Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 136

Tråd: V90 erfaringer og utfordringer så langt?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard V90 erfaringer og utfordringer så langt?

    Nå som vi har hatt bilene våre noen måneder. Er alt bare konge eller har dere noen utfordringer?

  2. Takk Viking80, Joppe_T8 takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard V90 erfaringer og utfordringer så langt?

    Koster meg litt å skrive denne tråden, men føler kanskje forumet kan hjelpe? Verkstedet og personlig servicetekniker er konge, men virker ikke som volvo vil innrømme eller helt klarer å ordne dette. Hvis vi er flere og får alt på banen så kan vi kanskje hjelpe hverandre eller må de prioritere oss? Bilen er helt konge utenom... Here we go:

    V90 Bursting blue D5
    AWD
    R-design med "alt" utenom det jeg ikke ville ha. Hatt bilen siden slutten av januar 2017.

    1. Minne på førersete koblet til nøkkel bytter seteinnstilling og speil med den andre nøkkelen slik at når bedre halvdel har kjørt blir setet justert til hennes nøkkel hver gang jeg setter meg inn i bilen. Syyykt irriterende

    (edit 01.04.2017: virker plutselig, muligens sletting og aktivering av nøkkelminnet på den andre nøkkelen og ikke begge nøklene samtidig gjorde susen. Har vært supert i 5 dager)

    (Edit 27.05.2017: virker enda, men tør ikke å klusse med det)

    2. Skranglelyder i dørene ved høy musikk (fikset)

    3. Lårstøtte håndtak løsnet (mac gyver fikset da deler ikke er å oppdrive)

    Edit 14.06.2017: fikset med riktige deler

    4. Høyt dieselforbruk , i gjennomsnitt 1 liter på mila.
    Reelle målinger liter delt på km, samt displayet. Burde vært halvparten? Kjører med skiboks, men dog. Volvo vil ikke innrømme problem eller chippe bilen for å gjøre det bedre (ikke fikset)

    (Edit 27.05.2017: bruker enda 1 liter på mila så oppdateringer av elektronikk har ikke hjulpet, heller ikke å ta av skiboksen hjalp noe)

    5. Bilen varsler om lavt batterinivå og vil ikke starte webasto (kalibrert batterisensor, oppgradert programvare, bedre med ikke fikset?)

    (Edit 27.05.2017: får feilmelding av og til, ikke noen siden siste oppdatering av programvare)

    6. Ingen alarm når du går ut av bilen og lysene står på. Dette skjer når du har satt på Tors hammer rånebelysning og glemmer å skru det av (ikke fikset)

    7. Ikke automatisk tors hammer og tåkelys på dagen (ikke fikset)

    8. Ikke "alarm" i displayet når airbag fremme er skrudd av, riktignok et lys i taket men ikke som du kommer på å legge merke til (ikke fikset)

    9. Problemer med volvo on call dårlig kontakt med bilen og må gi kommandoer flere ganger. En gang på hytta i snøstorm sa volvo on call at vinduet var åpent kult å gå i surt vær for å konstatere at vinduet var igjen (delvis fikset, blitt bedre)

    (Edit 27.05.2017: ingen problemer lenger, bortsett fra at kun siste kjørelogg viser i volvo on call appen etter siste oppdatering av app)

    10. Dårlig spotify app og andre skjerm-tjenester ved bruk av datakortet montert i bilen (delvis fikset, enda ikke bra)

    (Edit 27.05.2017: funker konge etter siste oppdatering av sensus, kommer nesten med en gang etter oppstart)

    11. Forbruksmåleren som viser mil igjen før tom tank er helt på trynet. Kan vise 8 mil igjen å kjøre ved nesten halv tank (ikke fikset)

    (Edit 27.05.2017: ingen forskjeller, fremdeles like misvisende etter siste oppdatering av programvare i bilen)

    12. Pilot assist kunne vært bedre og klart å følge svingene uten å kjøre over i motsatt kjørebane når det er tydelige kjørebanelinjer (delvis fikset)

    (Edit 27.05.2017: føler den virker mye bedre, men fremdeles kan den kjøre over i motsatt kjørebane)

    Nye feil 14.06.2017:

    13. Følte klima kjølte dårlig når det ble varmt ute. Kom en sval bris istedenfor kaldt. Verkstedet måtte bytte en del i klimaanlegget så ble det i orden. De hadde heldigvis bestilt inn delen når jeg meldte fra om problemet.

    14. Riper i r-design rattet på utsiden. Har nok kommet borti på vei inn i bilen, men det er maaange steder og føler skinnet er av dårlig kvalitet. Gjør ikke noe annerledes med denne bilen enn de andre jeg har hatt. Blir meldt inn sak av forhandler

    15. Ble i samband med nr. 14 gjort oppmerksom på slitasje på sidestøtten på r-design delskinn setet. Var ganske grått etter 5000km. Er blitt meldt inn av forhandler.
    Sist endret av Volvo144; 14/06/17 kl 23:37 Begrunnelse: Oppdatert per 28.03.2017

  4. Takk S0r, anders85 takket for denne posten
  5. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Med andre ord en del barnesykdommer altså. Hmm. Håper dette ordner seg! Hvilken forhandler har du?

  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard V90 erfaringer og utfordringer så langt?

    Den ordner seg nok, men interessant om andre har samme problemer og eventuelt fått løst dem. Som sagt så koster det meg litt å skrive meldingene her, men nå har jeg gått i 2 måneder og mye virker det som om volvo sentralt driter i eller ikke vil forstå at er et problem. Har ikke lyst å henge ut forhandler her, for jeg er kjempefornøyd med informasjon og tilbakemeldinger fra dem.

  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Ja dette er vel saker og ting som en forhandler ikke får gjort så mye med "på egen hånd" kanskje.

  8. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Er jo stort sett programvareproblemer her ja

  9. #7
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Nettopp, så det bør være god sannsynlighet for at flere av disse punktene vil bli løst ved en oppdatering før eller siden.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #8
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror nok ikke Volvo driter i det, men å løse problemer tar tid, spesielt på helt nye biler som akkurat er kommet. Volvo ordner nok opp i dette snart får vi håpe. Bedre at de bruker litt tid på å en ordentlig fiks, i stedet for å haste sammen en 50% løsning
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Men er det bare jeg som har problemer eller har andre tilsvarende? Har dere fått fikset problemene? Isåfall hvordan?

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Opplever svært få problemer med disse bilene, men noe sw bugs i starten har det vært. Trodde de skulle by på mer utfordringer i utgangspunktet.
    Så bilene jeg har "ansvar" for i Oppland fungerer veldig fint, inkludert min egen T8
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Kjenner dere til disse feilene eller er min bil "unik"? Kan det være kombinasjonen av utstyr på min som gjør dette vanskelig å finne utav? Irriterende at drømmebilen skal være sånn, spesielt det med seteminne plager meg veldig siden det skjer hver dag. Jeg kjører i barnehagen og leverer ungene, bytter bil med min bedre halvdel på jobben hennes og hun henter. Det betyr at setet blir feil hver morgen. Har googlet men finner ingen andre tråder om problemet hverken her eller jagrullar forumet....

  14. #12
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Kjenner dere til disse feilene eller er min bil "unik"? Kan det være kombinasjonen av utstyr på min som gjør dette vanskelig å finne utav? Irriterende at drømmebilen skal være sånn, spesielt det med seteminne plager meg veldig siden det skjer hver dag. Jeg kjører i barnehagen og leverer ungene, bytter bil med min bedre halvdel på jobben hennes og hun henter. Det betyr at setet blir feil hver morgen. Har googlet men finner ingen andre tråder om problemet hverken her eller jagrullar forumet....
    Hver nøkkel har vel minne for sete til den som bruker bilen, må få de til å nullstille og forsøke å lagre det på nytt da...
    Siden den stiller seg inn på fruens nøkkel - ser det jo ut til å virke ?
    Så da må det vel ha skjedd en feil når du stilte inn setet/speil på din nøkkel da !?!
    Går du inn på menyen MY CAR; er vel dette noe du selv kan gjøre også.... (er nå i alle fall det på min 17 modell V40)

    The key memory has to be activated for each of the remote keys used in the vehicle as follows:



    1


    Insert a remote key in the ignition slot.


    2


    Go into the MY CAR menu and go to SettingsCar settingsCar key memory


    3


    To activate the remote key memory feature, press ENTER (check the box).


    The remote key is now ready to store the position of the power driver's seat and door mirrors.

    Repeat this procedure for each of the vehicle's remote keys.


    Mvh
    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Verkstedet har sletta nøklene og lagt inn på nytt, det samme har jeg gjort mange ganger. Alle nøklene. Problemet er at seteminnet og speilene bytter nøkler mens resten blir som det skal virker det som. Det vil si at mitt display er rødt og hennes blått, men seter og speil blir omvendt

  16. #14
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Når det er sagt, vet jeg at når de første XC90ene (Type 2) kom; ble det en del "ramaskrik" på at ingen av bilene kom med minne funksjon på nøklene.
    - Dog rettet de vel opp dette i en SW oppdatering noe senere.




    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  17. #15
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Verkstedet har sletta nøklene og lagt inn på nytt, det samme har jeg gjort mange ganger. Alle nøklene. Problemet er at seteminnet og speilene bytter nøkler mens resten blir som det skal virker det som. Det vil si at mitt display er rødt og hennes blått, men seter og speil blir omvendt
    Ja....da blir det vel å vente på en oppdatering da :-/

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  18. #16
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sto vel noe om det på denne linken;
    http://support.volvocars.com/forum/t...le-update.aspx

    Men nå ser jeg Volvo hadde tatt siden bort (!)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  19. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Når var du inne til oppgradering?
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  20. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Mandag denne uken siste gang

  21. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2017
    Sted
    Sørlandet
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Koster meg litt å skrive denne tråden, men føler kanskje forumet kan hjelpe? Verkstedet og personlig servicetekniker er konge, men virker ikke som volvo vil innrømme eller helt klarer å ordne dette. Hvis vi er flere og får alt på banen så kan vi kanskje hjelpe hverandre eller må de prioritere oss? Bilen er helt konge utenom... Here we go:

    V90 Bursting blue D5
    AWD
    R-design med "alt" utenom det jeg ikke ville ha. Hatt bilen siden slutten av januar 2017.

    1. Minne på førersete koblet til nøkkel bytter seteinnstilling og speil med den andre nøkkelen slik at når bedre halvdel har kjørt blir setet justert til hennes nøkkel hver gang jeg setter meg inn i bilen. Syyykt irriterende (ikke fikset)
    Sliter litt med det samme her. Har ikke forsket nok til å konkludere enda, men foreløpig ikke fått orden på det.
    2. Skranglelyder i dørene ved høy musikk (fikset)
    Heldigvis ikke noe problem.
    3. Lårstøtte håndtak løsnet (mac gyver fikset da deler ikke er å oppdrive)
    Heldigvis ikke noe problem.
    4. Høyt dieselforbruk , i gjennomsnitt 1 liter på mila.
    Reelle målinger liter delt på km, samt displayet. Burde vært halvparten? Kjører med skiboks, men dog. Volvo vil ikke innrømme problem eller chippe bilen for å gjøre det bedre (ikke fikset)
    Foreløpig mye småkjøring på oss, så litt vanskelig å se på snittforbruket. Hadde en tur på hytta for litt siden, og fikk da forbruk på 6,2 opp og 5,5 (tallene er hentet fra appen) ned. Dette er en relativt kupert tur både opp og ned, men mest oppover til hytta. Kjører forøvrig D4
    AWD
    med skiboks på taket og bil med to voksne og to barn.

    5. Bilen varsler om lavt batterinivå og vil ikke starte webasto (kalibrert batterisensor, oppgradert programvare, bedre med ikke fikset?)
    Ikke opplevd dette. Høres dog bedre ut enn på forrige bilen min (XC60) som startet varmeren og kjørte til batteriet var tomt og Viking måtte komme og gjenopplive bilen. Dette skjedde to ganger, så jeg er glad for å høre at bilen er intelligent nok til å la være å starte varmeren.
    6. Ingen alarm når du går ut av bilen og lysene står på. Dette skjer når du har satt på Tors hammer rånebelysning og glemmer å skru det av (ikke fikset)
    Ikke testet
    7. Ikke automatisk tors hammer og tåkelys på dagen (ikke fikset)
    Ikke testet
    8. Ikke "alarm" i displayet når airbag fremme er skrudd av, riktignok et lys i taket men ikke som du kommer på å legge merke til (ikke fikset)
    Ikke testet, da konemor sitter i passasjersetet (eller meg), og da vil vi ha airbagen på!
    9. Problemer med volvo on call dårlig kontakt med bilen og må gi kommandoer flere ganger. En gang på hytta i snøstorm sa volvo on call at vinduet var åpent kult å gå i surt vær for å konstatere at vinduet var igjen (delvis fikset, blitt bedre)
    Ingen problemer så langt. Fungerer smertefritt, noe det og gjorde på forrige bil.
    10. Dårlig spotify app og andre skjerm-tjenester ved bruk av datakortet montert i bilen (delvis fikset, enda ikke bra)
    Spiller direkte fra telefonen, så dette er ikke noe jeg har testet. Bruker for øvrig Google Play Music, og ikke Spotify. Har ikke sim i bilen foreløpig.
    11. Forbruksmåleren som viser mil igjen før tom tank er helt på trynet. Kan vise 8 mil igjen å kjøre ved nesten halv tank (ikke fikset)
    Ikke opplevd dette problemet
    12. Pilot assist kunne vært bedre og klart å følge svingene uten å kjøre over i motsatt kjørebane når det er tydelige kjørebanelinjer (delvis fikset)
    I dagens versjon, føler jeg at Pilot Assiste er en kul gimmic man ikke kan stole på. Med andre ord blir den ikke brukt. På svingete veier klarer den ikke å holde seg innenfor linjene, og som du skriver er det ikke alltid den klarer det på fine veier med gode linjer heller. Føler bilen ofte søker ut mot hvitstripa i stedenfor å ligge midt mellom linjene. Skulle og gjerne ha fått varsel med lyd når den kobler ut, slik at man umiddelbart blir oppmerksom på at man må ta over rattet.
    Bilen vår er en V90 D4
    AWD
    Inscription. Mine svar i rødt over. Har ellers ikke kommet over noen store problemer, og håper at det som er nevnt kan fikses. Håper og at i fremtiden det er mulig å oppdatere bilen selv via WiFi, da det er håpløst å måtte ha bilen på verksted hver gang det er noe programvarekrøll. Når det er såpass mye software som styrer bilen, burde dette være en fordel for både kunde og verksted. Har selv god dekning på WiFi i garasjen. Pr i dag får jeg ikke en gang lov til å oppdatere kart over WiFi, men må ta det på minnepinne. Håpløs løsning spør du meg.
    Sist endret av S0r; 30/03/17 kl 11:43

  22. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Der har Volvo litt å lære av bla. Tesla. Der er alt av oppdatering via WiFi.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    En gledelig oppdatering: punkt 1 med seteminnet som bytter plass har vært i orden en uke nå. Er en glede å åpne døra og setet blir riktig. Vet ikke hva som gjorde susen, men mulig det var at jeg sletta minnet på min bedre halvdels nøkkel uten å samtidig gjøre det samme med min.

  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Har gjort noen erfaringer selv, etter noen måneder med min D4 Inscription

    1. Minne på førersete koblet til nøkkel bytter seteinnstilling og speil med den andre nøkkelen slik at når bedre halvdel har kjørt blir setet justert til hennes nøkkel hver gang jeg setter meg inn i bilen. Syyykt irriterende

    - Opplever dette av og til selv, ikke helt greid å forstå mønsteret, for de aller fleste gangene fungerer det akkurat som det skal.

    2. Skranglelyder i dørene ved høy musikk (fikset)

    - Ikke opplevd dette selv

    3. Lårstøtte håndtak løsnet (mac gyver fikset da deler ikke er å oppdrive)

    - Har ikke lårstøtte på mine seter, så ikke relevant for meg

    4. Høyt dieselforbruk , i gjennomsnitt 1 liter på mila.
    Reelle målinger liter delt på km, samt displayet. Burde vært halvparten? Kjører med skiboks, men dog. Volvo vil ikke innrømme problem eller chippe bilen for å gjøre det bedre (ikke fikset)

    - Har kjørt med snitt på 0,78 nå de første 10.000km, mye blandet og bykjøring, lite langkjøring

    5. Bilen varsler om lavt batterinivå og vil ikke starte webasto (kalibrert batterisensor, oppgradert programvare, bedre med ikke fikset?)

    - Har opplevd dette et par ganger når det har vært for lite diesel til å starte varmeren. Først får jeg en haug med varsler på mobilen at varmer ikke kan startes pga lavt dieselnivå. Får deretter varsel om at varmer ikke er startet for å spare batteri.

    6. Ingen alarm når du går ut av bilen og lysene står på. Dette skjer når du har satt på Tors hammer rånebelysning og glemmer å skru det av (ikke fikset)

    - Bruker kun automodus på lysene, så ikke testet

    7. Ikke automatisk tors hammer og tåkelys på dagen (ikke fikset)

    - Aldri tenkt over hva den tenner som "auto" på dagtid, sitter alltid inni bilen, ikke utenfor


    8. Ikke "alarm" i displayet når airbag fremme er skrudd av, riktignok et lys i taket men ikke som du kommer på å legge merke til (ikke fikset)

    - Aldri skrudd av denne, men ser jo lampen i taket når jeg starter opp bilen

    9. Problemer med volvo on call dårlig kontakt med bilen og må gi kommandoer flere ganger. En gang på hytta i snøstorm sa volvo on call at vinduet var åpent kult å gå i surt vær for å konstatere at vinduet var igjen (delvis fikset, blitt bedre)

    - Opplever selv å måtte gi kommandoer flere ganger, spesielt programmering av varmer

    10. Dårlig spotify app og andre skjerm-tjenester ved bruk av datakortet montert i bilen (delvis fikset, enda ikke bra)

    - Går sinnsykt tregt å starte de forskjellige appene (spotify, parkeringsapp etc). Derfor kuttet det helt ut og kjører kun Apple Carplay


    11. Forbruksmåleren som viser mil igjen før tom tank er helt på trynet. Kan vise 8 mil igjen å kjøre ved nesten halv tank (ikke fikset)

    - Ikke opplevd selv

    12. Pilot assist kunne vært bedre og klart å følge svingene uten å kjøre over i motsatt kjørebane når det er tydelige kjørebanelinjer (delvis fikset)

    - Heller ikke helt komfortabel med pilot assis.

    To andre ting jeg har opplevd selv:

    - Innertaket lukker seg nå og da, uten at jeg har greid å finne mønsteret på når dette skjer. Titt og ofte når jeg kommer tilbake til bilen så er innertaket lukket.
    - Piping i bremsene foran. Irriterende ulyd i bremsene foran, er meldt inn og testet hos Bilia, venter på svar om hva som skjer videre.

    Skal legge om til sommerdekk kommende uke, skal da samtidig ha oppgradering av software i bilen. Usikker på hva denne evt løser

  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    S90 T5 siden november 2016.

    1. Minne. Ukjent for meg, men merk at Key Tag ikke lagrer profilen din.

    4. Forbruket ligger nok oppunder literen på lett blandet/by med min kjørestil, men har vært nede i 0,62 på landevei så er godt fornøyd med potensialet.

    5. >Bilen varsler om lavt batterinivå og vil ikke starte webasto (kalibrert batterisensor, oppgradert programvare, bedre med ikke fikset?)
    Ved bruk av bensinvarmer morgen/ettermiddag og kjøring totalt 40 minutter tur/retur, ladet batteriet seg ned til alarmnivå / utkopling av bensinvarmer etter 3 dager. Verkstedet konstanterte en konstant strømlekkasje på 0,4 volt. Etter 2 verkstedsbesøk, full reinstallering av sw og mye fram og tilbake med fabrikken kom Volvo med en sw patch som ble installert og etter det har det fungert helt glimrende, mye småkjøring og bruk av både varmer og andre storforbrukere av strøm uten problemer.


    6. >Ingen alarm når du går ut av bilen og lysene står på. Dette skjer når du har satt på Tors hammer rånebelysning og glemmer å skru det av (ikke fikset)
    Jeg dimmet til park under en stopp på vei til jobb og glemte sette tilbake til auto da jeg kjørte videre, slik at bilen ble stående parkert en hel arbeidsdag med lysene på. De bruker tydelig vis lite strøm, for jeg fikk ikke engang advarsel om lavt nivå når bensinvarmeren kicket inn på ettermiddagen.

    7. >Ikke automatisk tors hammer og tåkelys på dagen (ikke fikset)
    Det er da heller ikke noen annonsert funksjonalitet at tåkelysene skal følge med på kjørelys instillingen ?

    9. >Problemer med volvo on call dårlig kontakt med bilen og må gi kommandoer flere ganger.
    Har hatt mye og store problemer med VOC helt siden start, har vært OK siden siste sw oppdatering, men er fremdeles veldig treg. Men nå fungerer i alle fall alle kommandoer og statuser.

    12. >Pilot assist kunne vært bedre og klart å følge svingene uten å kjøre over i motsatt kjørebane når det er tydelige kjørebanelinjer (delvis fikset)
    Har fungert men jeg synes styringen er mer behagelig uten, og har koblet det ut under vanlig kjøring. Kopler inn når det skal langkjøres og jeg kan bli trøtt og uoppmerksom.

    De punkt jeg ikke har kommentert har jeg ikke hatt problemer med eller erfaring fra.

    Ellers:
    Vanvittig høy skriking i bremsene bak under svak brems ved rygging ut fra oppkjøreslen min, Volvo skiftet skivene og det var OK for en stund, er tilbake igjen nå.

    "Nødbrems" har kicket inn et par ganger uten noen synlig grunn, kjørende på tofeltsvei med møtende trafikk. Venstre forhjul har da låst seg i brøkdel av et sekund, eller
    ABS
    slår til og det kjennes og høres som om det skjer en låsing .

    Vil og legge til at jeg har lakkbeskyttet med Ditec Ceramic Ultra og full Ditec understellsbehandling. Til sistnevnte ble det kommentert at bilen var utrolig mangelfullt behandlet fra fabrikk, omtrent det verste det hadde sett, og langt verre enn hva de så på VW som alle etterbehandles som nybil her vestpå. Nå sier jo Volvo at det brukes så mye nytt innen legeringer som overflødiggjør antirusttiltak, men jeg ønsker ikke teste det ut for dem...
    Denne testen påpeker det samme: http://www.vibilagare.se/test/rost/r...volvo-s90-2016


    Ellers lurer jeg på hvordan en del av disse problemene du nevner kan ha status "delvis fixet" ?
    Sist endret av Hebbelilla; 06/04/17 kl 23:46 Begrunnelse: Tilleggsopplysning antirust

  26. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Dere som har hatt V90/S90 en stund nå, hva er deres erfaring med vinterdekk? Hvilken dimmensjon og Pigg/ikke pigg?

  27. Takk Eritom takket for denne posten
  28. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joppe_T8 Vis post
    Dere som har hatt V90/S90 en stund nå, hva er deres erfaring med vinterdekk? Hvilken dimmensjon og Pigg/ikke pigg?
    Har 20" vinterdekk piggfri continental. Hatt bilen siden slutten av januar. Bilen er nesten litt "kjedelig" på glatta og slipper ikke lett, selv når man ønsker det på glatta med esp avskrudd. Ville ikke valgt hverken pigg eller mindre dimensjon. Eneste er om man kjører på dårlig vei mye bør man vurdere mer dekk og mindre felg.

    Gleder meg til å få på 21" etter påske

  29. Takk Eritom takket for denne posten
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kjøp av 940 91 mod. Utfordringer???
    By brynna in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 20/01/15, 08:07
  2. Sigarettenner-utak for langt inne
    By GrøftRenser in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 18/08/14, 11:04
  3. Svar: 12
    Siste post: 09/06/13, 20:08
  4. Utfordringer med TDI !
    By HAS in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/04/13, 14:42
  5. Hvor mange kilometer er for langt?
    By mollair in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/11, 20:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •