Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Rart el problem volvo 240

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2016
    Innlegg
    95
    Antall takk

    Standard Rart el problem volvo 240

    Hei, har hatt et rart problem med min volvo 240 1989 siden jeg kjøpte den for 2 år siden. Eg merket det først første gang eg fjernet minuspolen på batteriet, etter eg hadde de på igjen, gikk bilen fryktelig ruskete og ville ikkje gå opp i turtall når eg ga gass, hørtest ut som den kovnet.

    Byttet då en del ting eg tenkte kunne påvirke dette. Som ny luftmengdemåler, plugger, pluggledninger, fordelerlokk, luftfilter, bensinfilter, sjekket bensinpumpe om den virket(det gjorde den) og byttet kjølevanntempsensoren og bankesensoren.

    Bilen gikk fortsatt ikkje, men fekk tips om at det kunne vere kjølevanntempsensoren det var noke gale med, så eg tok den ut og satte den inn att, då virka bilen helt som før og gikk helt som den skulle. Men problemet forsatte å komme kvar gong eg hadde behov for å fjerne minuspolen. I dei siste månadane har det også hendt helt plutselig sånn ca 1 gong i månen. For å få den til å gå sjikkeli igjen, må eg vente til motoren er blitt litt kald for deretter å plugge ut kontakta til kjølevanntempsensoren, og så starte og prøve å ruse motoren, den kvelest ca 10-15 ganger før eg klarer å ruse den opp i turtal, då spring eg fram å pluggar i kontakta igjen, og då går den som før. Bortsett frå dette fungerer alt på den og den går tipp topp når den først går. den har lh.2.4 ledningsnett og har katalysator.

    Har også fått tips om at det kan vere hovudsikringa i motor som er korodert eller dårlig, men denne er bytta ut med ein vanntett eit og problemet er der fortsatt.

    Håper nokon har tips å komme med

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2016
    Innlegg
    95
    Antall takk

    Standard

    Glømte å nemne at motor er ein b230f, og at bensinpumpereleet tikker høgt i takt med motoren. Har prøvd å bytte rele til ingen nytte

Lignende tråder

  1. Volvo 240 med b230fk går veldig rart..
    By Skrutrekkjar in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 31/08/16, 14:53
  2. Rart OBD-1 problem på '94 940 (944).
    By Mainfold in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 16/03/16, 18:14
  3. Rart problem med bakluken min, V50 2008 modell.
    By TruseLars in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 0
    Siste post: 27/12/13, 18:40
  4. rart Clutch problem 850 manuell
    By kompi in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 06/09/13, 05:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •