Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  45
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 57 av 57

Tråd: Dennis Ralger: Volvo 242 bygges

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Hehe ja er det ikke alltid sånn. Det har en tendens til å balle på seg når man først begynner
    Ja må vel nesten regne med det på en gammel bil.

  2. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd noen ting i hele desember pga det har vært så kaldt og har for det meste hatt lite lyst, men motet har kommet tilbake så fikk fiksa klart 244en til kompisen. Jeg skulle kjøre ut 242en av garasjen og den starta men gikk urent men fikk den akkurat ut av garasjen helt til jeg skulle starte den og kjøre den inn igjen. Prøvde å vri på nøkkelen, men motoren gikk rundt men null tegn til tenning så jeg dytta den inn og så det begynte å renne under bilen og det lukta bensin.




    Når jeg gikk under for å se hvor det lakk ifra så lakk det ifra en sprekk som var i clutchhuset. Kunne ikke kjønne hvordan det var kommet bensin dit så jeg tok en titt på peile-pinnen og der var det bensin vettu.
    Nå er jeg da litt usikker på hva det kan være har søkt litt og det sto det kunne være bensintrykkregulatoren eller at det er en stempelring som har ryket. Noen som har hatt samme problem som har forslag?
    Så er det vel en pakning eller noe inni girkassa som har ryket også da

    Her er noen bilder av hvordan bilen står nå



    Sist endret av Dennis Ralger; 05/01/19 kl 17:53

  4. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Tok med bilen til ett verksted igår etter at jeg hadde byttet plugger og olje. På verkstedet så fjerna vi roll-over ventilen siden den lakk og kunne hende drev å kødda, Så åpna vi fordeleren men der så det bra ut, han sa også det at det ikke var vits å bytte fordelerlokk så da lot vi det være og prøvde å starte opp og da gikk den som en drøm igjen. Ikke noe skyting i potta eller noe. så han sa det at så bra som den gikk så kunne det ikke være ett stempelpakning som hadde ryket. Så får håpet feilen med at olja kom i motoren var at roll-over ventilen hadde hengt seg opp. Kjøpte også nye pluggledninger siden dem var ikke helt gode.
    Leste litt rundt på nettet og så at folk anbefalte bp7es ngk plugger med en motor på rundt 300hk så kjøpte det.

    Sist endret av Dennis Ralger; 31/01/19 kl 20:49

  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Da var bremser bestilt. Har bestilt fra Autodoc så får se hvordan det funker. Var en grei sum i ihvertfall i tillegg står det ikke Biltema på de
    Har også fått sendt ut nabovarsel for at vi skal bygge 70kvm garasje med 4 meter i takhøyde til våren.

  6. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Tok av denne kaliperen av den blå 242en jeg hadde som var helt nye. Forrige eier prøvde å lakke dem røde noe som ikke ble så pent.


    Måtte jo prøve og se om jeg fikk det til bedre enn forrige eier.


  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2016
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Har vært dødt litt siden fikk ikke calipere bak til 240en før en uke siden. Siden da har jeg lakkert og skrudd på caliperne bak for så lufte bremsene. Litt i mellomtiden fra da jeg bestilte caliperne og har satt bilen under trekk for lagring så har jeg drevet på litt med en volvo v70

    Før:



    Etter:



    Også er det bilen min da som nå står under ett trekk for lagring i sommer fordi vi skal bygge ny garasje.



    Før jeg satte den under trekket satt jeg på front skjermene og to 242 stoler som jeg kjøpte for en måned sia ca. Jeg fikk også prøvekjørt den litt på veien forbi huset her.




  8. #57
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Tøff lastebil og
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. MortenØ's Volvo 745 B230 16v 500hk++ motor bygges
    By MortenØ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 105
    Siste post: 09/11/14, 19:16
  2. Ønsker og kjøp, e Volvo 242\242\240 med turbo motor
    By Kastel81 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 22/01/13, 01:31
  3. kan 960 3.0L automat bygges om til manuel?
    By HLS in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 02/11/10, 06:30
  4. 242: Min volvo 242 75m
    By 242 in forum 200 -serien
    Svar: 19
    Siste post: 26/07/10, 23:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •