Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Volvo 850 T5 skal senkes max valg av dekkdimensjon 17"

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Volvo 850 T5 skal senkes max valg av dekkdimensjon 17"

    Jeg har en 1994 modell Volvo 850 T som jeg skal senke max. Så det jeg lurer på er kommer det til å bli problemer med 215/40-17, da tenker jeg på (subbing) i innerskjermer osv ved senking, er det bedre å kjøre på 205/45-17? eller spiller det liten rolle ? Når det gjelder valg av dekk så er jeg på jakt etter dem med best grep tørt føre. Er det Toyo R888 som gjelder eller finnes det andre alternativer som har tilnærmet samme grep på tørt føre? Jeg er ikke avhengig av bilen på noe som helst måte, jeg kjører ekstremt lite , har dekkene dårlig vått føre egenskaper så er ikke det det så viktig , jeg kjører ikke bilen viss det regner, viss jeg skal av en eller annen merklig grunn kjøre på vått føre , så har jeg jo det i tankene at jeg kjører med dekk som har svært dårlig grep på vått føre , så da kjører jeg deretter , det vil si lave hastigheter og holder veldig god avstand. Kom gjerne med tips , vis det er noen som har erfaringer med senket 850, hvordan få den lavest mulig?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg har en 1994 modell Volvo 850 T som jeg skal senke max. Så det jeg lurer på er kommer det til å bli problemer med 215/40-17, da tenker jeg på (subbing) i innerskjermer osv ved senking, er det bedre å kjøre på 205/45-17? eller spiller det liten rolle ? Når det gjelder valg av dekk så er jeg på jakt etter dem med best grep tørt føre. Er det Toyo R888 som gjelder eller finnes det andre alternativer som har tilnærmet samme grep på tørt føre? Jeg er ikke avhengig av bilen på noe som helst måte, jeg kjører ekstremt lite , har dekkene dårlig vått føre egenskaper så er ikke det det så viktig , jeg kjører ikke bilen viss det regner, viss jeg skal av en eller annen merklig grunn kjøre på vått føre , så har jeg jo det i tankene at jeg kjører med dekk som har svært dårlig grep på vått føre , så da kjører jeg deretter , det vil si lave hastigheter og holder veldig god avstand. Kom gjerne med tips , vis det er noen som har erfaringer med senket 850, hvordan få den lavest mulig?
    Er det ingen som har senka 850,n sinn her? Er det virkelig ingen som har noe tips om dekk? er det bare å gå får Toyo R88?

  3. #3
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha bilen lav, så er i alle fall Ta-Technix et rimelig alternativ. Skal du gå for noe ordentlig ville jeg eventuelt gått litt mer i retning av KW. Dette er nå i en helt annen prisklasse, men igjen så følger det vel litt det samme prinsippet som i at en får litt hva en betaler for.. Min mening er i alle fall det at det spørs i litt hvilken grad en bruker bilen, altså om den går som bruksbil, eller om dette bare er en "godværsbil".

    Da jeg fikk en mangel på EU kontrollen på bruksbilen hvor høyre støtdemper forran hadde antydning til svetting gikk jeg til innkjøp av nye coilovers hele vegen.
    Kjører selv med Ta-Technix som er justert i høyde akkurat innenofor TUV. Kjører også med 215/40R18 PÅ 8.5" felg. I den høyden bilen er justert inn på finnes det en liten antydning til subb, men ikke stort.

    Etter min opplevelse av dette syntes jeg dette settet er i grenseland stivt til å stå på en bruksbil. Fungerer utmerket til langkjøring og svingete veger med god asfalt, men å treffe små hull og dumpler i vegen som i eksempelvis ved bykjøring er ikke alltid like behagelig. Mister mye av komforten på det viset.. Men alt i alt, veldig fornøyd med tanke på hva en må gi for et slikt sett..

  4. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    Skal du ha bilen lav, så er i alle fall Ta-Technix et rimelig alternativ. Skal du gå for noe ordentlig ville jeg eventuelt gått litt mer i retning av KW. Dette er nå i en helt annen prisklasse, men igjen så følger det vel litt det samme prinsippet som i at en får litt hva en betaler for.. Min mening er i alle fall det at det spørs i litt hvilken grad en bruker bilen, altså om den går som bruksbil, eller om dette bare er en "godværsbil".

    Da jeg fikk en mangel på EU kontrollen på bruksbilen hvor høyre støtdemper forran hadde antydning til svetting gikk jeg til innkjøp av nye coilovers hele vegen.
    Kjører selv med Ta-Technix som er justert i høyde akkurat innenofor TUV. Kjører også med 215/40R18 PÅ 8.5" felg. I den høyden bilen er justert inn på finnes det en liten antydning til subb, men ikke stort.

    Etter min opplevelse av dette syntes jeg dette settet er i grenseland stivt til å stå på en bruksbil. Fungerer utmerket til langkjøring og svingete veger med god asfalt, men å treffe små hull og dumpler i vegen som i eksempelvis ved bykjøring er ikke alltid like behagelig. Mister mye av komforten på det viset.. Men alt i alt, veldig fornøyd med tanke på hva en må gi for et slikt sett..
    Jeg har tenkt litt på Ta-Technix pga så billige men , man får som regel det man betaler for , du synes dem er greie men kanskje litt stive . Det plager ikke meg at dem er litt stive , bare positivt i mine øyne , bilen er en hobby bil og blir ikke brukt til hverdags . Jeg kommer i alle fall gå coilovers det er helt sikkert , så har jeg kjøpt meg nye 7,5-17" felger , men er ikke sikker på om jeg skal bruke 205/45 eller 215/40 . det som er fint med coilovers er jo at du har store justerings muligheter . så da kan jeg prøve meg frem hvor lav jeg kan ha den uten får mye subbing, jeg tror jeg kommer til å kjøre uten baksete , ser 2 fordeler med det lavere vekt , og jeg har ikke mulighet til å ha passasjerer bak , så jeg kan senke den litt ekstra bak. da det aldri blir noe spesielt ekstra vekt bak.

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  2. Max dim felger/dekk på volvo 850 2,5 10 v
    By daniel94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 15/01/12, 22:01
  3. dekkdimensjon til R- felger, volvo 850 med org skjermer, men senk
    By Ola Hagen in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 10
    Siste post: 18/04/11, 09:28
  4. Skal kanskje ha volvo s60 som "ny" bil.
    By Marken in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 36
    Siste post: 22/07/10, 23:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •