Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Mine erfaringer med Frydenbø Åsane

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard Mine erfaringer med Frydenbø Åsane

    Jeg har nylig kjøpt meg en XC70 2014-modell. Opplevelsen knyttet til å kjøpe en bil til en "halv million" står ikke stil med de forventningene jeg hadde på forhånd. Jeg kan oppsummere med at Frydenbø Åsane ikke framstår som spesielt "rause", om jeg kan bruke det ordet.

    Selgeren som jeg primært har hatt kontakt med har helt klart vært hyggelig og service-innstilt. Jeg synes han gjorde en god jobb med å finne en bil som matchet mine ønsker (gikk å fant en på "lageret" når ingen i utstillingen passet meg).

    Da vi hadde blitt enige om pris, spurte selger om jeg trengte finansiering. Det svarte jeg at jeg ikke trengte. Det var selvsagt OK, men han antydet at han/de da gikk glipp av litt kickback. Vi fikk etterhvert avtalt (bilen måtte på service først) overlevering om en uke. Fint.

    Hentet bilen en fredag, lørdagen ble den hentet av Viking. Lang historie kort; de hadde ved servicen glemt å fylle på ny olje etter at den gamle var blitt tappet ut. Les mer om det her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...70-tok-kvelden

    Ringte mens jeg ventet på Viking til selgeren, som tok telefonen selv om han hadde fri. Han sa meg at jeg skulle ta kontakt med Sixt bilutleie, som sikkert vil låne meg en bil, Frydenbø skulle ta regningen, håpte han. Dette ble aldri noe av, da verksteds-koordinatoren tilbyr meg lånebil: Jeg får på mandagen beskjed om at bilen skal få seg ny motor, og at det vil ta 1 til 2 uker. Som lånebil får jeg en
    FWD
    manuell V70. Blir aldri helt komfortabel med denne, men kommer nå opp bakken hjemme selv med snø. Og bilen min er jo snart ferdig på verksted med ny motor.... Når jeg henter lånebilen fikk jeg forresten en beklagelse og forklaring om at dette med olja var en god gammeldags misforståelse. Jeg får også epost-bekreftelse på at de skal se på den ikke fungerende navigasjons-løsningen i bilen.

    Mens jeg venter på at bilen min skal bli reparert, får jeg en epost fra selger som lurer på hva vi avtale angående finansiering av bilen; han ser at de ikke har fått betalt! Og han blir små "sjokkert" over historien med bilen, og beklager på verkstedets vegne (igjen). Og det stemmer, betaling/finansiering av ikke nevnt med et ord da jeg hentet bilen. Jeg fikk altså bilen med meg uten et ord om betaling. Han ønsker da å tilby meg lån (med pant i bilen - noe som ikke er lovlig etter at varen er overlevert til kunde). Jeg takker høflig nei, og ber om at han oppgir betalingsinfo. Det får jeg, men selger har da glemt å trekke i fra verdien på innbyttebilen. Jeg gjør ham oppmerksom på dette.

    Får etter omlag 10 dager beskjed om at det vil gå ytterligere 2 til 3 uker før Volvo får sendt ny motor fra Sverige. Forhører meg da om å bytte bilen. Da ble jeg oppringt av det jeg tror var "bruktbilsjefen". Han er veldig opptatt av at jeg skal bli fornøyd...! Det er det eneste som er viktig for ham. Får da en XC60 med automat som lånebil, etter ganske mye klabb og babb. Bruktbilsjefen fortalte forøvrig at bilen ved innbytte nå vil ha høyere verdi pga. ny motor. Jeg lurer på om jeg skal be om å få dette bekreftet skriftlig.

    Mens alt dette pågår forhører jeg om Frydenbø sitt verksted kan utstyre bilen med Polestar motoroptimalisering, med en god pris som "plaster på såret". Får epost at det kan de gjøre til innkjøpspris, kroner 10.000,-. Går får det. Når jeg skal betale for dette ved henting av bilen, er det mye klabb og babb, og "ingen" vet helt hvordan det skal gjøres. Ber om faktura, men får beskjed om at det må avtales på forhånd. Det var kjipe greier alt i alt. Hadde heldigvis med Mastercardet.

    Får altså endelig bilen tilbake, og storkoser meg med den! Prøver å forhøre meg om motorbytte får noen konsekvenser for service i framtiden, som for eksempel bytte av register-rem. Får ikke skikkelige svar, men at jeg skal følge anvisningene om service o.l. som bilen fremviser.

    Oppdager at navi-appen på "Volvo connected touch" (touch-skjerm greie i bilen) ikke virker fortsatt. ("Contact your Volvo dealer"), At de ikke har sett på dette, noe som de "lovet". Velger å ta dette opp med dem en dag det passer, og det viser seg at selger aldri har sett dette systemet før, og da heller ikke visste at bilen var utstyrt med det. Etter en litt ubehagelig samtale med en mekaniker, skal selger undersøke om bilen ble solgt med eller uten dette navigasjons-opplegget. Det koster nemlig 3 750,- om jeg vil betale for det selv... Etter en time eller to ringer han tilbake og forteller at navi-appen aldri har vært aktivert på denne bilen. Jeg må jo bare stole på det.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Kan hive meg på denne jeg og, har kjøpt 2 brukte V70er og 1 ny V70 hos dem....

    V70 nr 1 der fikset de stortsett alt når det var noe, var liksom ikke noe stort problem men alt ble jo en diskusjon. jaja noe krangling ble det jo.

    V70 nr 2, der hadde jeg mye greier, værste var automatkassen som ikke ville samarbeide, hadde bilen inne MANGEN ganger, der de koblet til dataen og fikk til svar det er ingen feil. De kunne jo selvsagt peile oljen mot at jeg betaler, det sa jeg var en glemme sak, det er garanti og jeg betaler ikke for noe som ikke er i orden. De er forsovidt enig i at det er ''noe'' med kassen, men siden det ikke kommer opp feil så kan de ikke gjøre noe. I samme slengen gang nr 3 jeg var inne så sier jeg tilfeldig at jeg hadde merket at den hadde brukt en del mere disel enn vanligt, da begynte de og mase om diesel varmeren. Da sa jeg så fint til dem at den er jo ikke mye i bruk når det er 15+ grader - Fikk tilbake som svar at da kjørte jeg som ett svin...Da gikk det i svart for meg å sa til dem at jeg kjøper ikke V70 diesel for å kjøre svin, kunne fått mye annet til 500000kr å kjøre svin med da jeg hadde kjøpt denne for å ha en bil å kjøre familien i og.

    Fikk plutselig oljeforbruk på motor, det var hel normalt fikk jeg beskjed på, så jeg sa de fikk sjekke dette for jeg skal ikke ha noe motorhavari pga dette, de sjekket og etter fylte olje gratis - men de ødla pakningen på peilepinn, og jeg ringte ned og tenkte å bestille ny oring på peilepinn men det gikk ikke, da måte jeg kjøpe ny peilepinn...dette hadde ikke vært noe problem å kjøpt hadde det ikke vært for tidligere behandling på verksted, så da sa jeg bare dere får sette meg over til verksmester for jeg betaler ikke 400kr for noe dere har ødlagt. Mye bort forklaringer og diskusjon fikk jeg ny peilepinn, før dette besøket viste jeg ikke hvor peilepinnen var trodde kun det var elektronisk, så jeg sa dere sjekket oljen og viste meg hvor dette gjøres, og det er dere som har ødlagt denne - derfor skal jeg ha ny hos dere.

    Etter mye irritasjon med den girkassen og andre besøk der, så kontaktet jeg volvo norge pr mail og forklarte problemet med verksted det tok 3 dager så var bilen inne igjen og det blir flushet og byttet olje på girkassen, ikke at da hjalp så lenge gikk vel en uke så var det i gang på nytt.

    Neste besøket med denne bilen var service, da fikk jeg beskjed om at jeg hadde slakk i styrekulen på ene siden, og jeg sa så fint det var rart når bilen ikke var gått 100000km, så det får dere bare bytte og betale selv, ble litt krangling da også men løste seg jo greit, sparte meg 4000kr der for jeg synst en styrekule skal holde lenger. en uke etter besøk reiser vi til danmark og ser siste dagen at bilen sliter dekk, det var jo rart med ny forstillingskontoll....jaja reiser hjem til norge og tenker jeg får sjekke opp i dette, da er det jo slakk i indre-ledd og ikke styrekulen....reiser ned og parkerer bilen uten for å går rett til verksmester(har snakket mye med han...)å sier dere har ikke gjort jobben deres med den styrekulen, det er noe mere det er slakk i, noe som han tvilte på og deet måtte være noe annet. Jeg sier så fint at jeg går ikke her i fra før dere har tatt inn bilen og bekrefter at den andre delen er ødlagt, så de tar inn bilen og kommer tilbake at det var rett det jeg sa, denne gangen uten diskusjon blir den byttet.

    Snakket med dem igjen om girkassen, og får til svar det er ikke noe vi kan fikse. Da svarte jeg så fint at dere skal få bilen i innbytte igjen så jeg slipper noe mere med bilen...

    Så er det V70 nr 3....lærer jo aldri.

    Her fikk jeg ordnet meg en grei pris på helt ny bil, fikk gode rabatter på den siden jeg hadde hatt mye tull med den andre bilen og behandlingen jeg hadde fått. Det har jo vært endel tull med denne også, men etter den andre bilen min og alt helvete som var med den, så kan jeg si kort å greit at de tar bilen inn uten å lage noe styr, selv om de ikke klarer å finne ut av enkelte ting...men men noe får jeg vel bare leve med, men kommer ikke til å ha bilen lenger enn garanti tiden uansett.

    Etter å ha vært utallige ganger hos dem og sett litt mens jeg venter på bilen, så har jeg lagt merke til en ting og det er noe med alder...jeg er selv snart 33 men for å bli godt behandlet bør man være 60+ dette la jeg merke til mangen ganger, aldri noe diskusjon med de som er over 60+, fattern er det og han får fikset alt uten diskusjoner og krangling. Dette såg jeg meg ganske forbannet på så dette ble også nevnt til både Frydenbø og Volvo Norge, at en føler seg generelt mindre verdt enn andre hos Frydenbø og jeg spurte rett ut om mine penger ikke var like mye verdt som andre sine siden det var sånn...Stortsett alltid en halvsur tone med levering og henting av bil, men etter dette så har det ordnet seg for meg ivertfall..går på navn når jeg er innom....men regner med de har ett annet navn når jeg går. Sa rett ut til dem at de burde jobbe endel med kundebehandlingen sin.



    En ting som skal nevnes er delelageret i åsane, de har jeg aldri hatt noe tull med. Har vert kunde på delelageret der i snart 14år har hatt lite tull der.

    Er ikke så sikker på om jeg gidder å kjøpe flere biler der.

    Ble mye rot her nå men det er nå sånn, er ikke så flink å skrive men regner med det er forståeligt.

    N - Volvo XC90 T8 R-Design 2018
    N - Volvo V70 2.4 D Classic 2008(2007)
    X - Volvo V90 D4 Inscription 2017
    X - Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
    X - Volvo 945 B230FK - M90 1998
    X - Volvo V70 D3 Summum 2011
    X - Volvo V70 D Limited Edition 2008(2007)
    X - Volvo 760 GLE 1988
    X - Volvo 740 GL 1986

  3. Takk Viking80 takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Takk for at du delte dine erfaringer. Jeg håper at disse tingene vil bli bedre?

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Kom seg en hel del etter jeg hadde kontakt med Volvo Norge... jeg fikk følelsen av at de på frydenbø ikke trodde på hva jeg sa, og fant meg rett å slett ikke i det.

    Er ikke mye diskusjon nå viss jeg ringer og sier noe om bilen så er den ganske kjapt inne. Har hatt mye irritasjon pga dette, og jeg har eksplodert i sinne der inne mer enn en gang, men det har gått seg mer til nå. Synst det skal være likt for alle da alle har betalt og betaler samme pris, stortsett ivertfall.

    Jeg har sett mangen kunder der av yngre alder som har kranglet med både mekanikere og salgs personell, mens de som er kunder av eldre garde får en helt annen særbehandling. Dette tok jeg opp samtidig når jeg hadde Volvo Norge inne i bildet der både frydenbø og Volvo ble fortalt samme historie.

    Så de ordnet nå litt opp etter seg. Er pr nå mer fornøyd da jeg tydligvis nådde inn. Så lenge man vet at man har rett er det bare å kjøre på, det har jeg gjort å har fått fikset opp en del ting og tang på bilen som de har ment at "det er bare sånn"(var ett standar svar jeg fikk) Volvo er vel å betrakte som en litt sånn premiumbil, og da skal nå servicen på verksted være den samme standar.

    Hver gang jeg skal innom så går jeg rett i forsvar før jeg omtrent har snakket med dem.
    Kan ikke fordra sånn bort snakk og unnskyldninger. Det er bare å stå på sitt, så klart så lenge man vet det man sier stemmer.

    Jaja skal vel snart ned en tur igjen å få dem til å sjekke opp hvor for bilen fusker...har vert inne nå 3-4ganger...det er jo aldri no galt, men det er kun PC diagnose dem gjør på disse nye bilene.

    Ble mye klaging nå men her er en plass man bør stå på sitt å ikke gi etter.
    Sist endret av Mr. RAH; 25/03/17 kl 15:38

    N - Volvo XC90 T8 R-Design 2018
    N - Volvo V70 2.4 D Classic 2008(2007)
    X - Volvo V90 D4 Inscription 2017
    X - Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
    X - Volvo 945 B230FK - M90 1998
    X - Volvo V70 D3 Summum 2011
    X - Volvo V70 D Limited Edition 2008(2007)
    X - Volvo 760 GLE 1988
    X - Volvo 740 GL 1986

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Jeg har tenkt litt det samme; de følger på en måte ikke opp Volvo sitt image når det selve kundebehandlingen.

    Jeg har lyst til å føye til at selger tok seg god tid til meg og bilen når den skulle hentes første gang. Fikk en god innføring i bilens systemer også.

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Ja har grei erfaring med selgerene jeg har hatt noe med å gjøre, jaja bortsett fra at de prøvde å gi meg mindre for innbytte bil enn avtalt da - men de er jo selgere og skal drive butikk også, bytte mellom bil en og to var dette og han som jeg har hatt som selger var på ferie og vi hadde en avtale på innbytte, men det ordnet seg det. Var snakk om 30000kr så det var jo litt penger det også.

    Han jeg har handlet mest med har selvsagt sluttet, det er litt kjedeligt for jeg hadde en avtale med han at viss det var noe med den bilen jeg har nå som skal gå på garanti skulle han ta seg av det opp mot verksted så jeg skulle slippe å ha noe med det å gjøre. Siste bilen jeg byttet inn der ble levert med en autovern stripe fra støtfanger foran til støtfanger bak uten trekk i pris...slapp takst og alt, ble bare noe trykking på pcen...men nå som han er sluttet så får en se hvor man skal handle bil neste gang.

    De to på delelageret har jeg ingenting å utsette på, de har hjelpt meg mye med deler til 3 taps prosjekter og disse nyere bilene. De gjør en god jobb og har alltid tid til en prat.

    Så er vel egentlig det som går på garantisaker og kundebehandlingen der som jeg har hatt problemer med.
    .

    N - Volvo XC90 T8 R-Design 2018
    N - Volvo V70 2.4 D Classic 2008(2007)
    X - Volvo V90 D4 Inscription 2017
    X - Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
    X - Volvo 945 B230FK - M90 1998
    X - Volvo V70 D3 Summum 2011
    X - Volvo V70 D Limited Edition 2008(2007)
    X - Volvo 760 GLE 1988
    X - Volvo 740 GL 1986

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Frydenbø har tatt initiativ til å få ting litt mer på "rett kjøl". Så det har rettet opp inntrykket i stor grad.

Lignende tråder

  1. Mine erfaringer med motorrenseolje fra Biltema.
    By lars otto skiftesvik in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 23
    Siste post: 13/09/16, 19:20
  2. Erfaringer med Automatgearservice AS i Åsane
    By FreddieAwD in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 2
    Siste post: 12/04/15, 16:29
  3. Kan jeg kjøre med felgene mine??
    By 9nicolai in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 4
    Siste post: 26/07/13, 13:33
  4. Streetmeet Bergen 29. Juni, Åsane senter
    By Bjarte.osberg in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 26/06/13, 04:53
  5. Frydenbø Bilsenter Åsane (Bergen)
    By Madice in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 27
    Siste post: 09/09/10, 14:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •