Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 136

Tråd: V90 erfaringer og utfordringer så langt?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2016
    Sted
    Rette sia ta Mjøsa
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Spotify oppdatering er tydeligvis tilgjengelig, men får bare Ingen forbindelse til tjenesten når jeg forsøker å oppdatere. Hatt dette problemet nå i ett par dager, men nå forårsaker den nye oppdateringen til Spotify at den ikke virker lenger før den blir oppdatert. Og uten forbindelse til nedlastningsenteret går jo det ikke. Har forsøkt å knytte bilen til wifi sonen fra hjemme nettet, men samme feilmelding som når jeg benytter bilens modem.

    Noen som har noe tips?? Forsøkt å ringe forhandler, men de hadde ikke noe å bidra med. Irriterende!!!!

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stigare73 Vis post
    Spotify oppdatering er tydeligvis tilgjengelig, men får bare Ingen forbindelse til tjenesten når jeg forsøker å oppdatere. Hatt dette problemet nå i ett par dager, men nå forårsaker den nye oppdateringen til Spotify at den ikke virker lenger før den blir oppdatert. Og uten forbindelse til nedlastningsenteret går jo det ikke. Har forsøkt å knytte bilen til wifi sonen fra hjemme nettet, men samme feilmelding som når jeg benytter bilens modem.

    Noen som har noe tips?? Forsøkt å ringe forhandler, men de hadde ikke noe å bidra med. Irriterende!!!!
    Vi hadde samme problemet den dagen vi fikk bilen. Ingen kontakt med nedlastingssenteret. De fikk heller ikke lagt inn serviceavtalen. Ordnet seg med en dag på verksteden, vet ikke hva de gjorde.

  3. Takk Stigare73 takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2016
    Sted
    Rette sia ta Mjøsa
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Hmm hadde bilen på verksted Mandag og var nok trolig da dette oppstod. De la inn noe ny programvare i bilen samt fiksa noe i taket som det var en melding på at måtte gjøres. Og nå er det Påske og blir maange dager å være frustrert på....

  5. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stigare73 Vis post
    Hmm hadde bilen på verksted Mandag og var nok trolig da dette oppstod. De la inn noe ny programvare i bilen samt fiksa noe i taket som det var en melding på at måtte gjøres. Og nå er det Påske og blir maange dager å være frustrert på....
    Jeg har aldri blitt komfortabel med Spotify-appen, bruker en halv evighet på å starte opp, mye mer behagelig med Appe Carplay og Spotify via den. Men kan jo være at oppgradering bedrer dette noe

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Har 20" vinterdekk piggfri continental. Hatt bilen siden slutten av januar. Bilen er nesten litt "kjedelig" på glatta og slipper ikke lett, selv når man ønsker det på glatta med esp avskrudd. Ville ikke valgt hverken pigg eller mindre dimensjon. Eneste er om man kjører på dårlig vei mye bør man vurdere mer dekk og mindre felg.

    Gleder meg til å få på 21" etter påske
    Jeg har faktisk 17" på vinter, det ser forbanna smått ut :P Har 19" på sommer, og synes det er veldig behagelig å kjøre på (kun testet det noen dager foreløpig) da jeg kjører på mye dårlige veier, være seg fjellveier, grusveger og ikke minst asfaltveger av norsk standard uten vedlikehold. Drømmen er selvagt noen lekre 21", men det får bli senere

  7. #31
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ser det er flere som sliter med nøkkelminnet til setet. Naboen her har en helt ny V90 D5
    AWD
    han hentet ut for bare noen dager siden. Vi møttes tilfeldigvis ute her forleden, og det var litt artig at etter en liten prat, og vi begge skulle kjøre, så låste vi begge opp bilene, mens han sete ble stående i konas posisjon, mens mitt flyttet seg pent tilbake til min posisjon. Litt artig at det virker sømløst på en 12 år gammel S80 med 340 000 på telleren, mens på en flett ny V90 så virker det ikke
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Ser det er flere som sliter med nøkkelminnet til setet. Naboen her har en helt ny V90 D5
    AWD
    han hentet ut for bare noen dager siden. Vi møttes tilfeldigvis ute her forleden, og det var litt artig at etter en liten prat, og vi begge skulle kjøre, så låste vi begge opp bilene, mens han sete ble stående i konas posisjon, mens mitt flyttet seg pent tilbake til min posisjon. Litt artig at det virker sømløst på en 12 år gammel S80 med 340 000 på telleren, mens på en flett ny V90 så virker det ikke
    Jeg har aldri hatt særlig problemer med dette på min V90.. før nå, etter software-oppgradering :P

  9. #33
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Koster meg litt å skrive denne tråden, men føler kanskje forumet kan hjelpe? Verkstedet og personlig servicetekniker er konge, men virker ikke som volvo vil innrømme eller helt klarer å ordne dette. Hvis vi er flere og får alt på banen så kan vi kanskje hjelpe hverandre eller må de prioritere oss? Bilen er helt konge utenom... Here we go:

    V90 Bursting blue D5
    AWD
    R-design med "alt" utenom det jeg ikke ville ha. Hatt bilen siden slutten av januar 2017.

    4. Høyt dieselforbruk , i gjennomsnitt 1 liter på mila. Det var drøyt, men køyrer du korte turar og brukar mykje parkeringsvarmar så slår det hardt ut på snittforbruket. Skiboks er jo ein dieseltjuv, køyrer du mykje i motorveghastighet merkast det godt.
    Reelle målinger liter delt på km, samt displayet. Burde vært halvparten? Kjører med skiboks, men dog. Volvo vil ikke innrømme problem eller chippe bilen for å gjøre det bedre (ikke fikset)

    6. Ingen alarm når du går ut av bilen og lysene står på. Dette skjer når du har satt på Tors hammer rånebelysning og glemmer å skru det av (ikke fikset) Du skal vere glad den ikkje pipe for alt mulig.

    7. Ikke automatisk tors hammer og tåkelys på dagen (ikke fikset) Det kan du nok ikkje rekne med at du får heller. Tors hammer er DRL lys og skal ikkje kombinerast med andre lys.

    8. Ikke "alarm" i displayet når airbag fremme er skrudd av, riktignok et lys i taket men ikke som du kommer på å legge merke til (ikke fikset) No er det jo ein del som har den av ganske mykje, og det er jo begrensa kor mykje alarmering du skal sitte å sjå på når du køyrer. Denne varslinga er bransjestandard (diskret orange tekst).

    12. Pilot assist kunne vært bedre og klart å følge svingene uten å kjøre over i motsatt kjørebane når det er tydelige kjørebanelinjer (delvis fikset) Denne funksjonen burde vore stengt ned, det fungerar for dårleg. Det verste er at den indikerar at bilen har kontroll sjølv om den køyrer over i motgåande køyrefelt. Dette kan ta liv viss folk begynne å stole på den. I tillegg så er det ubehagelig å vingle mellom den gule og kvite stripa som ein promillekøyrar...
    .
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  10. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fredrikolastuen Vis post
    Jeg har faktisk 17" på vinter, det ser forbanna smått ut :P Har 19" på sommer, og synes det er veldig behagelig å kjøre på (kun testet det noen dager foreløpig) da jeg kjører på mye dårlige veier, være seg fjellveier, grusveger og ikke minst asfaltveger av norsk standard uten vedlikehold. Drømmen er selvagt noen lekre 21", men det får bli senere
    Var nedtur å skifte fra piggfrie Michelin X ice 3 225/55 R 17 til sommerdekken Michelin Pilot Sport 4 Acoustic 255/40 R19 . Målte 10db støyøkning ift vinterdekkene, og det er absolutt hørbart. Jeg skal gå ned i dekkdimensjon når sommerdekkene må skiftes ut. Komfort før utseende (jeg er blitt voksen nå ).

  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Nytt problem har dukket opp, og verkstedet bekrefter at andre opplever samme. Har fått verkstedstime neste uke.

    Det som skjer er at jeg får alarmvarsel om at det er feil på start/stopp , og at bilen derfor må på service. Start/Stop fungerer ved test (jeg slår den alltid av og bruker den ikke til vanlig). Alarmen forsvant, men verkstedet vil likevel ha bilen inn.

    I tillegg kommer varsel om at det finnes programvareoppdateringer tilgjengelig, og når jeg sjekker så er det for SAMTLIGE apper, noe som er mistenkelig i seg selv. Jeg oppdaterte ikke, og varselet om nye tilgjengelige versjoner forsvant, for så å komme igjen etter en ukes tid.

    Begge disse symptomene var kjent for verkstedet fra andre kundeklager.

  12. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Ble skiftet batterisensor, måtte inn 2 ganger da den ikke var på lager. Diagnostikken leser da at batterispenningen er 10% høyere enn før skiftet (batterispenningen er den samme naturlig vis), så dette er forhåpentlig vis årsak til at spenningen tilsynelatende var for lav for start/stopp. start av bensinvarmer, etc.

    Har fått nyeste programvare med en selvdiagnostikk under oppstart, som løper som en liste nedover, midt mellom spedo / turteller.

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard V90 erfaringer og utfordringer så langt?

    Spennende, må nevne dette for verkstedet jeg også. Får av og til uforklarlige strøm-meldinger om for lav batterispenning.

    Skal inn på aksjon og få skiftet bolter til noe airbag-greier. Må ned med taket og de lovet at det skulle bli som nytt igjen. Tenker på at bilen var inne en dag for å få bort knirk og skrangling i lister og diverse..

    Men begynner å bli veldig fornøyd med bilen nå

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Hvordan oppdaget du problemer med airbag bolter?

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Fikk telefon om aksjon / tilbakekalling. Heldigvis ikke funnet ut selv

  16. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2017
    Sted
    Sørlandet
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Fikk rekommandert brev fra Volvo i går om tilbakekalling. Er visstnok en fabrikasjonsfeil på noen festeskruer til sidekollisjonsputene i taket.

    Ringer dem på mandag for å få time. Satser samtidig på å få oppdatert sw siden nøkkelminnet sjelden virker. Ser at det har vært en større oppdatering av sensus connect, så hadde vært moro å få den i samme omgang!

    http://support.volvocars.com/no/Page...a801510d79cce2

  17. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Fint med "ny" sensus

    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg også ny sensus, spotify er blitt myyye raskere ellers må jeg bare få tid til å bli kjent med den igjen, var litt forandringer...

  19. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Oppdatert første post med status per idag. I det varme været føler jeg den ikke blåser sikkelig kaldt av aircondition. Den blåser bare litt kjølig, men ikke skikkelig kaldt. Har dere andre tenkt på dette?

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Oppdatert første post med fikset feil + 3 nye feil. Noen andre som har vært borti tilsvarende?

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Oppdatert første post med fikset feil + 3 nye feil.
    Hvordan er du fornøyd med skinn&nubuk-setene a? Jeg går og lurer på å bytte til helskinn, men synes det er ser litt kulere ut med nubuk-greiene.

  22. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Noen som har prøvd å ha 3 barneseter baki V90'en.........?

  23. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard V90 erfaringer og utfordringer så langt?

    Det går fint med 3 barneseter i v90. Sjekk på konfiguratoren til volvo hvilke barneseter som passer sammen.

  24. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Oppdaget noe i dag, som jeg ikke likte. Vi har PR i dag to barneseter baki, et bakovervendt bak passasjersetet. Montert i henhold til instruks, i ISOFIX-festene, og med passasjersetet skjøvet inntil ryggen på barnesetet, av typen Besafe Izi kid. Det viser seg at barnesetet har slitt hull i ryggen på passasjersetet foran....

  25. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Oi...! Kjipt. Bilde?

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard



    Slik ser det ut... :/

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kjøp av 940 91 mod. Utfordringer???
    By brynna in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 20/01/15, 08:07
  2. Sigarettenner-utak for langt inne
    By GrøftRenser in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 18/08/14, 11:04
  3. Svar: 12
    Siste post: 09/06/13, 20:08
  4. Utfordringer med TDI !
    By HAS in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/04/13, 14:42
  5. Hvor mange kilometer er for langt?
    By mollair in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/11, 20:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •