Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Skårholen's 240 prosjekt. 85' får turbo.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard Skårholen's 240 prosjekt. 85' får turbo.

    Hallo tenkte og lage en liten tråd om denne så får 940en tråden sin for seg selv, pluss at det er lettere for de som vil følge med.

    Bilen fikk jeg egt for en billig penge, meget mulig fordi den ikke starta men det tok ikke jeg så tungt, da jeg ikke skulle bruke motoren som satt der likevel. Det var en turbokonvertert F- motor, og med høyt kompresjonsforhold, liten turbo og dårlig løsning for oljeretur var ikke akkurat dette noe å satse på. Så det passet jo veldig bra at gamle motoren som satt i 940en da den hadde 260whp fortsatt står i garasjen, dog er turbo plukket av. Men jeg har en annen som passer helt greit da det ikke er noe høye effekt mål på denne bilen, men mest for å bruke deler jeg har liggende.

    Men noe må man jo koste på seg likevel, så motoren får et sett med siemens deka 630 dyser, ny vannpumpe og regreim. Samt en litt bedre løsning for oljeretur enn det som var. Men ikke noe mer enn det, og når jeg nevnte de dysene så skjønte vel noen at det blir sprut i denne også. Jeg orker ikke strule og tulle med LH 2.4, når jeg bare kan bruke boksen i fra 940en som likevel skal stå i vinter å få litt diverse oppgraderinger.

    Bilen var senket, typ 40/40. Må vel ha 60 foran jeg tenker jeg, er jo ikke akkurat bestefar stuk jeg vil ha. Samt noe stag fra IPD er det, men dempere er originale. Så bilen er mjuk, for mjuk men gjør ikke noe med det nå. Bilen skal uansett selges, jeg redda vel bilen fra hugging. Var rust i en kanal, så det blir å sveise inn en ny. Har begynt litt der også, rusta er kappa vekk. Hatt på rusteter på der jeg skal sveise og slipt ned. Så dette får kose seg litt får den nye kommer på plass.

    Bilder kommer i morgen tenker jeg, skal skru litt da. SÃ¥ kommer nok en god post da
    Sist endret av Skårholen; 27/12/16 kl 12:04

  2. Takk hilmar, HansOla, vangsfreaken takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fikk gjort litt i går igjen, fikk satt i motor og gir. Samt montert igjen mellomaksling, også begynt litt med ledningsnettet til sprutet men det gikk heller dårlig. For der jeg satt strømgjennomføringa i torpedoen, grunnet at jeg har batteriet i bagasjen butter nesten mot toppen så jeg må flytte på den i dag. Glemmer å ta bilder hele tiden men jeg tok da et..



    Litt usikker på om jeg skal bruke den turboen der nå, for jeg fikk et tilbud på en 19t i går kveld. Men vi får se, for er rimelig trangt mot torpedoen for downpipen sin den, er snakk om mm klaring der. Så om det blir bedre med 19t blir det nok det.
    Sist endret av Skårholen; 29/12/16 kl 02:47

  4. #3
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Tja, er 19t særlig oppgradering da? Prøv å finn en litt større t3! Er kurrant å skaffe på Tuningdeler kjøp og salg på facebook Har ikke bilder av bilen da? Kunne tenkt meg å sett den også jeg

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Nei er ikke store saken, men forr 500kr så tenkte jeg pyttpytt. Ja må få tatt noe bilder å 😂

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort litt til i kveld, er egentlig juleferie. Så sov lenge, men fikk vakttelefon å ble på jobb til 6. Også måtte jeg jo handle litt å slikt så fikk ikke begynt før kanskje halv 9 og ferdig rundt 12 kanskje. Men fikk lagd eksos, og nesten ferdig med trykkrør. Skal vel ha på de noe lakk og borre hull og gjenge opp til iat.





    Blir vel å koble litt sprut i morgen tenker jeg.
    Sist endret av Skårholen; 29/12/16 kl 02:46

  7. Takk Lasse R takket for denne posten
  8. #6
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Denne så mistenkelig kjent ut, jc regga med lett skiltnr og snøfreser.no i bakruta?

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Helt korrekt det Daniel. Fortell gjerne

  10. #8
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    En kompis hadde den I mange år (førstebilen hans), så har hatt noen mil I den ja, hehe.
    Vi bygde den om en påske for noen år siden ( husker ikke hvilket år, tia går fort ), var meningen den skulle gå på isen, men det ble jo ingen is det året, og heller ikke året etter såvidt jeg husker, så den ble vel stort sett stående etter det. Ble gjort med deler som var til overs fra andre biler og prosjekter, så det var mye på den som ikke var optimalt, men den gikk overraskende godt!
    Blokka var ifra en 240 jeg hadde som hadde gått 370k ca når den ble satt inn. Hadde en vannlekkasje som gjorde at bilen gikk varm og tok toppakningen(+litt mye trykk sikkert), fikk da ny pakning og slipte ventiler etc + A kam.
    Sitter chip ihvertfall I bensinhjernen.
    Om ikke bakakslingen er bytta sitter det truetrack I den.
    Bilen var ganske bra for rust, en kanal som var dårlig og litt overflate ihvertfall.
    Om du ikke har gjort det - tøm bensintanken. Den sto lenge, å jeg tror at (ihvertfall noe av) grunnen til at den ikke starta var dårlig bensin.

    Har du verksted på Linstad også?

    Edit: Må ha vært i 2013 den ble bygd om
    Sist endret av Daruu; 29/12/16 kl 17:38

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Aha, takk for infoen. Jo har verksted på Linstad ja. Da får jeg se litt på tanken Får håpe det er truetrack fortsatt. Men i år blir den brukt på isen hvertfall.

  12. #10
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Syntes jeg kjente det igjen, var med å taua den oppå der.
    Skulle tro bilen er ett greit utgangspunkt, selv om den nok trenger litt jobb om man skal ha den strøken.
    Er vel en litt sjelden modell å, er det ikke GL? Mener den har sentrallås og "GL seter" ihvertfall.

    Skal du kjøre uten fordeler?

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Riktigriktig. Ja er den kanalen og endel overflate rust men ellers grei. Ja skal kjøre uten fordeler.

    Har hvertfall sentrallås, seter har jeg ikke peiling på. Bilen skal selges etterhvert er planen.

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ble gjort litt i dag igjen, fått montert en endestuss, ble litt penere. Lagt opp strøm til coiler og dyser via rele, samt bensinpumpe er påbegynt kobla og elvifte er det lagt frem ledning til. Montert sikringsholder i hanskerom for coiler og dyser, samt elvifte. Bensinpumpe får egen sikringsholder baki, kommer bilde av det i morgen tenker jeg. Har også kobla opp hovedstrømsbryter, og lagd brakett til coilene. Så noe får man jo gjort på 3 timer bare man gidder Er jo litt knot å legge ledninger pent overalt også.




    Ser muligens ut som det ikke er kobla til noe på sikringsholderen, men er ledninger på baksiden. Da det ble penest og lettest mtp kabelgjennomføring.

  15. Takk vangsfreaken, HansOla takket for denne posten
  16. #13
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Åssen går det? Blir bilen klar til isen?

    Hvis du har girkassa som satt der å er int i å selge så send meg en pm

  17. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Bilen er ferdig i den grad at ingenting må gjøres for å bruke den, så nå står 940en i verksted og venter på nye deler. Benket i går ble 175whp på 0.7 i trykk. Kjørt endel på isen i dag og alt har funka bra sett bort fra at klutsjen slurer av og til på 4 og 5. Men ei 763 trykkplate fikser den biffen tenker jeg

  18. Takk vangsfreaken takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Skårholen's 940, DreEcu, 530d, Truetrac ++
    By Skårholen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 392
    Siste post: 02/12/17, 16:52
  2. RealT3cH's - 240 86' Turbo Prosjekt
    By RealT3cH in forum 200 -serien
    Svar: 91
    Siste post: 25/12/15, 01:33
  3. 164 - 240 turbo prosjekt!
    By 164 in forum 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/01/14, 11:30
  4. VS: 240 Turbo prosjekt
    By Christian in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 14/03/10, 19:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •