Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 122

Tråd: Mathias' XC70 bruks/vinterbil "prosjekt"

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard Mathias' XC70 bruks/vinterbil "prosjekt"

    Får vel lage en liten tråd om min XC70 så får de som har lyst følge med




    Sånn ser den altså ut nå

    Bilen ble kjøpt i November 2016, fikk den billig på grunn av en rekke feil, blant annet oljeplugg bak svinghjul var løsnet, utløserlager/slavesylinder var lekt, gåent lager i AC kompressor for å nevne noe.. i tillegg hadde den meget lite ekstrautstyr,
    ECC
    og 12V-uttak i bagasjerom var det eneste.

    Det første som ble gjort var å ta ned girkassen og svinghjulet for å banke i ny oljeplugg i blokka, bytte utløserlager og clutch. Byttet da ikke svinghjul som senere viste seg å være dumt... Byttet også lager i AC kompressoren samtidig som subframen var nede. Etter dette var bilen oppe og gikk så da ble det EU kontroll før jeg gikk i gang med diverse modifikasjoner.

    Bilen hadde opprinnelig beige delskinninteriør, så det måtte byttes ut. Flyttet da ALT over fra en delebil med svart skinn interiør. Golvmatter, dørtrekk, stoler, stolpedeksel, bagasjerom, dashbord, midtkonsoll. Byttet samtidig ut anlegget med et High performance kit fra ebay bestående av alle høyttalerne og PA-200 forsterker. HU803 måtte jo også inn, samt Grom usb3 med bt osv. Original sub kan være av interesse hvis noen har en de vil bli kvitt for en grei pris.

    Siden XC med 19" lavprofildekk ikke ser ut i det hele tatt (min mening) var senk en nødvendighet. Nå har jeg montert fjærer fra V70R rundt om, har ikke nivomat så bruker org dempere. Foreløpig originale XC dempere foran, men skal få på v70 dempere, blir 2-3 cm lavere med det. Har også satt på xenonlykter som jeg planlegger å få programmert til å få høydejusteringen til å fungere på så det blir lovlig. Ja, det er mulig men er ikke så lett Tok heller ikke lang tid fra den kom i mitt eie til jeg byttet til facelift baklykter, som utgjør stor forskjell på utseende.


    Her med original høyde og 235/35/19. og uten vinge. ikke akkurat fint.








    P2
    awd + senk = Foringer med camberjustering bak. lagde dem selv med et par originale, freste bare ut ca sånn som IPD sine er.




    Skjedde noe med eksosen også har nå 3" downpipe som går over til 3,5" ca 1 meter bak, over til 2,5", så over til et flatklemt 3" for å få litt bedre bakkeklaring og ut til 2x2,5"










    Måtte ty til nytt svinghjul da det originale som hadde gått 330k km takket for seg når jeg begynte å teste ut forskjellige tuning oppsett.. kjøpte enkelmasse fra bakaxeldelar og brukte den clutchen som var ny første gangen jeg hadde nede girkassen. Og til de som vurderer enkelmasse : girkassen bråker noe helt forferdelig på tomgang med clutchpedalen ute.. høres under kjøring også men da eksosen støyer en del er det ikke så merkbart under kjøring for min del. Men å stå parkert på tomgang er nesten flaut hvis noen hører det, kan prøve å få lagt ut et filmklipp av det. Har selvfølgelig noe å si at den har gått 330k men tror ikke det ville vært stille uansett om girkassen hadde vært ny. merker stor forskjell om olja er varm eller kald, det er nesten helt stilt en stund etter jeg starter hvis det er et par minusgrader ute, så en litt tykkere olje hadde nok gjort det litt bedre.
    Sist endret av mathiasa96; 28/11/17 kl 21:35
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Siden jeg ikke synes noe om 4-eika ratt gikk jeg til anskaffelse av et 3-eika skinnratt som jeg kom over på et bilopphuggeri. Har bare en grå airbag av gammeltypen som jeg bruker midlertidig til jeg får tak i en som er svart og med ny typen logo, skrik ut hvis noen har eller vet av

    Benyttet kvelden i dag til å rive ut turboen da den har gitt fra seg noen kraftige fly-lignende lyder som har blitt gradvis sterkere. Viste seg å være ca en halv cm inn/ut slakk Hadde en gammel/brukt turbo liggende så satte på den. Har hatt mistanke om at den dårlige turboen kunne være årsaken til noe fjusk jeg har på høye turtall, som noen ganger fører til nødmodus men det samme var det samme med den "nye" turboen. Feilkodene er for høyt og for lavt dieseltrykk så skal prøve med nytt dieselfilter. Har også prøvd å legge inn original fil i motorstyring for å være sikker på at det ikke var tuninga som gjorde det
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  3. #3
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Artig å se prosjekter på sånne biler hvor folk faktisk tørr å prøve noe nytt! Skal følge med angående clutch: du skriver at du bruker lamell som du kjøpte til originalt svinghjul, vil det si uten fjører? I så fall kan det lønne seg å undersøke om det finnes et alternativ med fjører... Da slipper du mye lyder og vibrasjoner, samtidig som du sparer drivverk for endel slitasje

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte clutch til 185hk d5 som også er samme som R'ene er levert med, og det er en fjæret lamell. Hadde blitt hardt med enkelmasse sammen med ufjæret lamell ja men siden lamellen er fjæret merket jeg lite eller ingen forskjell på hvor myk den er å ta løs eller kjøre med

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Begynner å bli litt lei av den "fæle" rakarør lyden så lagde en liten lyddemper som jeg satte i enden på 3.5" røret ca midt under bilen. Ble ikke en forskjell som natt og dag men fikk bort den verste flerre lyden på høyt turtall
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  6. #6
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt det du har her

    Kan anbefale stålull om du ikke har prøvd dette. Minimalt med effekttap i eksos og demper lyden helt fabelaktig!

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Vises kanskje dårlig på bilde men ca 5cm av "netting" røret er pakket med stålull, turte ikke å fylle på mer på grunn av motstand men det blir kanskje ikke så ille motstand
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  8. #8
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mathiasa96 Vis post
    Vises kanskje dårlig på bilde men ca 5cm av "netting" røret er pakket med stålull, turte ikke å fylle på mer på grunn av motstand men det blir kanskje ikke så ille motstand
    Ser dårlig gjennom metall

    Så lenge det ikke hardpakkes, så gjlr de stor nytte for seg. Hardpakker du stålullen vil den tette mer enn å dempe.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard


    Byr på et dårlig mobilbilde ei lørdagsnatt i mars
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  10. Takk Svirre takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard





    Monterte v70 dempere framme i kveld, som dere ser er det et par cm forskjell på høyden på fjærskåla. Det er også forskjellig borring på xc og v dempere så med v dempere og xc bærebruer får man en voldsom negativ camber selv om man bruker slakken i hullene på navet til å justere camberen i riktig retning. Har ikke målt hvor mye det er men er for mye for å brukes. Blir å frese ut hullene på støtdemperne asap for å få rettet opp

    Nå har bilen i teorien samme høyde som en V70R awd har da det er original fjørene fra en R jeg har
    Sist endret av mathiasa96; 19/03/17 kl 22:55
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  12. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard



    Her er et bilde som viser høyden bedre. Fikk frest ut innfestingen på støtdemperne nå i kveld så jeg fikk rettet opp camberen sånn noen lunde, har dog ikke tatt 4-hjulskontroll ennå, bruker ikke bilen så mye.

    Har ikke nevnt tidligere at jeg har tatt bort de originale nedre dørlistene og satt på lister fra V70 i stedet. Blir litt feil mot hjulbue-plastikken framme og bake men jeg syns det var noe finere uansett, ihvertfall til jeg får lakkert fangerne og all den andre plastikken. Kan hende de originale xc listene blir finere hvis alt blir lakkert
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard



    Monterte vanlige tåkelys istedet for de runde ebay drl lyktene jeg har hatt tidligere. Kjøpte uoriginale lykter av merke TYC fra autodeler.co.no til litt over 300kr stykket siden jeg uansett ikke hadde tenkt å bruke reflektor delen, da jeg har led innsatser fra vparts. Likte lyset godt, det er hvitt og ikke blå-aktig som mange bllige led pærer er. Nå er det bare software igjen så jeg får den originale knappen opp å gå Må også ha sw til dieselvarmer, cruise control og setevarme, siden jeg ikke hadde noen av det originalt.. Der verste er cruise'n da prisen på denne ligger på 5-6k...
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  15. #13
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Lyser innsatsene bra? Satt å så på de selv før idag, hadde vært fint med noe som lyser litt mer enn parklys...

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Lyser ikke så godt som 55w halogen men lyser mange ganger krafigere enn "Super bright 80w led h1" fra ebay som er bare parklys. Litt vanskelig å sammenligne da vparts sine gir faktisk et lysbilde. Lysbildet ligner veldig på tåkelysene som er integrert i hovedlyktene på 940, hvis du har sett det. En smal stripe med lys, dog ikke like sterkt

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  17. #15
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Visst har jeg sett det, godbilen her er en 940 turbo med (bra) led i tåkelysa spørs om jeg ikke bare kjører med drl-lysa mine enn så lenge, så får jeg heller vurdere mindre lovlige, men mye sterkere alternativer etter eu-kontroll

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Ja, tviler på at man får noe annet enn vanlig halogen i tåkelysa gjennom eu kontroll.. Er litt dyre vparts innsatsene men det er tross alt 5 års garanti, så kvaliteten er god. Tatt i betraktning at man slipper at pærene begynner å blinke i vildens sky, eller slutte å fungere, noe som ikke er et ukjent fenomen blant ebay-utvalget av led pærer, er kanskje ikke 1250kr så dyrt allikevel.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  19. #17
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Drl-lysa mine er faktisk e-merka lamper, ikke bare billige pærer i ei vanlig halogenlampe, så de skal i teorien gå gjennom kontroll

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  20. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard









    En liten update da. Montert poly innsatsforinger i subframen her om dagen, testa skomkanon og ga den en ordentlig vask, samt prøvd ut 15mm spacer bak i kveld. Felgene er 8.5×19 ET40 med 235/35/19 men det subbet såvidt i innerskjermen.. med 10mm spacer hadde det sikkert gått fint. Liker ikke den voldsomme sporviddeforskjellen mellom fram - bak.. Bildene er tatt ved siden av en original 07mod xc. Er litt høydeforskjell

    Har også vært i kontakt med volvo norge angående senk og godkjenning. Hadde håpet at siden en xc70 er akkurat samme bil som en v70awd bortsett fra bærebruene framme og støtdempere og fjører så kunne Volvo lage et skriv der det sto at senkesett som er godkjent til v70 awd også kan godkjennes på xc70.. Men fikk til svar at siden tanken bak xc70 var en bil med mer bakkeklaring ble det aldri tatt fram senkesett til disse, ergo kunne ikke volvo dokumentere noe slags senkesett på xc70. De sa at jeg måtte finne et senkesett som er tüv godkjent til xc70 hvis jeg skulle få det skrevet i vognkort hos SVV... Er det noen her som tilfeldigvis har Kw v2 eller Eibach til p2 awd med tüv papirer som kan bekrefte at det ikke står noe om at det er godkjent til Xc70? Får vel aldri godkjent noe hos SVV når det står v70/s60 awd i tuv papirene og så er bilen en xc70?
    Sist endret av mathiasa96; 30/03/17 kl 22:30
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  21. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Her er et lite klipp av (u)lydene fra girkassen med clutchen både inne og ute, det høres når den er ute for å si det sånn

    https://www.youtube.com/watch?v=krUF...ature=youtu.be
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  22. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvordan gå fra D5 til Scania in no time!

    Dette høres veldig ut som utløserlager siden lyden kommer momentant clutchen frigjøres. Siden bilen din også har gått over 330 000km, er det ikke utelukkende at denne kan være sliten. Usikker på hvordan defekt svinghjul lyder, men tror ikke det låter slikt.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  23. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Utløserlageret er nytt, byttet det samtidig som clutch før jul. Og siden det er enkeltmasse svinghjul så er det vel ikke så veldig mye som kan være defekt på det. Det er ikke bare lyd, man kjenner rakklingen hvis man legger handa på girkassen, som blir borte når man trår inn clutchen, og girkassen slutter å snurre. Så har egentlig ikke noe annen forklaring enn at det er girkassen som lager lyden

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  24. #22
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Kan og være girkassen. Syns den bare kuttet så brått når clutchen trykkes inn. Lettere sagt; hvis ulyden blir borte ved litt press på utløserlageret, så er det nok det, men hvis du må trykke pedalen såpass inn at den frigjør girkassen fra motor, så er det nok sistnevnt.

    Litt tidlig på morgenen for å tenke klart
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard



    Et lite prosjekt med ramma til en
    RTI
    skjerm. Plukket ut innmaten, loddet på ledninger direkte på motoren som kjører skjermen opp og ned, og fant ut at en Huawei Honor 6 jeg hadde liggende passet fint inni der, satte den fast med magnet og modifiserte en micro usb kabel for å få plass til den. Kjøpte en enkel spenningsregulator på ebay som jeg stilte inn på ca 5 volt siden jeg fant ut at motoren til
    RTI
    skjermen gikk myyye fortere når jeg testet den på 12v enn den gjør på biler som har original styring av
    RTI
    . Koblet motoren og 5v strøm til en vindusheisbryter fra 940 som fungerer som en fasevender for å kjøre opp og ned. Plassering av brytern er midlertidig. Monterte i samme slengen en svart HU803 jeg fikk tak i, i stedet for den grå jeg hadde tidligere så nå matcher den resten Byttet også ut PA200 forsterkern med PA300 som jeg kjøpte sammen med radioen av Morgis(?) her på forumet.

    Slenger med et lite filmklipp
    https://www.youtube.com/watch?v=Nl5iVBvFRf4
    Sist endret av mathiasa96; 10/09/17 kl 19:00
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  26. #24
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    tøft
    Morro å se noe annerledes

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Noen bilder med sommerhjul skulle fått noen bedre bilder enn mobil men men. Også fått på svarte b-stolpe deksel, lakkerte den hvite øverste delen med racetema gummilakk, ble ikke så aller verst
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  28. Takk SirKim, Svirre takket for denne posten
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo 740 GL budsjett stance "vinterbil"
    By Vegardb92 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 31/10/14, 13:04
  2. Jorg1's 760 turbo "vinterbil"
    By jorg1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 20/02/13, 23:25
  3. bruks/vinterbil ønskes kjøpt!
    By gardern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 06/02/12, 00:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •