Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 114 av 114

Tråd: V90 erfaringer og utfordringer så langt?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Jeg har skiguard 860T på originale lastedtTiv med vingeprofil. Veldig lekkert. Ligger lavt og fint på taket. Om du klarer deg med kortere boks så er 830T veldig lekker. Den vil ikke stikke over frontruta i hele tatt, men har ikke plass til klassiske ski på 205cm.
    Jeg hadde packline fx tidligere men synes skiguard er enda penere.
    Lov å spørre om ca pris på komplett pakke?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Antall takk

Standard

Boksen kjøpte jeg på autoload for 9.990,-
    Lastestativet inngikk i kjøpekontrakten for bilen men står med kr 3.235,- Du får sikkert litt rabatt på stativet. Det er dette oppsettet skiforbundet bruker på sine biler også, den klart fineste løsningen etter min mening.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2017
    Sted
    Sørlandet
    Antall takk

Standard

Jeg kjøpte Volvo sin boks sammen med bilen. Fikk rabatt på 33%, så da endte den opp på kr 10.400,-. Bare gode ord å si om den etter å ha eid bil og boks i ett år.

Bilen skal for øvrig på første service i morgen.

4. Takk Joppe_T8 takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2017
    Antall takk

Standard

Kan melde om at v90 t8 fungerer utmerket i -34grader! Ikke overraskende, men likevel! Eneste jeg merker er at den kjører mye bensinmotor i starten, til batteriet har blitt litt varmt. Jeg har da kondisjonert, men batteriet vsr ferdig ladet for en del timer siden.

Medlem siden
    16. des. 2011
    VCCN medlemsnummer
    2037
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Valdres Vis post
    Kan melde om at v90 t8 fungerer utmerket i -34grader! Ikke overraskende, men likevel! Eneste jeg merker er at den kjører mye bensinmotor i starten, til batteriet har blitt litt varmt. Jeg har da kondisjonert, men batteriet vsr ferdig ladet for en del timer siden.
    Enig! Har xc90T8 og den virker som den skal. Bensinmotor går oftere jo kaldere det er, men det er nok for å sørge for at alt elektrisk skal virke.
    Jeg er imponert faktisk!
    Lotus Elise, Alfa Romeo GT 3,2, Kia Soul EL, Volvo XC90 T8 R, Shibaura fra 1984 og en gammal færing

Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Antall takk

Standard

15 minus og bakdøra låste seg ikke opp og klimanlegget kødda det til med grilling av trynet og frysetørring av føttene. Får sende mail til serviceteknikkeren.

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Hei
    Har opplevd å få "kollisjonsvarsel" på HUD med tilhørende alarm 2 ganger nå - uten at det er noen bil foran eller møtende i motgående kjørefelt.
    Opplevd det samme også en 5-6 ganger med en campingvogn (som står parkert) på utsiden av en veg - jeg ofte kjører forbi.

Noen andre som opplever at dette er litt for sensitivt (Dvs når det ikke finnes bil i nærheten - er det jo mer enn sensitivt....)?

Rcar
    Sitat Opprinnelig postet av Hebbelilla Vis post
    Ja, men ikke på HUD da jeg ikke har HUD. Men alarm/varsel og "låsing" av venstre forhjul virker det som, et kort støt som om
    ABS
    slår inn. Har opptrådd flere ganger på samme vegstrekning, men ikke nøyaktig samme sted. I likehet med deg opplever jeg og at det skjer uten biler foran eller i motgående felt.

Skal be dem lete i logger på neste service.
    Har dere fått undersøkt noe mer om dette? Vår V90 har nå kjørt 4300km og på de to mnd vi har hatt bilen har dette skjedd 6 ganger. Volvo finner foreløpig ikke ut noe, og ser ingen ting i loggen i bilen..
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

---

Volvo V90 R-design T8 2018
    Volvo C30 Sport 2.0D 2008

Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Har dere fått undersøkt noe mer om dette? Vår V90 har nå kjørt 4300km og på de to mnd vi har hatt bilen har dette skjedd 6 ganger. Volvo finner foreløpig ikke ut noe, og ser ingen ting i loggen i bilen..
    Hei,

Har opplevd dette på en strekning jeg pendler, E-18 Vestfold i forbindelse med veiarbeid i tuneller. Skjedde på samme sted hver dag 1-3 inn i tunellen. Kort brems og collission warning indikasjon i HUD . Ringte veitrafikk sentralen og gav beskjed, de skulle sjekke opp. Uka etter var problemet borte.... Så i et annet forum at en hadde opplevd at midlertidig måleutstyr utplassert av Vegvesen kunne være årsak.. Men jeg vet ikke...

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Antall takk

Standard

Nå har jeg ikke V90 (enda, lysta er der..) men når det gjelder kollisjonsvarsel så har jeg en liten teori der. Har dette på min MY11 V70, denne varsler hver gang jeg i skumring/mørke kjører fra Åsane (Bergen Nord) mot Nordhordland i det jeg kjører opp broen mot Eikås-tunnellen. Her har jeg konkludert med at det skyldes av SVV har plassert noen lys så lavt og med så tette mellomrom at kameraet i frontruten tolker det som om jeg møter en bil. Jeg har også sett at i en del tuneller der de har utført vedlikehold med mangelfull belysning (der alternativ belysning henger på veggen) så kan dette forvirre systemet. Vi anta at Volvo ikke aner hvordan SVV får utført vedlikehold av tuneller m.m. og derfor kan dette kalles normal oppførsel av bilen. Jeg har ikke Active City stop, så bilen bremser ikke med mindre jeg bruker den adaptive cruisecontrollen.
    '11 V70D3
    '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '06 Hobby 560 UKF

Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Kan jo dele litt erfaringer jeg har gjort meg til nå med forbruket på V90 Hybrid til nå.

Småkjøring lokalt (ca 5 mil om dagen) Typisk 0,2 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Småkjøring lokalt (røfflig 10 mil om dagen i snitt): 0,5 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Blandet kjøring/langkjøring (20 mil om dagen) 0,65 liter på mila (Med 1 ladning om natta)
    Langkjøring (40 mil om dagen): 0,61 liter (1 ladning om natta) Mye kjøring på motorvei med ca 90 km/t i snitt.
    Langkjøring (50 mil om dagen): 0,78 liter på mila (MERK; INGEN LADING) Mye kjøring på motorvei i ca 115-120 km/t.
    Totalforbruk etter rett over 1000 km er 0,55 (I snitt er det da ladet 1 gang per døgn)
    Totalforbruk etter rett over 2000 km er 0,62 (I snitt er det da ladet under 1 gang per døgn - har altså ikke ladet hver dag, tross "flatt batteri")

Å bruke POWER til å lade batteriet kjapt opp under kjøring fungerer - men gir ingen gevinst i bedre snittforbruk, når man da etterpå velger Hybrid igjen.
    (Snittet går da opp litt....fordelen man evt sitter igjen med er litt mer "juice" ved forbikjøringer etc og mulighet for å kjøre hybrid/pure lokalt)
    Å bruke PURE for å så veksle over til hybrid når batteri er tomt - fører etter mine erfaringer også til høyere snitt enn å velge hybrid fra start.
    Konstant
    AWD
    er ikke foreløpig testet, og jeg ser vel heller ikke poenget i 99,99 % av kjøremønstret mitt. (Ikke vært vinter enda....men dette er el en funksjon jeg kun kommer til å velge "on demand")

Optimering (Polestar) reduserte forbruket (muligens) noe på snill kjøring, mens (øket) det noe på litt mer ""aggressiv"" / sportslig kjøring = "All in all...the same"

Rcar
    Da må jeg legge til en ny oppdatering på erfaring mtp forbruk på T8; Har nå totalt sett gått opp til 6,6 liter/100 km over 8696 kjørte km.
    - Litt skuffet over det - selv om det var forventet økning mtp lang vinter.
    * Skal legge til at det nesten kun har vært småkjøring, med under 50 km per dag.
    - Hvilket ikke hjelper nevneverdig - da bilen har blitt ladet fullt opp hver gang.
    Dette har resultert i et gjennomsnitt forbruk av bensin (ved siden av el) til 8,4 liter/100 km de siste 3500 km.
    Gjennom vinteren har rekkevidden hver gang etter full ladet batteri indikert 35 km el modus. (Kontra både 52 og 50 km som sto i displayet sommer/høst)
    Ellers har jeg opplevd at den elektriske rekkevidden ligger på maks 20 km på typisk småkjøring. (Pen kjøring med forsiktig gass / aktiv bruk av B for generering ved bremsing)

Mvh Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2018
    Antall takk

Standard

Er det andre som opplever at bensinmotoren starter selv om man kjører i "Pure" med fulladet batteri?
    Har snakket med Volvo her i Stavanger om det. De hadde egentlig ikke noe godt svar på hvorfor. Fikk oppdatert programvare men "feilen" er der fortsatt.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2018
    Antall takk

Standard

Har en XC60 T8 og opplever også at bensinmotoren starter selv om man kjører i "Pure" med fulladet batteri. Jeg har regnet med at det er tilleggsvarmeren som starter og bruker bensin, men vet ikke.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Antall takk

Standard

Jo kaldere det er, jo lettere/oftere starter bensinmotoren. Forvarming er løsningen for å unngå dette etter min erfaring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

sommer sko

-V90 T8 R-design - 18
    -VW Golf 7 -14
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1