Hei.
Var en ivrig leser og følger her for noen år siden når jeg hadde en 2001 V70, men etter at jeg kjøpte nesten ny V60 i 2012 ble behovet og interessen for å være her noe redusert. Nå begynner også denne bilen å dra litt på årene, så da blir man kanskje litt mer aktiv her igjen

Bilen er en V60 D3 2012 modell som pr. i dag har gått ca 240.000 uten problemer, men nå har vinduspusserne foran sluttet å gå - ganske plutselig. Funker ikke i noen stillinger, og hvis jeg trykker på knappen for regnsensoren lyser den et kort øyeblikk for så å slukke igjen. På bakruta virker alt.

Det virker, for meg, ikke som et problem med motoren, for lar jeg bilen stå strømløs en halvtime så virker vindusviskerne igjen en stund - med litt varierende grad av kontroll. Enkelte ganger virker det som jeg har full manuell kontroll, men sist var det som om den hadde låst seg med sensorautomatikken aktivert. Dette varer en stund, og så er alt bare dødt igjen.

Er det noen som har ideer om hvor feilen kan ligge, og evt. en fix?

Kan legge til at mens jeg var bortreist i forrige uke har jeg blitt fortalt at alarmen gikk i gang på natta. Tilsynelatende helt umotivert. Virker litt langt ute at dette skal ha sammenheng, men nevner det likevel...

På forhånd takk for innspill

Tommy