Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Oppgradering med sub XC70ll 08- med premium sound

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2016
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard Oppgradering med sub XC70ll 08- med premium sound

    Har lest litt om oppgraderinger av premium sound. Hva som lar seg gjøre, og hva som etter sigende ikke skal la seg gjøre, men jeg klarer ikke helt å slippe tanken på at jeg har lyst på sub i bagasjen.
    Dynaudio har visstnok levetid sammenlignet med en banan i vinduskarmen (sitat mrstfu) å det er ikke noe annerledes i min bil heller.
    Her har 8" bassene i dørene på høyre side gitt seg. Å jeg ser på ingen måte for meg å svi av over 6000 riksdaler på noe som mest sannsynlig kommer til å ryke på andre siden, som da følger med nye 6000 i slanking på konto.

    Det er lagt ut en meget bra oppskrift på hvordan tilpasse Focal ISS200 frontsett i de orginale holderne. Dette ligger høyt på ønskelista.

    Da lurer jeg på om det er noen her inne som har hentet ut styresignal til forsterker og sub. Vil jo selvsagt ha det så orginalt som mulig, men klarer å se mellom fingrene på det.

    https://www.bilstereosenteret.no/products/ibus20

    Denne er i samme serie som frontsettet, har forsterker og alt integrert. Signalene kan hentes ut fra høytalerne, evt på "vanlig" måte med signalkabler fra spiller

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den levetida er ikke noe jeg har fått oppleve personlig, men fått indikert fra andre, og fått inntrykket av når jeg har lest om høyttalerene. Bare sånn for å helgardere meg. Om du har Premium Sound fra før av bommer du også litt på prisen - i sommer fikk jeg pris på de to 8"-høyttalerene inkl mellomtoner for rundt 3.200kr hos Bilia, før rabatter.

    Om du allerede har Premium ligger nok subwoofersignal klart i bagasjerommet, men da i form av høynivåsignal på Volvos propreitære kontakt. Ikke noe problem å hente ut signal her til en omformer, ned til lavnivå. Ellers blir det fra en av bakhøyttalerene, som jeg mener å huske signalet allerede kommer fra originalt. aarnes har kanskje litt mer info her.

    Edit: Beklager, bomma grovt. Trodde det var snakk om en
    P2
    , alt jeg skrev kan ignoreres.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2016
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Var visst litt snar her jeg og. Ser nå i ettertid at du har HU850, men vil ikke den oppgraderingen du har gjort i dørene funke i min og? For her er det stilt foran og bak på høyre side. Tenker å sette Focal iss200 i dørene foran, å ta den i føredøra å flytte bak på passasjersiden, sidern den enda puster litt, å heller oppgradere bak senere. Er det ikke samme høytalerne som står der, med tanke på størrelse og plass?
    Signalet til sub ligger ikke klart hos i bagsjen meg nei, derfor jeg lurte på annen plass det gikk å hente ut styrestrøm til forsterker, på en måte som hvermannsen vil klare uten å rote seg helt vill i ledninger og fiberoptikk?

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gizzmo82 Vis post
    Var visst litt snar her jeg og. Ser nå i ettertid at du har HU850, men vil ikke den oppgraderingen du har gjort i dørene funke i min og? For her er det stilt foran og bak på høyre side. Tenker å sette Focal iss200 i dørene foran, å ta den i føredøra å flytte bak på passasjersiden, sidern den enda puster litt, å heller oppgradere bak senere. Er det ikke samme høytalerne som står der, med tanke på størrelse og plass?
    Signalet til sub ligger ikke klart hos i bagsjen meg nei, derfor jeg lurte på annen plass det gikk å hente ut styrestrøm til forsterker, på en måte som hvermannsen vil klare uten å rote seg helt vill i ledninger og fiberoptikk?
    Jeg kan egentlig ikke svare på hva du kan og ikke kan montere, du har en helt annen spiller enn meg og jeg kjenner ikke stereomulighetene som finnes i P3. Fokalene er en mer eller mindre direkte erstatning for Premium-høyttalerene i
    P2
    .
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Høytalerene dør pga fukt og korrosjon.
    Sjekk at dørpakning og vinduspakningene dine holder tett før du dytter inn nye elementer
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2016
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Høytalerene dør pga fukt og korrosjon.
    Sjekk at dørpakning og vinduspakningene dine holder tett før du dytter inn nye elementer
    Fikk pris hos den lokale Volvo forhandleren på nye Dynaudio. 3035kr pr stk.
    Det blir ikke satt inn det for å si det greit. De har nok for dårlig holdbarhet til den prisen.
    Da bruker jeg heller samme sum på et frontsett OG en aktiv sub

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Om du ikke fikser fuktproblemet, så må du sette inn marinehøyttaler

    Sent fra min E5823 via Tapatalk
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2016
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Tja, kanskje det

    Skal se etter inni døra hvordan det ser ut når jeg tar ut høytalerene

Lignende tråder

  1. S60 Premium Sound
    By Eirik R in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 13/11/16, 21:56
  2. Oppgradere til Premium sound
    By peodudn in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 12/09/15, 13:13
  3. Premium Sound og Metallica :-)
    By lyskespark in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 24/04/13, 20:26
  4. XC70 Premium sound- EQ
    By waller82 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 16
    Siste post: 29/03/10, 10:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •