Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1

Tråd: Spørsmål rund min første 2.0l S60 2001

  1. #1
    Registrerte brukere JAnders sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2016
    Sted
    Hobøl, Østfold
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard Spørsmål rund min første 2.0l S60 2001

    Første innlegget mitt her på VCCN. Virker som et bra og oppegående forum!
    Har så mange spørsmål rundt min S60, så tenkte å poste en ny tråd.
    Sikkert flere "noob" spørsmål her, men.. ja..

    Nå nærmer det seg lappen og 18 årsdagen Så jeg og fattern ble til slutt enige om å gå for en S60 etter å hvert innom mange andre biler..
    Så en ettermiddag for en drøy måned siden, plinget det en 2.0l S60 2001 med koselige 270 000km på finn. Da var det bare å slå til
    Nå står den hjemme og venter på at de varmere tidene skal komme. Mens jeg leser meg opp på hva man kan gjøre med bilen!



    Første feilen jeg merket var at den trådløse nøkkelen oppførte seg veldig rart. Jeg har den hvor nøkkelen og knappene er hver for seg..
    Det funker ofte å låse opp bilen, men det å låse den igjen har en tendens til å ikke funke. Mens "Welcome light" (eller hva det heter) funker hver gang. Men i dag funket ikke noen av knappene. (varierer veldig når de funker og ikke)
    Jeg har byttet batteri i nøkkelen en gang, uten at den oppførte seg noe bedre.
    Jeg ender ofte opp med å måtte låse opp manuelt, og det er kjedelig på denne tiden, hvor låsen har lett for å fryse.
    Er det noen som har vært borti samme problemet? Og har noen gode løsninger.

    Får heller ikke opp bensin lokket for tiden. Fikk det opp før ved å låse opp bilen innen i fra, men nå ville den ikke. Tror ikke bilen har en egen knapp til bensin lokket heller.


    Er så heldig å har Premium sound system med HU-803 i bilen, med en AUX dings liggende bak hanskerommet (ikke GROM).
    Kommer dessverre ikke lyd fra 8" i fører døren. Er det noen steder man får kjøpt originale høyttalere, eller bør man kjøpe noen andre merker?
    Kunne også være morsomt å installer en sub i bagasjerommet. Vet mange V70'r har det under reservehjulet, er noen som har det på S60'n. Eller er det ikke plass? Kan jo så klart ha en sub løst i bagasjerommet også, men hadde vært kjekt å hatt den "skjult"


    Er det noen måte å sjekke om man har chip tuning på bilen? Ser jeg har et BSR powerfilter, mulig en tidligere eier også installerte chip? Jeg har en liten
    OBD
    2
    bluetooth plugg hvis det hjelper.


    Hvordan er med bensin nåla? Føler den går fort den i forhold til den digitale. Digitale sto nettopp på 250 kilometer igjen før jeg tok bildet.


    Synes også det er dårlige lys på bilen :( Det satt noen H7 pærer med blått glass rundt i bilen fra før. Kjøpte noen billige Philips pærer på Jula for å se om de var noe bedre, det var de ikke. :( Lyser de dyrere pærene egentlig så mye bedre, eller er det noe annet man kan gjør? Rense reflektoren? LED?
    Kan hende det bare er uvandt å gå fra en ny tiguan med xenon til en S60 med halogen.
    Hadde vært morro med en LED bar bak grillen også, men de billige på ebay er vel ikke noe tess? Kan tenkte meg at det bare sprer lyset og ikke lyser langt.



    Får også en feilmelding, LARMSYSTEM SERVICE ERFORDRAS. Også opplevd at alarmen går, uten sirenene. Så er vel det populære batteriproblemet, ser det er flere som har samme problemet her. Tror ikke jeg kommer til å bytte batteri i sirenene, tenker heller å få fjernet feilmeldingen. Kan man gjøre det selv på en eller annen måte?


    Noen andre ting jeg tenkt å gjøre med bilen.. Når/hvis jeg får råd/gidder.
    -plastidippe sommerfelgene svarte?
    -montere liten original spoiler
    -Bytte alle præene med LED, ikke kjørelysene.
    -fikse eksos lekkasje
    -bytte hjullager

    Har dere noen andre tips til hva jeg burde gjøre bilen?

    Bilen skal inn på EU i mars, så er noen ting som må fikses.
    Alt i alt er jeg fornøyd med bilen! Og et lite prosjekt som man kan holde på med.
    Sist endret av JAnders; 21/12/16 kl 15:42

Lignende tråder

  1. Pioneer, eller bluepower HU til min S60 2001
    By Ampliwire in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 20/02/17, 10:44
  2. Svar: 6
    Siste post: 06/01/13, 13:25
  3. Min nye S60 2.0T 2001 råd og tips
    By Wardo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 18/08/11, 23:15
  4. Min første Volvo
    By 4x4 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 17/01/11, 23:22
  5. Min første Volvo!
    By Tor-Lein in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 52
    Siste post: 03/09/10, 11:50

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •