Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 122 av 122

Tråd: Mathias' XC70 bruks/vinterbil "prosjekt"

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Så man er litt rød i toppen hehe
    Har kostet så mye på xc70 med nye føringer i bakstilling øvre kostet blod å få dem byttet av den nette sum jobb 10 tusen foringer kostet så litte at jeg ble matt da jeg betalte regningen på Volvo så er det bestilt nye bak dempere blir levert om 2 uker å nu på morgen var det en olje dam under bilen ble kvalm og slikt hehe

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Må jeg senke motoren ned noe eller holder det å fjerne drivakslinger å demontere alt på den siden automatkasse skal ut ...

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Må jeg senke motoren ned noe eller holder det å fjerne drivakslinger å demontere alt på den siden automatkasse skal ut ...
    Motoren må senkes litt i girkasse enden for at girkassen skal gå klar av rammevangen

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk får ordne med simmering og den nye plugge ....☠☠☠☠☠☠

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Tusen takk får ordne med simmering og den nye plugge ....
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=76010

    Les der, jeg skrev litt mer detaljert der

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  6. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Får sende deg en melding når man starter på det hehe mulig at man trenger litt hjelp under arbeidet vis det er greit
    Fikk av en på Volvo ca pris på jobben i dag fikk neste hikke av prisen å på jobben den er jo nesten like dyr som bilen hehe

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Får sende deg en melding når man starter på det hehe mulig at man trenger litt hjelp under arbeidet vis det er greit
    Fikk av en på Volvo ca pris på jobben i dag fikk neste hikke av prisen å på jobben den er jo nesten like dyr som bilen hehe
    Ja får bare sende melding, kan prøve å hjelpe deg

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  8. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Forstår jeg deg rett så fjerne jeg støtdemper å alt forestillinga på venstre side før jeg starter å løsne kassen og slikt

  9. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Forstår jeg deg rett så fjerne jeg støtdemper å alt forestillinga på venstre side før jeg starter å løsne kassen og slikt
    Nei trenger bare å ta løs bærebrua fra spindelen, men bærebruene står fast i subframen så tar løs opphengskule og stabstag link på begge sider så kan subframen tas bort, trenger ikke bort med styrestag, tannstang, spindler og støtdempere.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  10. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Hvor går veivhusåndingen kan den være tett? Hvor finner jeg den på motoren hadde en 940 den hadde tett veivhusutluftning å trykket ut tetting på veivakslingen Volvo byttet simmering 3 ganger før dem sjekket den derfor spør jeg deg om slikt

  11. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Hvor går veivhusåndingen kan den være tett? Hvor finner jeg den på motoren hadde en 940 den hadde tett veivhusutluftning å trykket ut tetting på veivakslingen Volvo byttet simmering 3 ganger før dem sjekket den derfor spør jeg deg om slikt
    Glemte å svare her, veivhusventilasjon ligger på framsiden av motoren, rett på sia av oljefilteret, du kan jo ta av slangen som går fra veivhus til innsugslangen å starte motoren og se/kjenne om det kommer luft/damp ut fra oljefella

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  12. #112
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Du kan også sjekke trykk/vakum via oljepåfyllinga. Youtube "Volvo Glove Test".
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Skal hansken ikke fylles med luft regne jeg med fylles den med luft er det trykk i motor er ikke det rett ...

  14. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tom Bjørnar Jensen Vis post
    Skal hansken ikke fylles med luft regne jeg med fylles den med luft er det trykk i motor er ikke det rett ...
    Stemmer det

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  15. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Fikk pris på jobben å bytte veivteting og den forba.... pluggen Volvo skulle ha 24 tusen mener jeg å et verksted 1 mil unna skulle ha 10 tusen for samme jobben med bytte av det samme så jeg levere den inn der dem hadde byttet på ikke mindre en 7 volvo hehe

  16. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Er nu på leiting etter nivomat dempere har en som er ikke helt ok hadde planer å kjøpe 2 nye men det strandet fort når man må bytte deler nu

  17. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2018
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Hei kan du ringe meg
    99353471
    Mvh Tom

  18. #118
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    skjer det mer her?

  19. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Ble lite innlegg her gitt Det som har skjedd i det siste er at jeg har fått tak i et "nytt" brukt svinghjul, originalt dobbelmasse som var gått 100k km, var lei av ulydene forårsaket av enkelmassen og lei av å være redd for at girkassen skulle ta skade av det igjen. Svinghjulet jeg fikk tak i var fra euro4 motoren, fra en 126hk bil så fant ut det var sikkert lite slitt var også nysgjerrig på hva som var forskjell på euro3 og euro4 svinghjulene, viste seg å være forskjell på trigger sporene til svinghjulsensoren. Viser løsningen på bildene. Ble som en ny bil å kjøre etter det, lett å fin å gire, stille i drivverket å ikke minst ingen ulyd på tomgang i fri ! Ellers ble det satt på 40mm spacer bak og 10mm foran nå til sommeren, har latt være å justert ned høyden bak for å redusere camber/dekkslitasje og for å ha litt å gå på mtp lasting på ferietur. Driver også fortsatt å finjustere på mappinga siden effekten ligger helt på grensen til det clutchen tåler og har litt "bugs" med at ladetrykket dropper på et fast turtall. Men funker ellers fint. Og ja, skulle hatt skikkelig solfilm, blir aldri noe av

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  20. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  21. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Har skjedd lite i det siste. Forrige prosjekt var å koble opp en Audison DSP med forsterker i stedet for den originale forsterkeren under sete. Greide å hente ut litt bedre lyd og finjustere bort frekvensene jeg ikke ville ha osv men ikke helt fornøyd siden jeg har litt dynamostøy hvis musikken stopper og motoren går, og litt hakking når jeg slår tenning av/på.

    Så byttet jeg nettopp regreim og vannpumpe, var bare gått 80-90k siden siste skifte men tok tilfeldigvis en titt bak dekselet en dag jeg var under panseret, å da spora reima 3-4mm utenfor kamaksel drevet, så fant ut at det var bare å få på nytt siden den skal brukes på ferie i sommer. Var slakk i både vannpumpa og strammehjulet til reima som gjorde at den gikk litt utenfor på kammen. Sparte meg en ny topp der gitt

    Begynner å bli et gammelt prosjekt dette så klår litt i fingrene etter noe nytt. Så har begynt å vurdere å selge. Send Pm ved interesse

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  22. #121
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Selv om det er et gammelt prosjekt er det ikke noe uinteressant prosjekt. Lite prosjekttråder av xc70, spesielt med litt modifisering, så ditt prosjekt er iallefall artig lesing for min del.

    Mye effekt regner du med å ha i bilen nå?
    Fikk du tatt måling på dette? Tenker da på at du tidligere i tråden nevnte at du skulle få målt den, men at det ikke ble noe der å da iallefall.

    Noen nye oppdaterte bilder og/eller film hadde vært artig å sett

  23. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Selv om det er et gammelt prosjekt er det ikke noe uinteressant prosjekt. Lite prosjekttråder av xc70, spesielt med litt modifisering, så ditt prosjekt er iallefall artig lesing for min del.

    Mye effekt regner du med å ha i bilen nå?
    Fikk du tatt måling på dette? Tenker da på at du tidligere i tråden nevnte at du skulle få målt den, men at det ikke ble noe der å da iallefall.

    Noen nye oppdaterte bilder og/eller film hadde vært artig å sett
    Bilen er dessverre solgt så blir ikke noe nytt her lengre

    Ble ikke tatt effektmåling, men etter sammenligning med andre biler, da spesielt ved kjøring med vogn/tilhenger, så vil jeg tippe den ligger på rundt 250hk og 600nm. Nåværende bruksbil har 500nm originalt og har kjørt den på de samme veiene med samme campingvogn, men den drar ikke i nærheten like godt som xc70'n gjorde i motbakker. Virket som om det var ingenting som stoppet den maskina
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. Volvo 740 GL budsjett stance "vinterbil"
    By Vegardb92 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 31/10/14, 13:04
  2. Jorg1's 760 turbo "vinterbil"
    By jorg1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 20/02/13, 23:25
  3. bruks/vinterbil ønskes kjøpt!
    By gardern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 06/02/12, 00:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •