerasjon, brems, svinging og stillestående, blir det jo brukt mye energi til annet enn fremdrift.

    Man får ikke mange km om man kjører på motorvei i 120 km/t heller. Men det er jo fordi man bruker veldig mye mer energi på å dytte luft enn man gjør i f.eks 60 km/t.

    Det ville vært dumt av Volvo å annonsere med tall oppstått under mye vanskeligere forhold enn konkurrentene.
    Poenget er at tallene Volvo og de andre oppgir ikke finnes reele. Jeg har en elbil selv, og den stemmer også dårlig med NEDC tallene som oppgis.

    Husk at under NEDC som disse bilene testes under kan de bla annet kjøres uten speil, med dekk og dekkdimmensjoner du ikke får bilen godkjent med og mye annet rart så den skal gå lengst mulig.

    Bare ikke baser deg på at du kommer til å klare rundt 4 mil på strøm, for det vil si aldri få til
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg er fullstendig klar over at det er stor forskjell på nedc-tall og faktisk rekkevidde. I en nylig test av elbiler presterte de dårligste 49% av necd-rekkevidde under vinterkjøring. Uansett vil selvsagt en forskjell mellom ulike biler i nedc-tall også angi en forskjell i reell rekkevidde.

    Jeg legger ved mine opprinnelige spørsmål her. Det hadde vært interessant om noen kunne si noe om praktisk forskjell på 2017 kontra 2018-spec på t8

    Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Takk for svar, Rcar!

    Når du sier at bilen lader seg opp igjen, visst valgt i menyen, til nær 100% under kjøring; -Er dette bare gjennom bremsing/motorbremsing, eller i kombinasjon med generator, som da også går på bensin?

    Som sagt er jeg veldig spent på hvordan min bil vil oppføre seg, da den har 2017 spec på batteri/ elektrisk. Jeg har fått beskjed om at min bil ikke kan lade opp igjen mer enn inntil 20% under kjøring. Det hadde vært veldig interessant om noen kunne si noe om forskjell i praksis på 2017 t8 kontra 2018 t8. Det er sikkert flest XC90 med 2017 spec.
    Når det gjelder el. rekkevidde står det at 2018 mod har inntil 50 km. Min 2017 er oppgitt til inntil 43 km. Det er det samme som XC90 2017, litt rart egentlig da V90 sikkert er littegrann lettere, og i hvert fall mer aerodynamisk enn XC90. Har også sett V90 oppgitt med 45 km rekkevidde. Det virker naturlig at en V90 går 2 km lengre enn XC90 med samme batteri.

  14. #89
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Akkurat forskjellen i spec på 2018 og 2017 kan jeg null niks nada om, så det overlater jeg til noen andre.

    Dog kjørte jeg T8 i går, og de bilene går virkelig bra. Det eneste som skuffer meg massivt er lyden. Uansett hvor mye man prøver seg med pådrag og det ene med det andre, så høres jo fortsatt disse bilene ut som en 1,3l Ford Fiesta. :( Lydmessig var det en stor upgrade å kjøre hjem i S60en
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Uansett hvor mye man prøver seg med pådrag og det ene med det andre, så høres jo fortsatt disse bilene ut som en 1,3l Ford Fiesta. :(
    Ja, direkteinnsprøytede R4'er høres jo egentlig mer ut som diesel-light-motorer :-). Jeg finner dog litt glede i kompressorhvinet under 3500 RPM :-).

    Er det bare meg, eller endrer motor/eksoslyden seg litt når man skrur over i Power?

  16. #91
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Ja, direkteinnsprøytede R4'er høres jo egentlig mer ut som diesel-light-motorer :-). Jeg finner dog litt glede i kompressorhvinet under 3500 RPM :-).

    Er det bare meg, eller endrer motor/eksoslyden seg litt når man skrur over i Power?
    Jeg merka ingen forskjell dessverre. Kompressorlyden er kul ja, men passer liksom ikke på en motor med så pinglete lyd
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg går over fra xc70 til v90 om en måneds tid. I teorien har V90 15l mindre bagasjeplass enn XC70, ingen dramatisk forskjell altså. Jeg ble derimot sjokkert etter å låne en V90 noen dager i julen. Hundeburet som jeg i dag får greit plassert helt på ene siden av bagasjerommet i xc70, går med et nødskrik inn i v90 når jeg setter det midt i bagasjerommet. Resultatet er så lite plass til annen bagasje på hver side at det blir håpløst.
    Jeg har funnet ut at original skillevegg og hundegitter med dør nok er medt plasseffektive løsning. Vi er en familie på 4 som ofte har med oss 4 stk 90l bag. Dette går greit i xc70 i tillegg til hundebur men på ingen måte i v90 ser jeg. Tror vi med et nødsskrik kan få med 4 60l bagger, dersom størrelsesformatwt er slik st de står på tvers ved siden av Volvo hundebur.
    Bilen har altså mindre plass enn vi dom familie på 4 med hund trenger. Er derfor redd vi må kvitte oss med bilen før vi har fått den. Alternativet er XC90, som et alt for dyr, eller noe helt annet!
    Fint å høre erfaringer fra andre i tilsvarende situasjon

  18. #93
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    kanske enklare å investera på hundeburen som er til V90

    http://accessories.volvocars.com/sv-...CC-498592/2018
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  19. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Joda, det er akkuratt dette buret jeg tenker er mest effektive løsning. Problemet er likevel den begrensede bagasjeplassen som blir igjen i bagasjerommet... Noen som har erfaringer?

  20. #95
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Problemet er at de bagasjerommet på gamle V70 og XC70 var mye smartere utformet med tanke på plass, i og med at bakluka gikk rett ned. Den vinkla bakluka på V90 stjeler enormt mye plass.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2017
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Jeg går over fra xc70 til v90 om en måneds tid. I teorien har V90 15l mindre bagasjeplass enn XC70, ingen dramatisk forskjell altså. Jeg ble derimot sjokkert etter å låne en V90 noen dager i julen. Hundeburet som jeg i dag får greit plassert helt på ene siden av bagasjerommet i xc70, går med et nødskrik inn i v90 når jeg setter det midt i bagasjerommet. Resultatet er så lite plass til annen bagasje på hver side at det blir håpløst.
    Jeg har funnet ut at original skillevegg og hundegitter med dør nok er medt plasseffektive løsning. Vi er en familie på 4 som ofte har med oss 4 stk 90l bag. Dette går greit i xc70 i tillegg til hundebur men på ingen måte i v90 ser jeg. Tror vi med et nødsskrik kan få med 4 60l bagger, dersom størrelsesformatwt er slik st de står på tvers ved siden av Volvo hundebur.
    Bilen har altså mindre plass enn vi dom familie på 4 med hund trenger. Er derfor redd vi må kvitte oss med bilen før vi har fått den. Alternativet er XC90, som et alt for dyr, eller noe helt annet!
    Fint å høre erfaringer fra andre i tilsvarende situasjon
    Vi valgte å omgjøre bestillingen fra v90 T8 til xc90 T8 grunnet plassen til bla. hundebur, har ikke angret et sekund på det (fra vi fikk bilen i okt/nov i 17).
    XC90 T8 Inscription 2018
    V90 D4 Polestar Cross Country PRO 2018

  22. #97
    Registrerte brukere Wardo sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2011
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er erfaringer ifm ladetid?
    hvor lang tid fra tomt batteri til 100% på hjemmelading kontra en ladestasjon langs veien?
    Volvo XC70 D5 AWD 185hk 2007
    Volvo V70 D5 AWD 2004 SOLGT
    Volvo S60 2.0T 2002 SOLGT
    Ducati 848 Evo 2011

  23. #98
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wardo Vis post
    Hvordan er erfaringer ifm ladetid?
    hvor lang tid fra tomt batteri til 100% på hjemmelading kontra en ladestasjon langs veien?
    Jeg lader fra 0-100% på 2,5t på ladestasjonen på jobb.
    På vanlig Schuko bruker jeg nok rundt 3,5-4 timer....dette har jeg ikke prøvd ennå.

    Oppdatering: Kobla på lading i garasjen i går. Det viste seg at den sto på i noe over 5 timer, og da hadde den brukt 7,9 kWh.
    Sist endret av Holern; 12/01/18 kl 11:36 Begrunnelse: Oppdatert info
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  24. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Noen som har erfaring med skiboks eller ski stativ ennå? Noen anbefalinger til merke / type?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  25. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg har skiguard 860T på originale lastedtTiv med vingeprofil. Veldig lekkert. Ligger lavt og fint på taket. Om du klarer deg med kortere boks så er 830T veldig lekker. Den vil ikke stikke over frontruta i hele tatt, men har ikke plass til klassiske ski på 205cm.
    Jeg hadde packline fx tidligere men synes skiguard er enda penere.

  26. Takk Joppe_T8 takket for denne posten
Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kjøp av 940 91 mod. Utfordringer???
    By brynna in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 20/01/15, 08:07
  2. Sigarettenner-utak for langt inne
    By GrøftRenser in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 18/08/14, 11:04
  3. Svar: 12
    Siste post: 09/06/13, 20:08
  4. Utfordringer med TDI !
    By HAS in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/04/13, 14:42
  5. Hvor mange kilometer er for langt?
    By mollair in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/11, 20:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •