Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Spørsmål angående anlegg og et problem ved spilling gjennom bluetooth

  1. #1
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard Spørsmål angående anlegg og et problem ved spilling gjennom bluetooth

    Hei!
    Montert ny spiller i bilen, Pioneer avh-x5800dab, og det virker som den gir mer futt t høytallerne bakgjennom, enn den får ut i framdører. Det er snakk om en 05 V70 Summum med HU-850 originalt. Det er diskant i begge framdørene, oppe. Høytalleren på dash'en er det absolutt ingen lyd fra.
    I tillegg når musikken går gjennom Bluetooth, er det til tider nett som å høre på en gammal sleten cd. Lyden forsvinner, men den teller videre. Når lyden kommer igjen, har den "hoppet" et sekund og to fram.
    Er det forøvrig sub tilhørende dette anlegget originalt?

    Er det noen som har erfaringer/råd å dele angående dette? Holder på å gå i taket...

    MVH: Mikal B.
    Sist endret av Mikal B; 23/11/16 kl 17:30
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  2. #2
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mikal B Vis post
    Hei!
    Montert ny spiller i bilen, Pioneer avh-x5800dab, og det virker som den gir mer futt t høytallerne bakgjennom, enn den får ut i framdører. Det er snakk om en 05 V70 Summum med HU-850 originalt. Det er diskant i begge framdørene, oppe. Høytalleren på dash'en er det absolutt ingen lyd fra.
    I tillegg når musikken går gjennom Bluetooth, er det til tider nett som å høre på en gammal sleten cd. Lyden forsvinner, men den teller videre. Når lyden kommer igjen, har den "hoppet" et sekund og to fram.
    Er det forøvrig sub tilhørende dette anlegget originalt?

    Er det noen som har erfaringer/råd å dele angående dette? Holder på å gå i taket...

    MVH: Mikal B.
    Forklaringen på at centerhøyttaleren ikke fungerer er at forsterkeren til den ligger i hu-850'n.
    Sub er å få originalt til de bilene ja. Som skal ligge under bagasjeromsgulvet bak, er ikkeno voldsomt bra trøkk i den, og henger ikke med hvis du skrur opp litt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. Takk Mikal B takket for denne posten
  4. #3
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Takker så mye for svar! Regner med det er mulig å koble t forsterkeren selvom jeg kjører 2din? Eventuelt hva jeg må gjøre? Beklager mye spørsmål, men akkurat elektronikk er ikke min sterkeste side :P

    Fant forresten ut hva som gjør at lyden spiller mer bak enn foran. Til mitt forsvar før jeg sier noe, dette er første gang jeg har hatt en sånn fancy spiller med skjerm, så under første oppstart klikket jeg på Network mode, ikke Standard mode som jeg egentlig skulle gjort.
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  5. #4
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mikal B Vis post
    Takker så mye for svar! Regner med det er mulig å koble t forsterkeren selvom jeg kjører 2din? Eventuelt hva jeg må gjøre? Beklager mye spørsmål, men akkurat elektronikk er ikke min sterkeste side :P

    Fant forresten ut hva som gjør at lyden spiller mer bak enn foran. Til mitt forsvar før jeg sier noe, dette er første gang jeg har hatt en sånn fancy spiller med skjerm, så under første oppstart klikket jeg på Network mode, ikke Standard mode som jeg egentlig skulle gjort.
    Nei, forsterkeren er innebygd i 850'en. Og regner med at de fleste 2din skjermer ikke har forsterker tilpasset dette. Forsterkeren til resten av høyttalerne ligger under passasjersetet.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Ja, var den under passasjersetet jeg egentlig mente. Mener å ha lest at denne kan kobles til spillere generelt, eller er jeg helt på jordet nå? :P For pr. dags dato har jeg dratt kabelen som gikk inn i nevnt forsterker ut fra under passasjersetet, og inn i nye spilleren
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  7. #6
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Så du kobla fra hverandre den grå kontakta med høyttalerkabler bak spilleren? Og satt den ene enden i 2din?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #7
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    på 850, er det kun 1 stikk, det grønne. Det andre, grå, gikk direkte t forsterker under passasjersetet. Hvor det kom fra, er jeg litt usikker på :P Gikk videre ilag med ledningskaoset på sjåførside ettersom jeg kunne se
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  9. #8
    ksandseter sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2015
    Sted
    Gullaug, Lier
    VCCN medlemsnummer
    2635
    Innlegg
    471
    Antall takk

    Standard

    Men den kablen med signal ned til forsterker (også grå, men med en rund kontakt), passet den i 2din?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #9
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Åja, den ja! Nei, det var ikke noe sånt stikk på min 2din ihvertfall.

    Og om det er noen som er like god som meg på elektronikk, og som vurderer å kjøpe 2din, har jeg nå lært at det er en egen kabel fra spilleren som skal til håndbrekk. Og denne må selvfølgelig kobles til for å kunne bytte fra network til standard mode (og omvendt), for å kunne se på dvd, og for å kunne bruke en del andre funksjoner. Kan enten kjøre bypass med egen bryter og t jord, eller bruke relé for å slippe styret med å trykke på for hver gang. Kabelen må jordes ETTER anlegget er gått på, derfor funker det dårlig med konstant jording.
    Håper dette er t hjelp for andre enn meg selv.
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  11. #10
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Det grønne kontaktstykke er til hovedstrøm, styrestrøm, CANbus-nettet og utgang til senterhøyttaleren som HU850 betjener. Denne spilleren har som nevnt ingen utganger og er da tvungen til å ha en ekstern forsterker for å kunne fungere.
    Det grå kontaktstykket inneholder 8 ledninger (2 stk til hver kanal). Denne går inn på kabelmatten som kommer fra forsterkeren. Det er bare en skjøtekontakt, slik at du kan sette inn en HU650, eller montere på utgangene ut fra en uorginal spiller.
    Det er å anbefale å bruke forsterkeren som sitter under passasjersetet. Den er tilpasset anlegget i bilen

    Du får kjøpt overganger fra ISO til 5 polet, rund kontakt (slik du ser bak spilleren). Da skal du kunne få liv i forsterkeren og anlegget

    Den jordledningen som skal opprinnelig til håndbrekket, er bare å finne et jordingspunkt til. Det er kun levert og beskrevet slik pga. sikkerhetsmessige årsaker. Jeg har til gode for å se at noen har koblet til det pr.dd

    Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. Takk Mikal B takket for denne posten
  13. #11
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Aaaah, hjertelig! Dette oppklarte en god del for en som kan minimalt! Da får gjerne forsterkeren gjort nytte for seg allikavel, og ingenting er jo bedre enn det!

    Da skal jeg teste å koble den rett i jord. Søkt mye rundt på det de siste dagene, og ettersom Youtube viser, er det ikke mye hjelp i konstant jord, men det skal uansett testes ut! Igjen, takker så mye
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  14. #12
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Om spilleren krever at du må legge til jord ETTER at den skal starte, så har du fått tak i em raring Grunnen til dette er at håndbrekket i teorien skal være i bruk når skjermen skal betjenes eller skal kunne se på film (barnesikring ift kjøring)...

    Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  15. #13
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er jo logisk igrunn Funket nå fjell å bare plugge den rett i jord!

    Har og et lite tilleggsspørsmål angående ryggesensorene... Hvordan er de koblet opp, og hvordan kan jeg få de t å fungere med Pioneer'en?
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  16. #14
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mikal B Vis post
    Ja, det er jo logisk igrunn Funket nå fjell å bare plugge den rett i jord!

    Har og et lite tilleggsspørsmål angående ryggesensorene... Hvordan er de koblet opp, og hvordan kan jeg få de t å fungere med Pioneer'en?
    Jeg er ikke 100% sikker på om de vil fungerer med uorginal spiller. Du har jo brutt litt av CANbus kommunikasjonen i bilen, for jeg regner med at du ikke har montert adapter til å koble på den grønne kontakta

    Ryggesensorene fungerer sammen med HU-spillerene, ikke noe annet. Noen ting må vike når man bytter spiller.

    Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. Takk Mikal B takket for denne posten
  18. #15
    Mikal B sin avatar
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Os, Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    2786
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Jaja, kan ikke få alle godene nei, så får ta t takke med ny spiller! Tusen takk for kjappe og gode svar!
    2019 XC90 T8
    2016 E-Golf

    "Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
    - Bob Kelso
    "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
    - Benjamin Franklin

  19. Takk Svirre takket for denne posten
  20. #16
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Du får kjøpt adapter med høyttaler for å koble mellom som funker på ryggesensorene ☺

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  21. Takk Svirre, Mikal B takket for denne posten
  22. #17
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Du får kjøpt adapter med høyttaler for å koble mellom som funker på ryggesensorene ☺

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Har du link til dette? Det er hovedgrunnen til at jeg ikke har vurdert å bytte ut HUen
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #18
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Her f.eks: http://www.incarmusic.co.uk/volvo-v7...interface.html
    Søk på ebay eller google etter parking sensor interface module tone restorer

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  24. Takk Mikal B takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Tlf og bluetooth problem
    By peodudn in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 19/04/15, 13:32
  2. 3" JT anlegg problem!
    By bakketoppenracing in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 18/06/13, 10:35
  3. Spørsmål ang. kobling av anlegg.
    By Larsgunnar in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 25
    Siste post: 05/09/11, 10:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •